Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Android

04/10 -12 18:23 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Okej, jag har en Samsung GT-S5570Galaxy Mini, Android-version 2.2.1. Jag undrar alltså om man kan uppdatera Android till nyare och isf till vilken version? Hur gör man? Vad blir det för skillnader?

04/10 -12 18:47 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

Roota
-Du får sjukt mkt mer funktioner och ny versison om du väljer det
(Tänk på din mobil inte fått någon uppdatering pga att det skulle lagga, så att installera en ny version av android skulle kunna få mobilen an lagga/crasha)
(Tänk också på att om du rootar mobilen så kan du råka bricka den(ha sönder den))

Tror iaf det är det enda sättet..

Dafuq did i just read..

04/10 -12 21:02 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

boddi88 skrev:
Roota
-Du får sjukt mkt mer funktioner och ny versison om du väljer det
(Tänk på din mobil inte fått någon uppdatering pga att det skulle lagga, så att installera en ny version av android skulle kunna få mobilen an lagga/crasha)
(Tänk också på att om du rootar mobilen så kan du råka bricka den(ha sönder den))

Tror iaf det är det enda sättet..

Det är ju ifall Samsung inte lagt upp någon ny version på deras hemsida.

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

04/10 -12 21:27 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Ladda ner Samsung Kies till din dator, koppla in mobilen och se om det finns en uppdatering.

Om det inte finns och du vill uppdatera så håller jag med boddi88, jag rootade min Samsung Galaxy S och det fungerade prima.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

05/10 -12 10:16 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Går det inte göra direkt ifrån mobilen? de brukar jag alltid göra, har en S2:a kom bara ihåg att koppla upp dig mot ditt wifi nätverk när du gör det så den inte suger upp ditt mobila internet.

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

05/10 -12 17:56 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787

Forza skrev:
Går det inte göra direkt ifrån mobilen? de brukar jag alltid göra, har en S2:a kom bara ihåg att koppla upp dig mot ditt wifi nätverk när du gör det så den inte suger upp ditt mobila internet.


Billigare Samsung modeller har inte OTA.

Ta backup innan du uppdaterar!!!

05/10 -12 18:02 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Aja, men jag menar, hur långt skulle man kunna uppdatera den utan att det kommer att lagga sönder?

05/10 -12 21:08 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

Pudkip skrev:
Aja, men jag menar, hur långt skulle man kunna uppdatera den utan att det kommer att lagga sönder?

Troligen inte så långt med tanke på att det inte är en officiel uppdatering, du får den ju inte för att mobilen skulle börja lagga.. (om du rootar..)

Dafuq did i just read..

05/10 -12 21:11 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Pudkip skrev:
Aja, men jag menar, hur långt skulle man kunna uppdatera den utan att det kommer att lagga sönder?

Du kan nog få den till 2.3.x utan problem.

Dock skulle den aldrig klara 4.x

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

05/10 -12 21:58 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

DarknessSky skrev:
Pudkip skrev:
Aja, men jag menar, hur långt skulle man kunna uppdatera den utan att det kommer att lagga sönder?

Du kan nog få den till 2.3.x utan problem.

Dock skulle den aldrig klara 4.x


Okej, men är det värt att uppdatera den?

05/10 -12 22:07 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

Pudkip skrev:
DarknessSky skrev:
Pudkip skrev:
Aja, men jag menar, hur långt skulle man kunna uppdatera den utan att det kommer att lagga sönder?

Du kan nog få den till 2.3.x utan problem.

Dock skulle den aldrig klara 4.x


Okej, men är det värt att uppdatera den?

Klart det är.. ;)

Dafuq did i just read..

06/10 -12 10:06 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Pudkip skrev:
DarknessSky skrev:
Pudkip skrev:
Aja, men jag menar, hur långt skulle man kunna uppdatera den utan att det kommer att lagga sönder?

Du kan nog få den till 2.3.x utan problem.

Dock skulle den aldrig klara 4.x


Okej, men är det värt att uppdatera den?

Är ganska stor skillnad mellan 2.2 och 2.3 och det BÖR inte göra så det laggar mer...

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

06/10 -12 11:40 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

DarknessSky skrev:

Är ganska stor skillnad mellan 2.2 och 2.3 och det BÖR inte göra så det laggar mer...

Hans mobil har TROLIGEN inte fått 2.3 pga att det laggar.. Om det inte skulle lagga så borde hans mobil ha 2.3 och inte 2.2...

Dafuq did i just read..

06/10 -12 12:28 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

boddi88 skrev:
DarknessSky skrev:

Är ganska stor skillnad mellan 2.2 och 2.3 och det BÖR inte göra så det laggar mer...

Hans mobil har TROLIGEN inte fått 2.3 pga att det laggar.. Om det inte skulle lagga så borde hans mobil ha 2.3 och inte 2.2...

Det är ungefär som med min förra mobil, Galaxy S. Den hade 2.2 när den såldes men kunde uppgraderas utan problem till 2.3. Galaxy Mini och Galaxy S är samma generation och bör därför också ha fått 2.3.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

06/10 -12 12:52 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

DarknessSky skrev:
boddi88 skrev:
DarknessSky skrev:

Är ganska stor skillnad mellan 2.2 och 2.3 och det BÖR inte göra så det laggar mer...

Hans mobil har TROLIGEN inte fått 2.3 pga att det laggar.. Om det inte skulle lagga så borde hans mobil ha 2.3 och inte 2.2...

Det är ungefär som med min förra mobil, Galaxy S. Den hade 2.2 när den såldes men kunde uppgraderas utan problem till 2.3. Galaxy Mini och Galaxy S är samma generation och bör därför också ha fått 2.3.


Jo, men din mobil fick väl uppdateringen om jag inte har fel, du roota väl den inte för att få 2.3? Och sen är ju Galaxy mini mycket sämre än Galaxy S..

Dafuq did i just read..

06/10 -12 16:53 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

boddi88 skrev:
DarknessSky skrev:
boddi88 skrev:
DarknessSky skrev:

Är ganska stor skillnad mellan 2.2 och 2.3 och det BÖR inte göra så det laggar mer...

Hans mobil har TROLIGEN inte fått 2.3 pga att det laggar.. Om det inte skulle lagga så borde hans mobil ha 2.3 och inte 2.2...

Det är ungefär som med min förra mobil, Galaxy S. Den hade 2.2 när den såldes men kunde uppgraderas utan problem till 2.3. Galaxy Mini och Galaxy S är samma generation och bör därför också ha fått 2.3.


Jo, men din mobil fick väl uppdateringen om jag inte har fel, du roota väl den inte för att få 2.3? Och sen är ju Galaxy mini mycket sämre än Galaxy S..

Jag var tvungen att skaffa 2.3 via datorn. Jag rootade inte för att uppdatera men jag var tvungen att använda Samsung Kies då den inte kom automatiskt till min mobil.

Kollade upp Galaxy Mini och Galaxy S, är inte SÅ stor skillnad. Och min klarade helt klart av 2.3 och det bör även Mini göra. Stod även på Minin "Operativsystem: Android 2.3 (Gingerbread)" så den ska kunna köra 2.3.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar