Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



BF3 Premium CQ X360

Svara
06/06 -12 00:16 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Har köpt Premium till BF3 men jag har inte fått CQ.När får jag det.Det är 2 veckor kvar tills CQ kommer men man ska ju få det 2 veckor tidigare med Premium.Jag har X360



Fucking weebs...

06/06 -12 08:48 fuskisen99

fuskisen99

6646 XP 871 inlägg

Du får det 12 juni.
PS3 spelare får allt först.
Google,bitch

Japp, jag är gamla fuskisen99.
Hoppas att ingen har glömt mig.
Walla ;* <3

06/06 -12 09:19 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

4 banor och 10 vapen för 500 kr? Är de seriösa? Varför har inte alla blivit arga över detta?

06/06 -12 10:05 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
4 banor och 10 vapen för 500 kr? Är de seriösa? Varför har inte alla blivit arga över detta?


Man får alla map packs (5st)... Totalt 20 banor, många nya vapen och många nya fordon och man får köra dem 2 veckor tidigare. Man får också double XP och andra events, sen får man oxå guides och nya camos mm. Och så får de komma före i queuen men de tycker jag är riktigt dåligt.

Dafuq did i just read..

06/06 -12 10:13 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

boddi88 skrev:


Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

06/06 -12 10:14 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
boddi88 skrev:


Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek


Om man ändå ska köpa alla map packs så känar man påre och man får fler saker..

Dafuq did i just read..

06/06 -12 10:22 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

boddi88 skrev:


Visst, men det är fortfarande i grund och botten saker som bör vara gratis.

06/06 -12 10:27 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
boddi88 skrev:


Visst, men det är fortfarande i grund och botten saker som bör vara gratis.


Varför skulle det vara det? Nästan inga map packs är gratis... Och i BF3 så får man inte bara nya maps, man får massor av vapen och fordon osv. De är ju som att säga att att spelen ska vara gratis. Går det? Nej! Man kan inte få allt gratis i livet om du tror det...

Dafuq did i just read..

06/06 -12 10:38 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

boddi88 skrev:


För att det är ett spel som utveklas. En bra utveklare (CD project, Valve etc.) förstår att en bra relation med sin spelarbas alltid är ett bra val i längden. Den enda anledningen att du tycker man bör ta betalt för det är att företag är giriga nog att ta betalt för det och du tror att det är normen. Det skulle vara okej att det kostade 500 om det var en riktig expansion. All gammal DLC, åtminsotonde 10 nya banor, vapen och fordon, ny kampanj som inte är jättedålig och något mer, kanske en level editor som fungerar för både konsol och PC t.ex..

06/06 -12 10:40 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
4 banor och 10 vapen för 500 kr? Är de seriösa? Varför har inte alla blivit arga över detta?



Dubbel XP,Nya Dog Tags,Camo till vapen.Man får ALLA Expansion packs i framtiden.Alltså Close Quarters,Armored Kill,Aftermath och End Game.Men det står att man ska få det 2 veckor tidigare med Premium men jag jag har inte fått det

Fucking weebs...

06/06 -12 10:42 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

fuskisen99 skrev:
Du får det 12 juni.
PS3 spelare får allt först.
Google,bitch



Jag tror bara att detta gäller Close Quarters.När Armored Kill kommer så får PC och Xbox det 2 veckor tidigare.TROR jag

Fucking weebs...

06/06 -12 10:43 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

ninen2001 skrev:


Dubbel XP är lika dumt som all annan pay2win. Vad innebär alla expansion packs i framtiden? Alla som kommer släppas då eller? Vad är det i dem?

06/06 -12 12:08 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

ninen2001 skrev:
fuskisen99 skrev:
Du får det 12 juni.
PS3 spelare får allt först.
Google,bitch



Jag tror bara att detta gäller Close Quarters.När Armored Kill kommer så får PC och Xbox det 2 veckor tidigare.TROR jag


NEJ! Så här äre: Premium fåre 2 veckor tidigare MEN om man är på ps3 och är premium så får man det 3 vecor tidigare än vanliga spelare... LÄS! Och du fåre 2 veckor tidigare, för VANLIGA pc och xbox 360 spelare fåre den 26 juni!

Dafuq did i just read..

06/06 -12 12:15 boddi88

boddi88

1039 XP 294 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
boddi88 skrev:


För att det är ett spel som utveklas. En bra utveklare (CD project, Valve etc.) förstår att en bra relation med sin spelarbas alltid är ett bra val i längden. Den enda anledningen att du tycker man bör ta betalt för det är att företag är giriga nog att ta betalt för det och du tror att det är normen. Det skulle vara okej att det kostade 500 om det var en riktig expansion. All gammal DLC, åtminsotonde 10 nya banor, vapen och fordon, ny kampanj som inte är jättedålig och något mer, kanske en level editor som fungerar för både konsol och PC t.ex..
Spelet utvecklas inte. De är inte någon patch utan nya banor. Och det finns spel utan campain. Du säger typ om ett spel inte har campain så skare vara gratis. Man skulle isåfall kunna säga att MW3 ska vara gratis för ingen bryr sig om campainen och det är bara nya banor och nya vapen... MAN KAN INTE FÅ ALLT GRATIS! Om du gör ett map pack till ett spel med många nya vapen och fordon som tar skit lång tid att göra skulle du ge de gratis till alla spelare? Tror fan inte det bara om spelet kanske kosta 700-1000kr.

Dafuq did i just read..

06/06 -12 12:57 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

boddi88 skrev:


>Spelet utvecklas inte. De är inte någon patch utan nya banor.
  Jojomen, om det inte gjordes så skulle det inte göras ny banor.

>Och det finns spel utan campain. Du säger typ om ett spel inte har campain så skare vara gratis.
  Nopp, jag säger att spel inte bör ta betalt för insignifikanta saker som
  många andra ger ut gratis. Det skulle inte vara okej om en skola krävde
  att eleverna skulle behöva betala för mjölk t.ex..

>Man skulle isåfall kunna säga att MW3 ska vara gratis för ingen bryr sig om campainen och det är bara nya banor och nya vapen... MAN KAN INTE FÅ ALLT GRATIS!
  lel.
  1: Du sa själv att det finns en ny kampanj. Folk bryr sig bara inte om
  den självmant.
  2: Menar du att folk köper nya CoDspel av någon annan anledning än att
  de har en annan titel? Det är inte direkt så att de utveklas.

>Om du gör ett map pack till ett spel med många nya vapen och fordon som tar skit lång tid att göra skulle du ge de gratis till alla spelare?
  Jupp. Att vara en girig fitta lönar sig inte i längden.

>Tror fan inte det bara om spelet kanske kosta 700-1000kr.
  "Om spelet är alldeles för dyrt då borde allt relaterat till spelet
  också vara alldeles för dyrt."

06/06 -12 13:08 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:

Visst, men det är fortfarande i grund och botten saker som bör vara gratis.

Expansioner är inte gratis. Tycker du att World of Warcraft seriens expansioner ska vara gratis? Det är exakt samma sorts produkt, bara i ett annat format.

Som premium får du dessutom all tidigare DLC som kommit ut, i detta fall är det bara B2K som inkluderas i detta fall.

Det du får i Premium är som sagt 4 banor per DLC vilket slutger i att vara 20 st maps. Nya fordon släpps också, b.la. AC-130 och nya fighter jets.

Samt så kommer mellan 40-60 nya vapen släppas i takt med alla DLCs. Dessutom så får du ta del av detta före alla andra.

Fundera lite på vad som erbjuds och jämför det med andra spel som har sina expansioner, det är faktiskt inget nytt som erbjuds i och med Battlefield 3. Det har alltid varit en extra DLC med Battlefield serierna som kostat en slant.

Jag hade säkerligen hållt med dig om att DLCs ska vara gratis såsom patcher är gratis i WoW, om fallet var så att du har en pågående betalning för den tid du spelar! Nu är fallet inte så, därför tycker jag det är helt riktigt att programmerare får betalt för deras arbete. Programmering i överlag är ett jävligt tufft jobb om jag får tillägga det.

Du säger att det var okej om det var en riktig expansion; du verkar inte förstå vad en DLC innebär. Med tanke på att du utökar spelet, så är en DLC exakt samma som addon, gadget eller expansion pack för ditt spel. Därför kan du inte argumentera i det området!

Att fästa sig vid en campaign hos ett spel är som att spela CS:S på singleplayer och sedan säga att det var tråkigt för att AIn är för lätt att förutse efter sjunde gången du varvat campaignen. FPS spel är i huvudsak inte baserat på sin Campaign, Battlefield 3 har fått oerhört bra kritik för att ha lagt ned så pass mycket tid på sin SP Campaign jämfört med andra spel. MW2 som varade ca 3 timmar, MW3 likaså, BF3 varade minst 9-11 timmar.

Slutligen.


4 banor och 10 vapen för 500 kr?

Nej, 150kr för 4 banor och 10 vapen.

edit:
Daxter_SSJ4 skrev:

  Jupp. Att vara en girig fitta lönar sig inte i längden.


Sen finns det såklart en hårfin gräns mellan att vara girig och att ta betalt för produkter. Det är ingen självklarhet att följande DLCs ska vara gratis. När du skaffat dig ett jobb så förstår du säkert vad det innebär att vilja få betalt för ditt arbete.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar