Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Nya mynt.

21/08 -11 02:37 oscis

oscis

5701 XP 501 inlägg

Markus97 skrev:
Men vem bryr sej om nya sedlar det är ju ändå ingen som handlar med sånt längre

Va?
Jag handlar bara med sedlar. Vad skulle man annars handla med?

R.I.P. Osama Bin Laden

21/08 -11 17:13 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

oscis skrev:
Markus97 skrev:
Men vem bryr sej om nya sedlar det är ju ändå ingen som handlar med sånt längre

Va?
Jag handlar bara med sedlar. Vad skulle man annars handla med?

Jag vet inte vart du bor, men här så är det byteshandel, två duvor mot en limpa. 17 000 fimpar mot en Spider-Man tidning.

Sedal är extremt primitivt!

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

21/08 -11 20:26 ja125

ja125

326 XP 32 inlägg

oscis skrev:
Markus97 skrev:
Men vem bryr sej om nya sedlar det är ju ändå ingen som handlar med sånt längre

Va?
Jag handlar bara med sedlar. Vad skulle man annars handla med?
Ja de finns ju kort :-) Jag vet inte vart du bor men de har blivit stort i europa de senaste åren :-)

En sann gentleman är någon som vet hur man spelar säckpipa, men låter bli.

27/04 -12 12:02 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Antar att ingen missat dessa bilder?
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Personligen tycker jag att de är hemska. Fullkomligt osar monopol- leksakspengar över dem, usch.

27/04 -12 17:28 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

Byt Taube mot Nobel och Celsius mot vem det än är på 500 hundringen så blir jag nöjd

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

27/04 -12 20:01 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Håller med om att de nya sedlarna är förjävliga. Designen på dem anpassar man sig säkert till, men hela konceptet med att det är skådespelare och annat skit på dem är inte hållbart. Det känns som att de räknar med att byta sedlar igen inom kort...

Carl von Linné förtjänar att vara på en sedel, han är en av Sveriges främsta män genom tiderna. Gustav Vasa också. Som Nonzi ovan sade, byt ut Selma och flickan på 50 lappen som ingen hört talas om mot någon som Nobel eller Celsius, men byt för fan inte ut Carl von Linné mot någon jävla skådespelerska ;____;

Have I ever told you the definition of insanity?

27/04 -12 20:18 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Var är Gustav II Adolf? Han är ju en legend. I Tyskland förmanade man sina barn med "Passa er annars kommer Lejonet från Norden (Adolf) och tar er" i flera årtionden, till och med långt efter hans död.

Han är vår främsta symbol för stormakten Sverige. Någonting vi bör vara stolta över.

7 år på fuska.nu

27/04 -12 22:11 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

All blir sura. Kan man inte bara gå helt överstyr och ge alla Abbas medlemmer varsin lapp, 20, 50, 100, 200, Stellan Skarsgård 500 och PewDiePie 1000?

28/04 -12 13:59 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
All blir sura. Kan man inte bara gå helt överstyr och ge alla Abbas medlemmer varsin lapp, 20, 50, 100, 200, Stellan Skarsgård 500 och PewDiePie 1000?

HAAAHAH, helt klart, nejmen men jag tycker att Nobel, Celsius och Palme borde fått varsin...

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

28/04 -12 14:04 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
All blir sura. Kan man inte bara gå helt överstyr och ge alla Abbas medlemmer varsin lapp, 20, 50, 100, 200, Stellan Skarsgård 500 och PewDiePie 1000?

Det förvånar mig å det grövsta att du verkar tycka det är så konstigt att alla folk har olika åsikter om vilka som bör vara på sedlarna. Eftersom vi har så otroligt varierande värderingar, dels om vad som gör en person viktig, och dels om på vilket sätt man bör vara viktig för att få vara med på sedeln tycker jag att det är en skum reaktion ifrån din sida att inte respektera det utan istället förlöjliga det.

7 år på fuska.nu

28/04 -12 23:53 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Apower skrev:


Jag finner det inte konstigt, bara underhållande. Inte en aning om hur du kunde tycka att jag förlöjligade något.

20/07 -12 00:46 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

Apower skrev:

Det förvånar mig å det grövsta att du verkar tycka det är så konstigt att alla folk har olika åsikter om vilka som bör vara på sedlarna. Eftersom vi har så otroligt varierande värderingar, dels om vad som gör en person viktig, och dels om på vilket sätt man bör vara viktig för att få vara med på sedeln tycker jag att det är en skum reaktion ifrån din sida att inte respektera det utan istället förlöjliga det.

Men att åttrycka åsikter är ett ypperligt sätt till en förändring i detta samhälle, för i annat fall har icke inga viljor tvingats fram, och hur folkets vilja ska då fås fram, är icke klart. Men huruvida att uttryckligheten av ett påstående har någon funktion, och kan därför ge sin lott till förändring, kan dock besvaras.

Om en individ ifrågasätter en annan mänsklig individs vilja att uttrycka sin åsikt, trots att detta fyller ingen funktion, tyder detta på att människan ifråga lyder sin moraliska kod till punkt och pricka, men anser att moral bör ej överstiga funktionen.

Seriöst dock, spänn av med det högtravande snacket. Det var ett skämt.

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

28/07 -12 16:52 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Paulinho skrev:
Apower skrev:

Det förvånar mig å det grövsta att du verkar tycka det är så konstigt att alla folk har olika åsikter om vilka som bör vara på sedlarna. Eftersom vi har så otroligt varierande värderingar, dels om vad som gör en person viktig, och dels om på vilket sätt man bör vara viktig för att få vara med på sedeln tycker jag att det är en skum reaktion ifrån din sida att inte respektera det utan istället förlöjliga det.

Men att åttrycka åsikter är ett ypperligt sätt till en förändring i detta samhälle, för i annat fall har icke inga viljor tvingats fram, och hur folkets vilja ska då fås fram, är icke klart. Men huruvida att uttryckligheten av ett påstående har någon funktion, och kan därför ge sin lott till förändring, kan dock besvaras.

Om en individ ifrågasätter en annan mänsklig individs vilja att uttrycka sin åsikt, trots att detta fyller ingen funktion, tyder detta på att människan ifråga lyder sin moraliska kod till punkt och pricka, men anser att moral bör ej överstiga funktionen.

Seriöst dock, spänn av med det högtravande snacket. Det var ett skämt.

Jag skriver precis hur jag vill och jag ser ingen anledning till varför du ska få lägga dig i det. Det har ingenting med diskussionen att göra.

7 år på fuska.nu

28/07 -12 19:13 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg


för i annat fall har icke inga viljor tvingats fram


och hur folkets vilja ska då fås fram


trots att detta fyller ingen funktion


Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

30/07 -12 23:15 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

Apower skrev:
Paulinho skrev:
Apower skrev:

Det förvånar mig å det grövsta att du verkar tycka det är så konstigt att alla folk har olika åsikter om vilka som bör vara på sedlarna. Eftersom vi har så otroligt varierande värderingar, dels om vad som gör en person viktig, och dels om på vilket sätt man bör vara viktig för att få vara med på sedeln tycker jag att det är en skum reaktion ifrån din sida att inte respektera det utan istället förlöjliga det.

Men att åttrycka åsikter är ett ypperligt sätt till en förändring i detta samhälle, för i annat fall har icke inga viljor tvingats fram, och hur folkets vilja ska då fås fram, är icke klart. Men huruvida att uttryckligheten av ett påstående har någon funktion, och kan därför ge sin lott till förändring, kan dock besvaras.

Om en individ ifrågasätter en annan mänsklig individs vilja att uttrycka sin åsikt, trots att detta fyller ingen funktion, tyder detta på att människan ifråga lyder sin moraliska kod till punkt och pricka, men anser att moral bör ej överstiga funktionen.

Seriöst dock, spänn av med det högtravande snacket. Det var ett skämt.

Jag skriver precis hur jag vill och jag ser ingen anledning till varför du ska få lägga dig i det. Det har ingenting med diskussionen att göra.

^Exakt vad jag snackar om. Du behöver inte vara så aggressiv, kom bara ihåg att du låter en smula löjlig när det verkar som om du skriver en instiftan till riksdan om att de ska skriva en ny lag.

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar