Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Vad är risken? (Swefilmer)

28/07 -12 21:48 Hacki

Hacki

80 XP 92 inlägg

Tjenare.

Jag var inte riktigt säker på var denna fråga skulle vara så jag placerade den bara i "Annat". En mod får mer än gärna flytta denna tråd.

Iaf, det jag tänkte fråga var om det finns någon risk att få virus eller åka dit för att kolla på filmer online (http://www.swefilmer.com/).
Vad jag vet så är det väl bara de som laddar upp filmer som kan åka dit?
Men min kära fader säger annat. Så skulle vilja ha svar på frågan min ^^

(Jag vet att jag skriver konstigt..skriver så när jag har tråkigt ^_^)



Mvh //Hack i häl

28/07 -12 22:39 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Om du kollar på en film via en webbsida är du lika skyldig som du skulle ladda ner den via en torrent.

När du kollar på en film via nätet hämtar den ner all data för att spela upp filmen på din dator. Så det är exakt samma sak som att skaffa en torrent bara att datan försvinner efter bruk automatiskt..

Kort sagt: Ja, du kan åka dit. Virus *kan* du också få men det kräver att de sitter och bäddar in virus i en mp4, avi eller w/e.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

28/07 -12 22:51 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Tekniskt sett så kan du åka dit, men det kommer inte hända. Polisen har varken tid eller resurser att gå på alla som bara tittar. Oavsett om det är piratkopierade filmer, knark eller barnporr så går de på ditributörerna, inte konsumenterna.

28/07 -12 23:32 Hacki

Hacki

80 XP 92 inlägg

Heh, någon risk får man ju ta för att ha kul här i världen ^^

Mvh //Hack i häl


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar