Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



BF3 Premium CQ X360

Svara
06/06 -12 13:40 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

Mal_ganis skrev:
Daxter_SSJ4 skrev:

Visst, men det är fortfarande i grund och botten saker som bör vara gratis.

Expansioner är inte gratis. Tycker du att World of Warcraft seriens expansioner ska vara gratis? Det är exakt samma sorts produkt, bara i ett annat format.

Som premium får du dessutom all tidigare DLC som kommit ut, i detta fall är det bara B2K som inkluderas i detta fall.

Det du får i Premium är som sagt 4 banor per DLC vilket slutger i att vara 20 st maps. Nya fordon släpps också, b.la. AC-130 och nya fighter jets.

Samt så kommer mellan 40-60 nya vapen släppas i takt med alla DLCs. Dessutom så får du ta del av detta före alla andra.

Fundera lite på vad som erbjuds och jämför det med andra spel som har sina expansioner, det är faktiskt inget nytt som erbjuds i och med Battlefield 3. Det har alltid varit en extra DLC med Battlefield serierna som kostat en slant.

Jag hade säkerligen hållt med dig om att DLCs ska vara gratis såsom patcher är gratis i WoW, om fallet var så att du har en pågående betalning för den tid du spelar! Nu är fallet inte så, därför tycker jag det är helt riktigt att programmerare får betalt för deras arbete. Programmering i överlag är ett jävligt tufft jobb om jag får tillägga det.

Du säger att det var okej om det var en riktig expansion; du verkar inte förstå vad en DLC innebär. Med tanke på att du utökar spelet, så är en DLC exakt samma som addon, gadget eller expansion pack för ditt spel. Därför kan du inte argumentera i det området!

Att fästa sig vid en campaign hos ett spel är som att spela CS:S på singleplayer och sedan säga att det var tråkigt för att AIn är för lätt att förutse efter sjunde gången du varvat campaignen. FPS spel är i huvudsak inte baserat på sin Campaign, Battlefield 3 har fått oerhört bra kritik för att ha lagt ned så pass mycket tid på sin SP Campaign jämfört med andra spel. MW2 som varade ca 3 timmar, MW3 likaså, BF3 varade minst 9-11 timmar.

Slutligen.


4 banor och 10 vapen för 500 kr?

Nej, 150kr för 4 banor och 10 vapen.

edit:
Daxter_SSJ4 skrev:

  Jupp. Att vara en girig fitta lönar sig inte i längden.


Sen finns det såklart en hårfin gräns mellan att vara girig och att ta betalt för produkter. Det är ingen självklarhet att följande DLCs ska vara gratis. När du skaffat dig ett jobb så förstår du säkert vad det innebär att vilja få betalt för ditt arbete.


Det där skrev du bra :O

Dafuq did i just read..

06/06 -12 16:42 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Mal_ganis skrev:



>Expansioner är inte gratis. Tycker du att World of Warcraft seriens expansioner ska vara gratis? Det är exakt samma sorts produkt, bara i ett annat format.
  Expansionerna i WoW är mycket större än de man får i detta
  paket.

>Som premium får du dessutom all tidigare DLC som kommit ut, i detta fall är det bara B2K som inkluderas i detta fall.
  Finns inget bättre än att betala för att bli premium så att jag
  kan spela på gamla banor.

>Det du får i Premium är som sagt 4 banor per DLC vilket slutger i att vara 20 st maps. Nya fordon släpps också, b.la. AC-130 och nya fighter jets.
  Fortfarande väldigt lite.

>Samt så kommer mellan 40-60 nya vapen släppas i takt med alla DLCs. Dessutom så får du ta del av detta före alla andra.
  Att det är 40-60 nya vapen är jag positivt överraskad av och
  har inget att säga emot. Den andra mening innebär dock att man
  antingen behöver betala premium för att vara en betatestare
  eller så behöver man vänta extra länge om man inte betalar
  extra.


>Fundera lite på vad som erbjuds och jämför det med andra spel som har sina expansioner, det är faktiskt inget nytt som erbjuds i och med Battlefield 3. Det har alltid varit en extra DLC med Battlefield serierna som kostat en slant.
  Det ändrar inte någonting.


>Jag hade säkerligen hållt med dig om att DLCs ska vara gratis såsom patcher är gratis i WoW, om fallet var så att du har en pågående betalning för den tid du spelar! Nu är fallet inte så, därför tycker jag det är helt riktigt att programmerare får betalt för deras arbete. Programmering i överlag är ett jävligt tufft jobb om jag får tillägga det.
  De kan få betalt, men inte orimligt mycket. Sedan säljer spelet
  fortfarande vilket gör att de kan ha det gratis. En god
  kundrelation hjälper mycket mer än du tror.

>Du säger att det var okej om det var en riktig expansion; du verkar inte förstå vad en DLC innebär. Med tanke på att du utökar spelet, så är en DLC exakt samma som addon, gadget eller expansion pack för ditt spel. Därför kan du inte argumentera i det området!
  Jag menade det som ett expansions pack som t.ex. Lords of
  Destruction. Något som verkligen utökar och inte bara är några
  banor och vapen. Det är nästan på samma nivå som att ta betalt
  för kosmetiska ändringar eller ha DLC annonserat innan spelet
  släppts.


>Att fästa sig vid en campaign hos ett spel är som att spela CS:S på singleplayer och sedan säga att det var tråkigt för att AIn är för lätt att förutse efter sjunde gången du varvat campaignen. FPS spel är i huvudsak inte baserat på sin Campaign, Battlefield 3 har fått oerhört bra kritik för att ha lagt ned så pass mycket tid på sin SP Campaign jämfört med andra spel. MW2 som varade ca 3 timmar, MW3 likaså, BF3 varade minst 9-11 timmar.
  Är du seriös? Alla skrattade åt hur dålig BF3s kampanj var.
  Visst är det större fokus på multiplayer i Battlefield serien
  (försök inte blanda in hela genren dock, för det är fel.), men
  jag tog det endast som exempel. De kan lika gärna göra nya
  flerspelarlägen, banor(dvs fler än 4) etc.

>Nej, 150kr för 4 banor och 10 vapen.
  Well, shit. 150 kr låter som absolut övre gränsen av rimligt,
  men det är inte banalt som 500 kr. Jag antog att det var 500
  på grund av länken där uppe som sa att det var 50 USD. Vet att
  det inte är 500 kr, men det brukar alltid vara dyrare i Sverige.

>Sen finns det såklart en hårfin gräns mellan att vara girig och att ta betalt för produkter. Det är ingen självklarhet att följande DLCs ska vara gratis. När du skaffat dig ett jobb så förstår du säkert vad det innebär att vilja få betalt för ditt arbete.
  lol.

06/06 -12 17:11 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

boddi88 skrev:
ninen2001 skrev:
fuskisen99 skrev:
Du får det 12 juni.
PS3 spelare får allt först.
Google,bitch



Jag tror bara att detta gäller Close Quarters.När Armored Kill kommer så får PC och Xbox det 2 veckor tidigare.TROR jag


NEJ! Så här äre: Premium fåre 2 veckor tidigare MEN om man är på ps3 och är premium så får man det 3 vecor tidigare än vanliga spelare... LÄS! Och du fåre 2 veckor tidigare, för VANLIGA pc och xbox 360 spelare fåre den 26 juni!


Ok.Men Close Quarters kommer den 12 Juni

Fucking weebs...

06/06 -12 17:22 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

ninen2001 skrev:

Ok.Men Close Quarters kommer den 12 Juni


Har du premium får du CQ den 12'e Juni. Fixa dina vapen medan du väntar! :D


Daxter_SSJ4 skrev:


Om vi tar något mindre då, WC3: TFT var en expansion. Skulle den varit gratis, det var ju faktiskt bara några nya banor och nya units? BF2 hade expansioner som därefter hade sitt pris, skulle dessa varit gratis? Age of Empires har haft expansioner sedan urtider, dessa ger inget annat än nya banor och lite andra units. Skulle dessa varit gratis?

Du klagar på att du ska få gammalt innehåll, tidigare skrev du följande.

Det skulle vara okej att det kostade 500 om det var en riktig expansion. All gammal DLC....

Hur ska du ha det? Ska du ha gammalt content med eller ska du klaga på att du får det med, gå emot sina egna argument.. Bra jobbat!

Visst, enligt dig är det lite. Men inte enligt alla de som köper kommande DLC. Närmare bestämt 85-90% av nuvarande BF3 spelare, därav ca 65% köper det via premium.

Sedan så blir du ingen betatestare i och med att du köper Premium, betatestarna är utvalda sedan tidigare och något i stil med BF3 beta kommer nog aldrig att komma igen. Sedan så väntar du två veckor om du inte "betalar extra". Jag återkommer till den där extra punkten senare.


Det ändrar inte någonting.

Precis! Därför ska man fortsätta ta betalt, folk klagade inte dramatiskt mycket då och bara för att man betalar för sin DLC ändrar det inte på något! Bra slutsats!



De kan få betalt, men inte orimligt mycket

Kallar du 100kr/DLC orimligt mycket? Det var nytt, tycker en hunka hit och dit är lika mycket vikt som en fis i rymden.



Sedan säljer spelet fortfarande vilket gör att de kan ha det gratis

Haha, nej.... Antalet spelare sjunker med tiden liksom med alla andra spel (med vissa undantag).


Något som verkligen utökar och inte bara är några banor och vapen.

I och för sig, men nu var det inte bara några banor och vapen. Det släpptes även tre nya game modes.
Sedan så är "bara några banor och vapen" ett rätt vagt argument, eftersom i många fall är det exakt detta som erbjuds i expansioner. Se world of warcraft patcherna som DLCs, faktum är att patcherna är exakt detsamma som DLCs, gratis? NAE!


Är du seriös? Alla skrattade åt hur dålig BF3s kampanj var.

Belägg? Frostbite 2 fick väldigt god respons, den enda kritik DICE fick av legitima kritiker var att de ingav väldigt mycket cinematics i deras kampanj. Gameplayen var rätt soft, eller har du något att invända där?



Well, shit. 150 kr låter som absolut övre gränsen av rimligt, men det är inte banalt som 500 kr.

Nu är det så att du betalar 150kr om du inte köper premium. Köper du dock premium så går priset ned till 100kr/DLC. Eftersom 150kr var övre gränsen av rimligt måste 100kr vara precis rimligt för en DLC som räcker tills nästa kommer ut (tre månader senare).


Vet att det inte är 500 kr,

Jasså vet du? Det visade mig hur mycket du faktiskt tar reda på om ämnena du argumenterar om. Låt mig svara detta med ett mycket enkelt citat.


lol.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

06/06 -12 17:41 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

ninen2001 skrev:
boddi88 skrev:
ninen2001 skrev:
fuskisen99 skrev:
Du får det 12 juni.
PS3 spelare får allt först.
Google,bitch



Jag tror bara att detta gäller Close Quarters.När Armored Kill kommer så får PC och Xbox det 2 veckor tidigare.TROR jag


NEJ! Så här äre: Premium fåre 2 veckor tidigare MEN om man är på ps3 och är premium så får man det 3 vecor tidigare än vanliga spelare... LÄS! Och du fåre 2 veckor tidigare, för VANLIGA pc och xbox 360 spelare fåre den 26 juni!


Ok.Men Close Quarters kommer den 12 Juni



Premium fåre den 12:e juni som Mal_ganis sa. Andra fåre den 26:e (2 veckor efter)

Dafuq did i just read..

06/06 -12 18:20 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

boddi88 skrev:
ninen2001 skrev:
boddi88 skrev:
ninen2001 skrev:
fuskisen99 skrev:
Du får det 12 juni.
PS3 spelare får allt först.
Google,bitch



Jag tror bara att detta gäller Close Quarters.När Armored Kill kommer så får PC och Xbox det 2 veckor tidigare.TROR jag


NEJ! Så här äre: Premium fåre 2 veckor tidigare MEN om man är på ps3 och är premium så får man det 3 vecor tidigare än vanliga spelare... LÄS! Och du fåre 2 veckor tidigare, för VANLIGA pc och xbox 360 spelare fåre den 26 juni!


Ok.Men Close Quarters kommer den 12 Juni



Premium fåre den 12:e juni som Mal_ganis sa. Andra fåre den 26:e (2 veckor efter)


ok.Jag är Premium

Fucking weebs...

11/06 -12 18:28 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Mal_ganis skrev:


Du missuppfattade det jag sa om gammalt innehåll. B2K var banor som var gjorda redan innan BF3.

Jag orkar inte läsa resten av det du skrev, men trots att våra åsikter skiljer sig åt så hoppas jag att du och alla andra som köper premium har kul med det.

11/01 -14 18:23 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

I just got a free Steam Wallet gift code from http://steamwalletcodes.com

Fucking weebs...


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar