Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Ps3 eller Xbox360?

Svara
25/07 -12 09:10 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen xPLAYERx

Hej jag vet inte vad jag ska köpa för konsol, kan någon ge nått tips?

25/07 -12 09:33 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

Inte för att jag kan något om dessa konsoller (nej, jag skojar inte...) men jag tror att du kan få reda på lite mer om vilken som är bäst om du kikar lite i den här tråden.

(:=           
):=
|:=

25/07 -12 10:29 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Det beror väl lite på. Tycker själv att du bör vänta på att Wii U kommer ut eftersom att det är ju en ''next gen'' konsol.

Men om du nu måste ha någon mellan ps3 och 360 så beror det på vad för spel du vill ha. Båda konsolerna har i stort sätt samma spel förutom att dom båda har några få exklusiva titlar, Så det beror på vad du tycker om dom (:

Wii U PS4 XBone PC

25/07 -12 13:10 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen mygeneration

PS3 är bättre pga.
Bättre Grafik (BluRay)
Exklusiva Titlar (Jak and Daxter, Uncharted, KillZone)
Gratis Online (PSN)
Skönare knapp-layout på kontrollen (jag är van vid Playstation kontroller)
Väldigt billigt (Kostar inte mer än ett Xbox360)

25/07 -12 13:23 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11855 XP 1499 inlägg

mygeneration skrev:
Väldigt billigt (Kostar inte mer än ett Xbox360)

Nej, xbox 360 är billigare, inte mycket men lite.

mygeneration skrev:
Bättre Grafik (BluRay)

Bättre grafik när det kommer till vissa filmer, ja. Spel, nej.
Skalan går att PC har bäst grafik och sedan Xbox 360.

Och nu vad jag hade tänkt skriva:
Jag säger Xbox 360.
Vissa gillar inte kontrollerna för att de är "klumpiga" men det är så mycket skönare att hålla något som man inte tror man kommer bryta sönder. Styrspakarna sitter även på bra ställen för händerna.

Xbox 360 har också exklusiva titlar som Halo. Nu har ju inte Xbox 360 gratis online men Microsoft betalar spelföretag så att Xboxen får spel först. Sen spelar även nästintill alla stora gamers på just Xbox.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

25/07 -12 13:58 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen mygeneration

DarknessSky skrev:


Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

25/07 -12 14:42 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Då det handlar om vad du ska köpa så passar den bättre här. Flyttad från Konsoler > Vad man skall köpa.


Jag personligen gillar PS3 bäst, anledningen hittar du i tråden som Silver_ länkade. Fast för att vi ska kunna hjälpa dig så får du berätta mer. Vad letar du efter i en konsol? Tänker du spela on- eller offline? Vilken sorts spel gillar du? Kollar du mycket på film, och i så fall; gör du det i Blu-ray?

Coucou

25/07 -12 14:45 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

DarknessSky skrev:
Xbox 360 har också exklusiva titlar som Halo.


BAM! Där har vi en tredjedel av alla xbox' bra exklusiva spel (utgått ifrån att du talar om ODST). Både Wii och PS3 har fler exklusiva.

Angående styrspakar, paralella har och kommer alltid vara bäst. Sedan är inte kontrollen speciellt anpassad för något. Det enda den är bäst på är TPS.

25/07 -12 14:45 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

DarknessSky skrev:

Nej, xbox 360 är billigare, inte mycket men lite.



Ge inte ut missledande information, Xbox 360 är billigare att köpa ja, men pengar som du troligen kommer slösa bort på Xboxlive kommer göra konsolen dyrare.
Själv skulle jag föredra PS3 mest för att jag hellre vill ha något som kan användas till lite vad som helst.
Dock så vet jag att hc gamers (nej inte någon av er) föredrar Xbox 360.

Wii U kommer bli tidernas största flopp inom Nintendos konkurrerande mot Sony och Microsoft. Just sayin.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

25/07 -12 14:51 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11855 XP 1499 inlägg

mygeneration skrev:
DarknessSky skrev:


Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Kan tyvärr inte hålla med ;)
Spelar allt för lite för det :D


Mal_ganis skrev:
DarknessSky skrev:

Nej, xbox 360 är billigare, inte mycket men lite.



Ge inte ut missledande information, Xbox 360 är billigare att köpa ja, men pengar som du troligen kommer slösa bort på Xboxlive kommer göra konsolen dyrare.

Ja, men konsolen ifråga är billigare. Vad man gör på konsolen är upp till en själv och bör inte räknas till konsolens pris.
Men ja, det kostar mer då.


Men det är ganska svårt att säga vad man ska köpa. "bråk" mellan PS3-gamers och Xbox-gamers har hållt på länge men det finns ingen direkt "valid point".

PS3: Ska du kolla på bluray-filmer och inte har en bluray-spelare? Eller ha exklusiva titlar? Köp den

Xbox 360: Vill du ha de flesta spelen först? Eller kanske spela med kända gamers? Och vill du ha dina kontouppgifter säkra? (:D) Köp den.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

25/07 -12 14:56 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

DarknessSky skrev:

Xbox 360: Vill du ha de flesta spelen först? Eller kanske spela med kända gamers? Och vill du ha dina kontouppgifter säkra? (:D) Köp den.

Måste dock tillägga att detta inte gäller för Battlefield serierna fr.o.m Battlefield 3 och framöver.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

25/07 -12 15:13 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

DarknessSky skrev:

Xbox 360: Vill du ha de flesta spelen först?

Då får vi ju uppmärksamma att när du skriver spel så menar du DLC/expansioner. Majoriteten av alla spel kommer samtidigt till PS3 och 360. Viss DLC däremot kommer först till 360. Och sedan är väl det inte särskilt många fall där detta händer?

Coucou

25/07 -12 15:39 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Vill uppdatera om att jag har båda konsolerna och mitt 360 har dött 3 gånger och min PS3 0. Så detta kan vara något att tänka på att många 360in dör och du måste reparera den.

Om du spelar mycket så kan det vara hög risk att den går sönder, Men om du endast spelar någon timme per dag så går det nog fint :)

Wii U PS4 XBone PC

25/07 -12 16:16 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

DarknessSky skrev:
Eller kanske spela med kända gamers?

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Det MartinMilk sa om att de går sönder stämmer också. En av mina 360konsoler har gått sönder och en strömkabel har också gått sunder under tiden av 2 år.

25/07 -12 17:50 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11855 XP 1499 inlägg

Fix_d skrev:
DarknessSky skrev:

Xbox 360: Vill du ha de flesta spelen först?

Då får vi ju uppmärksamma att när du skriver spel så menar du DLC/expansioner. Majoriteten av alla spel kommer samtidigt till PS3 och 360. Viss DLC däremot kommer först till 360. Och sedan är väl det inte särskilt många fall där detta händer?

I just detta fall syftar jag på GTA EFLC som kom 1-2 månader innan det kom till PS3. Sen har det varit andra titlar också men inget jag kommer ihåg (pga inget intresse av dessa spel)



Daxter_SSJ4 skrev:

Det MartinMilk sa om att de går sönder stämmer också. En av mina 360konsoler har gått sönder och en strömkabel har också gått sunder under tiden av 2 år.

Mitt Xbox har faktiskt också gått sönder. Den ville inte läsa skivor men det berodde på att jag hade kört en bränd skiva i Xboxet.
Har även en kompis vars hela Xbox gick sönder, i stort sett alla delar. Kan ha varit för att han hade en "wired control" och snurrade in sig i sladden och drog ner det i golvet och sedan rageade :D

Som tur är garantin på 1-3 år (kommer inte ihåg)

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

25/07 -12 17:55 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

DarknessSky skrev:
Den ville inte läsa skivor men det berodde på att jag hade kört en bränd skiva i Xboxet.

wut? Gäller det bara spel eller är det filmer också? På tal om garanti, när min första gick sönder så sa de att min garanti inte gällde utan att de gav någon anledning. Och jag hade inte direkt gjort något med den, utan jag hade bara spelat som vanligt när den gick sönder. Lyckligtvis var det bara en pissig arcade-360 så det spelade inte så stor roll.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar