Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



The Sims 3 HJÄLP!

14/07 -12 20:00 Macko8

Macko8

416 XP 6 inlägg

Jag har ett problem med The Sims 3, det har funkat bra förut men nu är allt konstigt. Saker i simmarna och i världen som hus, affärer och andra saker som minimappen är liksom osynliga eller genomskinliga, kan det var nåt fel på spelet eller ifall grafikkortet har blivit gammalt eftersom det fungerade bra förut. Här är en screenshot från spelet: http://imgur.com/zaNBW

Har provat att sänka grafiken, funkar ändå inte D:

14/07 -12 20:18 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

Är nog datorn men vet inte vad som fixar det, du kan ju testa att spela på en annan dator eller om-installera spelet.

Dafuq did i just read..

15/07 -12 00:23 Macko8

Macko8

416 XP 6 inlägg

Tackar! Ska ändå få en ny dator om 20 dagar :D

15/07 -12 20:42 lilljag

lilljag

20 XP 4 inlägg

jag har ett ganska stort problem. när jag spelar slutar det typ funka. allting pausas bara och det går inte att klicka på nån plats eller stänga ner simset. det e jätteirriterande för om man har typ gjort nåt stort så sparas det inte och det tar typ en evighet att sätta på spelet;(

?:)?

16/07 -12 14:56 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

lilljag skrev:
jag har ett ganska stort problem. när jag spelar slutar det typ funka. allting pausas bara och det går inte att klicka på nån plats eller stänga ner simset. det e jätteirriterande för om man har typ gjort nåt stort så sparas det inte och det tar typ en evighet att sätta på spelet;(

Det enda du kan göra är väl att spara lite oftare fast jag vet att det tar rätt lång tid. Händer det nästan varje gång du spelar eller bara någon gång ibland?

17/07 -12 12:58 lilljag

lilljag

20 XP 4 inlägg

det händer varje gång jag spelar så jag sparar typ hela tiden... det e ändå rätt så jobbigt för om jag spelar så får jag typ starta om datorn ganska ofta och det kan hända typ 3 gånger under tiden jag spelar;(

?:)?

17/07 -12 21:52 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

lilljag skrev:
jag har ett ganska stort problem. när jag spelar slutar det typ funka. allting pausas bara och det går inte att klicka på nån plats eller stänga ner simset. det e jätteirriterande för om man har typ gjort nåt stort så sparas det inte och det tar typ en evighet att sätta på spelet;(

Detta beror på att din dator inte har kapacitet för The Sims 3 (konstigt). Problemet förekommer ofta om datorn inte har tillräckligt med utrymme på hårddisken vilket min förra dator inte hade (fick samma problem). Rensa bland program för att ge spelet mer plats, ha inte för höga inställningar på grafiken, se till att din dator har tillräckligt med utrymme så att den utan problem kan suga in luft och kolla så att skivan inte är repig är mina tips för ditt problem, lilljag.

eller stänga ner simset

Du kan enkelt stänga ner spelet genom att klicka Ctrl+Esc. Brukar fungera på de flesta spel.

Om tipsen inte fungerar så kan du skicka mig ett pm så tar vi det där.


On topic: Macko8: Jag tror att du har ett för klent grafikkort. Har du startat om spelet när du ändrat grafiken i spelet? Prova att rensa lite bland program (funkar säkert inte men det är värt ett försök) men jag tror att allt kommer lösa sig när du får din nya dator.

(:=           
):=
|:=

18/07 -12 11:22 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

hei, hoppas det inte gör något att jag lånar din tråd, men känns onödigt att skapa en precis likadan och det pallar jag inte heller MEN,

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
det här meddelandet kommer upp då och då (vanligtvis 1-2 ggr per spelsession) och hela skiten stängs ner utan förvarning. Vad betyder det och vad kan det bero på? har googlat utan resultat.har funderat på om det kan bero på mitt frekventa fuskbruk men vetefan. läste någonstans att testingcheats Enable true kunde skada spelet men vet inte huruvida det stämmer eller inte

18/07 -12 17:05 Silver_

Silver_

3840 XP 1019 inlägg

wtfwjd skrev:
hei, hoppas det inte gör något att jag lånar din tråd, men känns onödigt att skapa en precis likadan och det pallar jag inte heller MEN,

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
det här meddelandet kommer upp då och då (vanligtvis 1-2 ggr per spelsession) och hela skiten stängs ner utan förvarning. Vad betyder det och vad kan det bero på? har googlat utan resultat.har funderat på om det kan bero på mitt frekventa fuskbruk men vetefan. läste någonstans att testingcheats Enable true kunde skada spelet men vet inte huruvida det stämmer eller inte

Tror att detta kan vara en bugg men har dock kollat upp det och på den här siten har många samma problem. Orkar inte läsa allt men jag tror att man tillslut kommer att få ett svar... (Om du är en sån som jag och inte pallar med engelska har du en översatt länk här. Om du inte får något svar där så får jag väl forska vidare. :/

EDIT: Stäng alltid av fuskkoderna efter att du har använt de eftersom att det kan framkalla buggar. (testingCheatsEnabled false)

(:=           
):=
|:=

19/07 -12 08:59 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Silver_ skrev:

Tror att detta kan vara en bugg men har dock kollat upp det och på den här siten har många samma problem. Orkar inte läsa allt men jag tror att man tillslut kommer att få ett svar... (Om du är en sån som jag och inte pallar med engelska har du en översatt länk här. Om du inte får något svar där så får jag väl forska vidare. :/

EDIT: Stäng alltid av fuskkoderna efter att du har använt de eftersom att det kan framkalla buggar. (testingCheatsEnabled false)

tack så jättemycket! :D


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar