Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Roliga/underhållande TV-serier

Svara
16/06 -12 23:12 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Många frågar mig efter filmtips. Problemet med det är tyvärr att jag inte kollar på film (mer än standardmänniskan dvs) utan jag fokuserar mer på TV-serier. Nu har jag dock slut på idéer, har kollat igenom bra många TV-serier men lyckas inte finna någon ny att se igenom. Därför ber jag er att hjälpa mig komma på några roliga och/eller underhållande serier som jag kan spendera mina kvällar, liggandes forever alone, med. :)

De serier jag hittills helt kollat igenom (och kollar så fort nya avsnitt kommer) är, utan någon speciell ordning:
- The Simpsons
- Family Guy
- American Dad
- South Park
- Mythbusters
- Spartacus: Blood and Sand
- Spartacus: Venegeance
- Two and a Half Men
- Chuck
- Scrubs
- How I Met Your Mother
- My Name is Earl

Dessa är det alltså ingen idé att tipsa om. Och tipsa heller inte om Spartacus: Gods of the Arena, Ugly Americans, Futurama eller Beavis and Butt-Head då dessa serier, imo, är helt värdelösa.

Serier jag ska se på (utifrån tråden):
- NCIS
- Criminal Minds
- The River
- Lost
- Happy Endings
- Franklin and Bash
- Big Bang Theory

Diskutera gärna de serier som nämns också så man får lite åsikter. :P



http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

16/06 -12 23:19 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Öppen för kinesiska barnprogram? För de står för majoriteten av de tv-serier jag tittar på.

16/06 -12 23:36 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Falling skies,lost och the river är dom ända jag kan komma på.

16/06 -12 23:43 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Öppen för kinesiska barnprogram? För de står för majoriteten av de tv-serier jag tittar på.

Vore ju en fördel om jag fattade. Jag kan engelska, liksom. ;P

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

16/06 -12 23:54 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Forsa skrev:


Subs finns alltid, sedan har vissa serier (Baccano t.ex.) bättre dubb än originalet.

17/06 -12 02:04 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11855 XP 1499 inlägg

De 4:a sista serierna i din lista är grymt bra :)


Anyway. Våra värsta år, Spin City, Criminal Minds, NCIS, Happy Endings, Community, My name is Earl, Entourage, Franklin & Bash och $#*! my dad says

Hoppas någon av dem lockar!

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

17/06 -12 02:31 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

Det förvånar mig att ingen har nämnt The Big Bang Theory. Oh gud så bra!

De eller dem?

17/06 -12 11:28 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Frisko skrev:


Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

17/06 -12 16:19 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

New Girl!

17/06 -12 16:41 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

Frisko skrev:
Det förvånar mig att ingen har nämnt The Big Bang Theory. Oh gud så bra!


Indeed

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

17/06 -12 17:10 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Kan förutom The Big Bang Theory rekommendera Eureka och NCIS.

19/06 -12 12:36 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

South Park, Family Guy, Jersey Shore och resten av de basic programmen.

By the way, jag håller fullt med dig om Beavis an Butt-Head. Fyfan va kasst, jag får in ett enda litet ryck i smilgroparna av den skiten, jag får bara utbrott av deras förbannade fniss. -.-'

What can i say i´m a bad man.

22/06 -12 00:50 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

LegoLasse skrev:
Falling skies,lost och the river är dom ända jag kan komma på.

Falling Skies verkar vara lite Sci-Fi med monster osv. Sådana serier har jag aldrig riktigt greppat. Stargate är den enda man kan slötitta på ibland men skulle knappast påstå att det är underhållande. Lost verkar invecklat, men visst. Kan ge serien en chans (sett några avsnitt då och då). The River kan jag inte uttrycka mig om, får nog se några avsnitt. :)

DarknessSky skrev:
Våra värsta år, Spin City, Criminal Minds, NCIS, Happy Endings, Community, My name is Earl, Entourage, Franklin & Bash och $#*! my dad says

Våra värsta år = slötittarserie, knappast något speciellt underhållande i längden. Samma sak med Spin City. Criminal Minds och NCIS kan jag testa (aldrig gett mig in på såna typer av serier tidigare). Happy Ending och Franklin & Bash ska jag testa. Community och Entourage har jag aldrig greppat (förutom avsnittet i Entourage när Eminem är med :D ). Shit My Dad Says har jag sett några avsnitt av men den serien tilltalar inte och My Name is Earl har jag sett alla avsnitt på (glömde skriva in bara).

Frisko skrev:
Det förvånar mig att ingen har nämnt The Big Bang Theory. Oh gud så bra!

I'll try it! Inte tänkt på den, men den ska jag nog se. :)

wtfwjd skrev:
New Girl!

Klarar mig. :)

the_Link96 skrev:
South Park, Family Guy, Jersey Shore och resten av de basic programmen.

South Park och Family Guy har jag redan sett fullt ut. Jersey Shore är totalt värdelöst och de som är med i programmet, plus de som står för det, borde få dödsstraff för psykiska vanvårdar och vandalisering av teve. No offence, peace etc.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

22/06 -12 07:34 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Får väl dra upp ett par förslag till som jag kommit att tänka på lite i efterhand... Bones, The Mentalist, The Finder, House, Suburgatory och Jims Värld. Vill återigen nämna Eureka, som är en ritkigt bra serie.

23/06 -12 12:12 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Lite osäker på vad du söker. Du får förslag på Lost och bestämmer dig för att se den när topic handlar om roliga/underhållande, jag antar att underhållande räcker in en ganska stor kategori.

Sons of Anarchy
Breaking Bad
Homeland
Suits
Dexter
The Sopranos
Boardwalk Empire
Sherlock
Rome
Californication
Game of Thrones
The Walking Dead

Tonight's the night.

24/06 -12 11:59 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Forsa skrev:
LegoLasse skrev:
Falling skies,lost och the river är dom ända jag kan komma på.

Falling Skies verkar vara lite Sci-Fi med monster osv. Sådana serier har jag aldrig riktigt greppat. Stargate är den enda man kan slötitta på ibland men skulle knappast påstå att det är underhållande. Lost verkar invecklat, men visst. Kan ge serien en chans (sett några avsnitt då och då). The River kan jag inte uttrycka mig om, får nog se några avsnitt. :)

DarknessSky skrev:
Våra värsta år, Spin City, Criminal Minds, NCIS, Happy Endings, Community, My name is Earl, Entourage, Franklin & Bash och $#*! my dad says

Våra värsta år = slötittarserie, knappast något speciellt underhållande i längden. Samma sak med Spin City. Criminal Minds och NCIS kan jag testa (aldrig gett mig in på såna typer av serier tidigare). Happy Ending och Franklin & Bash ska jag testa. Community och Entourage har jag aldrig greppat (förutom avsnittet i Entourage när Eminem är med :D ). Shit My Dad Says har jag sett några avsnitt av men den serien tilltalar inte och My Name is Earl har jag sett alla avsnitt på (glömde skriva in bara).

Frisko skrev:
Det förvånar mig att ingen har nämnt The Big Bang Theory. Oh gud så bra!

I'll try it! Inte tänkt på den, men den ska jag nog se. :)

wtfwjd skrev:
New Girl!

Klarar mig. :)

the_Link96 skrev:
South Park, Family Guy, Jersey Shore och resten av de basic programmen.

South Park och Family Guy har jag redan sett fullt ut. Jersey Shore är totalt värdelöst och de som är med i programmet, plus de som står för det, borde få dödsstraff för psykiska vanvårdar och vandalisering av teve. No offence, peace etc.



Du glömde kritisera Beavis and Butt-head ;).

What can i say i´m a bad man.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar