Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Några tips på en riktigt bra skräckfilm?

Svara
27/07 -12 00:45 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Jag och några vänner brukar underhålla oss genom att titta på skräckfilmer i sällskap av varandra när vi umgås. Problemet är att de filmer vi sett är värdelösa än så länge. Jag har inte blivit speciellt påverkad en enda gång hittills.

En stor anledning till varför vi tittar är för att en av tjejerna vi umgås med är extremt lättpåverkad. Det är i stort sätt hon som gör hela grejen underhållande. Nu vill jag ha hjälp av er att hitta en riktigt jäkla bra skräckfilm som verkligen får dig att hoppa till under plötsliga framträdanden samtidigt som den delar sekvenser där du bara ryser för den obehagliga stämningen (utan några plötsliga händelser). Det andra, mer "rysliga" är dock mer eftertraktat. "Hoppa till pga plötsliga händelser" är bara roligt om det är bra gjort, inte att de vänder sig om och det blir en närbild på ett jävla zombieansikte.

Hittills har vi sett "The Human Centipede" (riktigt dålig för att vara så känd, imo) och någon film med en kille som filmar allt på en fest innan staden invarderas av ailiens eller något (minns inte namnet på filmen). Det är de filmerna som ens är värda att nämna, men vi har sett fler där utöver.

Filmen ska vara "up to date". Söker jag på Google är allt jag får fram filmer som "The Exorcist" och "Psyco", vilket imo inte alls känns speciellt svettbringande i mina ögon.

Någon som har något bra på lager?

Edit: Råkade skriva på engelska, vänta så skriver jag om...

Edit 2: Nu är det på svenska...



http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

27/07 -12 01:19 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

Instängd är riktigt bra

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

27/07 -12 01:27 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Psalm 21

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

27/07 -12 08:59 96vika

96vika

11604 XP 2538 inlägg

The Grudge 1 och Devil Inside är två rätt så obehagliga filmer.

27/07 -12 11:14 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Forsa skrev:
Jag och några vänner brukar underhålla oss genom att titta på skräckfilmer i sällskap av varandra när vi umgås. Problemet är att de filmer vi sett är värdelösa än så länge. Jag har inte blivit speciellt påverkad en enda gång hittills.

En stor anledning till varför vi tittar är för att en av tjejerna vi umgås med är extremt lättpåverkad. Det är i stort sätt hon som gör hela grejen underhållande. Nu vill jag ha hjälp av er att hitta en riktigt jäkla bra skräckfilm som verkligen får dig att hoppa till under plötsliga framträdanden samtidigt som den delar sekvenser där du bara ryser för den obehagliga stämningen (utan några plötsliga händelser). Det andra, mer "rysliga" är dock mer eftertraktat. "Hoppa till pga plötsliga händelser" är bara roligt om det är bra gjort, inte att de vänder sig om och det blir en närbild på ett jävla zombieansikte.

Hittills har vi sett "The Human Centipede" (riktigt dålig för att vara så känd, imo) och någon film med en kille som filmar allt på en fest innan staden invarderas av ailiens eller något (minns inte namnet på filmen). Det är de filmerna som ens är värda att nämna, men vi har sett fler där utöver.

Filmen ska vara "up to date". Söker jag på Google är allt jag får fram filmer som "The Exorcist" och "Psyco", vilket imo inte alls känns speciellt svettbringande i mina ögon.

Någon som har något bra på lager?

Edit: Råkade skriva på engelska, vänta så skriver jag om...

Edit 2: Nu är det på svenska...



Jag är själv inget fan av skräckfilmer, mestadels för att alla är så lika så att man kan dem innan man ens sett filmerna, självklart är ju det min egen åsikt. Men om du verkligen vill ha en film som tränger sig in i huvet så är väl Texas Chainsaw Massacre något jag kan rekommendera. Spelar inte någon större roll vilken av dem, men har hört att 3an är den sämsta (enligt AVGN).

Mycket nöje!

What can i say i´m a bad man.

28/07 -12 16:41 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

>blir reckommenderad att se Exorsisten
>nekar på grund av filmens ålder
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Kolla på den.

Motorsågsmassakern som reckommenderades är ganska piss. Slasherfilmer har alltid varit piss. Annars så kan inte jag riktigt reckommendera skräckfilmer eftersom jag är den där tråkiga personen som aldrig blir rädd för någonting.

29/07 -12 11:23 Nisse2000

Nisse2000

385 XP 70 inlägg

Blair witch projekt. Det är det läskigaste du kan hitta!!!!!! :U

29/07 -12 14:53 Nonzi

Nonzi

14508 XP 1236 inlägg

Nisse2000 skrev:
Blair witch projekt. Det är det läskigaste du kan hitta!!!!!! :U

Om man är typ 5 och är rädd för träd...

I am ripper....slasher....gouger.
I am the theeth in the darkness.
The talons in the night.
Mine is strength...and lust...and power!

13/08 -12 20:01 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Aprilblomma

Day of the Dead.

16/08 -12 19:55 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

TCM är grymt överskattade, isåfall ska man se den riiiktigt gamla av dem.


Paranormal Activity 1, 2 & 3 har skrämt mig allihopa. Jag har precis du varit en gedigen skräckfilmstittare så jag hamnade tillslut i samma situation som dig, allt verkar bara fånigt och dåligt.

Men, Paranormal 1 skrämde mig jäkligt mycket, hade svårt att somna efter jag såg den. Både 2:an och 3:an har skrämt mig med, men inte lika mycket som 1:an. Har inte sett Paranormal Activity: Tokyo night än dock, men den lär nog vara creepy med. Grave Encounters skrämde mig hyfsat också.

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

16/08 -12 22:40 Nola

Nola

28 XP 34 inlägg

Är jag lame om jag säger Bram Stoker's Dracula?

End of story, bitch.

16/08 -12 22:45 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15423 XP 4988 inlägg

Nola skrev:
Är jag lame om jag säger Bram Stoker's Dracula?


Inte alls. Ditt bidrag är en klassiker.

OnT: The Blair Witch Project och alla Hitchcock-filmer.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

17/08 -12 12:07 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

ReservoirDog skrev:
Nola skrev:
Är jag lame om jag säger Bram Stoker's Dracula?


Inte alls. Ditt bidrag är en klassiker.

OnT: The Blair Witch Project och alla Hitchcock-filmer.


Nog för att Hitchcock filmer kan vara bra, men jag har då aldrig blivit skrämd av någon.

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

17/08 -12 12:59 ReservoirDog

ReservoirDog Spelmoderator

15423 XP 4988 inlägg

niwn skrev:
ReservoirDog skrev:
Nola skrev:
Är jag lame om jag säger Bram Stoker's Dracula?


Inte alls. Ditt bidrag är en klassiker.

OnT: The Blair Witch Project och alla Hitchcock-filmer.


Nog för att Hitchcock filmer kan vara bra, men jag har då aldrig blivit skrämd av någon.


I det här fallet utgick jag från att dessa filmer är bra och ej skrämmande även om jag håller med dig om att Hitchcocks "skräckteknik" är gammalt i nuläget.

Tillfällig moderator på sidan. Fråga mig om ni undrar över något.

I refuse. - Rohan Kishibe

26/08 -12 18:19 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Rosafluffig

Forsa skrev:
och någon film med en kille som filmar allt på en fest innan staden invarderas av ailiens eller något (minns inte namnet på filmen).


Nästan säker på att du såg "Cloverfield", "The Others" är riktigt bra annars enligt min mening.

01/09 -12 22:55 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen unamed94

http://www.youtube.com/watch?v=C0o9-Jpu7ck&a...


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar