Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hur ska vi marknadsföra Fuska.nu?

11/05 -12 12:58 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Cramor: Det finns reklam på FL-Nets övriga sidor. Som exempelvis på Sjukhus.nu och Snicksnack.

11/05 -12 13:16 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Cramor

The_new_cake skrev:
Cramor: Det finns reklam på FL-Nets övriga sidor. Som exempelvis på Sjukhus.nu och Snicksnack.

Tack! Det är bra att FL-net gör rekalm på deras egna sidor. Men varför inte lägga en slant och tipsa på större sidor som de inte äger själva? Menar, hur många medlemmar tror du att dedär ynka reklamerna har dragit hit?

11/05 -12 18:47 Zeche

Zeche

390 XP 86 inlägg

Gratis hatar.

"You see those warriors from Hammmerfell? They have curved swords. Curved. Swords."

11/05 -12 19:33 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Cramor skrev:

Tack! Det är bra att FL-net gör rekalm på deras egna sidor. Men varför inte lägga en slant och tipsa på större sidor som de inte äger själva? Menar, hur många medlemmar tror du att dedär ynka reklamerna har dragit hit?


Tänk på att FL-net bara är ett företag som ser till att annonseringen kommer att marginaliseras till förmån för den mer interaktiva reklamen på Internet.
Med andra ord, du ska inte behöva investera överdrivet mycket pengar för att kunna märkas.

Men som svar på det du sa.


För jag var ju verkligen seriös...

Ska du trolla får du gå till en annan tråd, att posta förslag som du själv inte ens skulle tro var framgångsrika är knappast att bidra med hjälp. Barnsligt beteende.


Länka EN enda annons som FL-net har lagt ut om Fuska.nu, tack

Jag kan länka fyra..

http://banner.ad.nu/ad/fuska_banner14...
http://banner.ad.nu/ad/fuska_banner14...
http://banner.ad.nu/ad/fuska_banner14...
http://banner.ad.nu/ad/fuska_banner14...


Nix, ingen har bett mig göra reklam för Fuska.nu och jag skulle förmodligen inte göra det heller, då jag anser att det inte är mitt jobb som medlem.

Aha, men ändå säger du följande.

Förstår inte varför vi själva på sidan ska göra reklam

Tycker du ska börja skaffa belägg för dina argument innan du ger dig in i diskussioner du börjar snacka om saker du inte vet någonting om. Dessutom så bör du hålla dig till en ståndpunkt.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

11/05 -12 20:49 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Cramor


Tänk på att FL-net bara är ett företag som ser till att annonseringen kommer att marginaliseras till förmån för den mer interaktiva reklamen på Internet.
Med andra ord, du ska inte behöva investera överdrivet mycket pengar för att kunna märkas.

Självklart inte. Men grejen är den att om man vill få en aktiv sida så får man faktiskt göra något åt det, och om man verkligen vill lyckas så kanske man måste ta till lite pengar i det hela?


Ska du trolla får du gå till en annan tråd, att posta förslag som du själv inte ens skulle tro var framgångsrika är knappast att bidra med hjälp. Barnsligt beteende.

Jag tror att anställa en telefonförsäljare skulle hjälpa, men det lär ju knappast hända. :)

Är jag barnslig bara för att jag vill vara lite oseriös för en gångs skull?


Tycker du ska börja skaffa belägg för dina argument innan du ger dig in i diskussioner du börjar snacka om saker du inte vet någonting om. Dessutom så bör du hålla dig till en ståndpunkt.

Vi lägger ner det här, du fattar tydligen inte att jag var oseriös i det jag skrev..

11/05 -12 21:44 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Mal_ganis skrev:

Ska du trolla får du gå till en annan tråd, att posta förslag som du själv inte ens skulle tro var framgångsrika är knappast att bidra med hjälp. Barnsligt beteende.

Skoja=/=Trolla
Kom ihåg det, det kan rädda ditt liv.

16/05 -12 13:28 xXaledroXx

xXaledroXx

3181 XP 139 inlägg

Jag kom hit till fuska.nu för länge sedan, när det var V4. Jag kom hit från tips av en kompis om spelfusk. I ett tag använda jag sidan bara till att leta fuska och tips, utan att ens vara medlem.
Men efter ett tag när jag blev medlem, för att jag själv ville kommentera/skriva ett fusk så upptäckte jag forumet. Forumet där man kunde diskutera spel, lära känna nya personer och ha kul. Jag älskade Fuska.nu.
Och jag har många roliga minnen med klubbarna sonic_4_ever och Nintendo gamers.

Sedan under en period efter jag varit medlem ett långt tag, tyckte jag spel blev tråkigt, helt plötsligt. Jag slutade spela spel alls, PS3 var tråkigt och min Pc var trasig i ett år...

Min Pc blev lagad och efter ett tag tyckte jag spel var roligt igen, och jag gick in på fuska.nu. Då var det version 5. Jag tänkte vad bra! Något har hänt med fuska.nu, äntligen! Men jag gillade inte designen, den nya forumuppbyggnaden, och att många medlemmar hade slutat med fuska.nu


----------


Nu förtiden, saknar jag att ha ett gaming forum med högsta kvalité enormt. Det var inget forum enligt mig som kunde slå fuska.nu på något sätt. Men nu kan jag inte ens hitta i forumet, det är dåliga indelningar i forumet (man vet inte var man ska posta vad nu...)och färgvalet i forumet känns trist. Jag älskar ljusa färger, men allt är olika nyanser av vitt och grått. Är det bara jag som alltid älskade hur en tråd fick en orange prick (om det nu var den färgen, minns inte riktigt) när någon hade skrivit något nytt i tråden? Vad ser man nu, ett litet grönt plus. Yeeeey... 


------


Fuska.nu blir dessutom mycket roligare med fler medlemmar, och dethär är mina tips på att marknadsföra sig.

*Köp annonser i SPEL tidningar, skriv något i stil med "Fuska.nu, en samlingsplats för gamers att diskutera spel och hitta nya likgiltiga att spela med!"

*Snacka ihop er med andra spelföretags "marknadsförings grupper", betala för att få stå under ett kommande spel´s annons där det skulle kunna stå "Diskutera om era förväntningar på fuska.nu!"



Hoppas några orkar läsa igenom, aledro.

Byter användarnamn till xXaledroXx
Glöm inte och lägga det i eran carebox! (:
alex_i98 = xXaledroXx

16/05 -12 21:29 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

xXaledroXx skrev:
*Köp annonser i SPEL tidningar, skriv något i stil med "Fuska.nu, en samlingsplats för gamers att diskutera spel och hitta nya likgiltiga att spela med!"

*Snacka ihop er med andra spelföretags "marknadsförings grupper", betala för att få stå under ett kommande spel´s annons där det skulle kunna stå "Diskutera om era förväntningar på fuska.nu!"

Problemet är att dina idéer kostar stora summor pengar. Detta kan endast FL-net, om någon, bidra med och de är inte så framåt när det gäller att själv betala för reklam.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

19/05 -12 09:13 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Cramor

Forsa skrev:
xXaledroXx skrev:
*Köp annonser i SPEL tidningar, skriv något i stil med "Fuska.nu, en samlingsplats för gamers att diskutera spel och hitta nya likgiltiga att spela med!"

*Snacka ihop er med andra spelföretags "marknadsförings grupper", betala för att få stå under ett kommande spel´s annons där det skulle kunna stå "Diskutera om era förväntningar på fuska.nu!"

Problemet är att dina idéer kostar stora summor pengar. Detta kan endast FL-net, om någon, bidra med [b]och de är inte så framåt när det gäller att själv betala för reklam./b][

Då ska de heller inte driva sidan, hade de velat att få Fuska.nu aktivare igen så tycker man att de kan sluta vara så inåt helvete snåla och lägga ut lite penning.

19/05 -12 18:04 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Cramor: Genom årens gång så har de lagt ner både mycket pengar och tid på sidan. Det var trots allt de som gjorde det hela möjligt från början. Fuska.nu är deras sida, och det är de som avgör vad de vill göra med den. Det är upp till dem om de vill sälja den, behålla den eller helt enkelt bara radera den.

xXaledroXx: Håller med dig fullständigt, förutom att många gamla medlemmar har slutat. Samtidigt som det är sant så är det något som man alltid måste räkna med.

19/05 -12 19:23 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Cramor

Det som gör mig mest irriterad är att crewet (istället för att FL-net ska behöva betala för att få hit medlemmar) så fixar de en funktion där medlemmar själva ska tipsa hit sina vänner, och det tjänar ju Fuska.nu på - en suverän idé (framförallt för FL-net som slipper lägga ut onödiga pengar utan istället snyltar på medlemmarna)! Men vad får medlemmen? 20 XP? Woooooaaaaw vad lockande och tipsa hit medlemmar för lite ynka XP. Fram med mer bonus ifall man tipsar hit medlemmar för fan.

19/05 -12 23:39 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

Cramor skrev:
Det som gör mig mest irriterad är att crewet (istället för att FL-net ska behöva betala för att få hit medlemmar) så fixar de en funktion där medlemmar själva ska tipsa hit sina vänner, och det tjänar ju Fuska.nu på - en suverän idé (framförallt för FL-net som slipper lägga ut onödiga pengar utan istället snyltar på medlemmarna)! Men vad får medlemmen? 20 XP? Woooooaaaaw vad lockande och tipsa hit medlemmar för lite ynka XP. Fram med mer bonus ifall man tipsar hit medlemmar för fan.

Egentligen skulle man ju göra det utan att få något alls. Det handlar om sidans existens

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

20/05 -12 01:43 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Cramor skrev:
Det som gör mig mest irriterad är att crewet (istället för att FL-net ska behöva betala för att få hit medlemmar) så fixar de en funktion där medlemmar själva ska tipsa hit sina vänner, och det tjänar ju Fuska.nu på - en suverän idé (framförallt för FL-net som slipper lägga ut onödiga pengar utan istället snyltar på medlemmarna)! Men vad får medlemmen? 20 XP? Woooooaaaaw vad lockande och tipsa hit medlemmar för lite ynka XP. Fram med mer bonus ifall man tipsar hit medlemmar för fan.

Så, du tycker att det är fel av oss att ordna en funktion där medlemmar tjänar XP på att sidan ska få existera och att nya spelintresserade personer förhoppningsvis ska få ett nytt forum att kunna diskutera spel på. Låter klokt, jag håller med. Vi måste fan vara störda!

Precis som jag skrev tidigare i en annan tråd: Ge fasen i att klaga om ni inte har något bättre förslag på lager. Vi arbetar aktivt med att göra vad vi kan för sidan. Att vi ens ska behöva GE någonting för att medlemmar ska locka hit sina vänner tycker jag är överdrivet, men vi måste göra någonting då vi uppenbarligen behöver all den hjälp vi kan få att hålla oss stabila.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

20/05 -12 09:50 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Cramor skrev:


Är du den sortens jävel som vill kasta ned? För allvarligt, hade du tänkt dig att du skulle tjäna pengar på att bjuda in dina vänner eller liknande?

20/05 -12 10:45 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Cramor

Forsa skrev:
Cramor skrev:
Det som gör mig mest irriterad är att crewet (istället för att FL-net ska behöva betala för att få hit medlemmar) så fixar de en funktion där medlemmar själva ska tipsa hit sina vänner, och det tjänar ju Fuska.nu på - en suverän idé (framförallt för FL-net som slipper lägga ut onödiga pengar utan istället snyltar på medlemmarna)! Men vad får medlemmen? 20 XP? Woooooaaaaw vad lockande och tipsa hit medlemmar för lite ynka XP. Fram med mer bonus ifall man tipsar hit medlemmar för fan.

Så, du tycker att det är fel av oss att ordna en funktion där medlemmar tjänar XP på att sidan ska få existera och att nya spelintresserade personer förhoppningsvis ska få ett nytt forum att kunna diskutera spel på. Låter klokt, jag håller med. Vi måste fan vara störda!

Japp, de tycker jag faktiskt. Det jag syftar på då är den lilla mängden XP som delas ut.

Grejen är den att jag tror knappast någon medlem lockas att tipsa av lite ynka 20 XP, då kanske man bör komma på något annat som belöning? Jag vet inte vad dock, men det finns säkert något annat.

Daxter_SSJ4 skrev:
Cramor skrev:


Är du den sortens jävel som vill kasta ned? För allvarligt, hade du tänkt dig att du skulle tjäna pengar på att bjuda in dina vänner eller liknande?

Absolut inte, inte pengar.
Men att fixa ett sorts system där alla medlemmar kan se vilka som tipsat in vilka och hur många som de lyckats få hit till sajten via den nya funktionen vore inte fel, och den (eller kanske de tre) som lyckats få hit flest medlemmar i slutändan belönas med något. Ungefär som i den pågående speltävlingen där man kan vinna spel.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar