Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



hjälp med tjej..

Svara
14/05 -12 17:57 mxrider7

mxrider7

367 XP 9 inlägg

skulle behöva hjälp med en sak..

det är så att jag går i 9:an nu och det är en tjej i min klass som har gått i min klass sen vi börja 7:an vi är jätte bra kompisar och så det har vi vart i alla år. men nu så tror jag att jag är kär i henne.. för varje gång jag ser henne så pirrar de i magen och jag har svårt att sluta tänka på henne.

men jag tror hon gillar en annan kille, han är lika gammal som oss fast går på en annan skola. jag vet inte riktigt vad jag ska göra? vill ju så gärna bli tsm med henne men samtidigt inte förstöra vänskapen.. men ett + är att hon har väldigt lätt för att lägga saker bakom sig. så om vi nu skulle bli tillsammans och de skulle ta slut så tror jag att vi skulle kunna bli bra kompisar igen. men nu till den stor frågan;

HUR FÅR JAG HENNE ATT SLUTA GILLA DEN ANDRA KILLEN?!!

och börja gilla mig mer än vän?



mxrider77777  <---Xbox Live Gamertag :D

14/05 -12 18:11 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Du får helt enkelt börja visa intresse, på det sätt som passar dig bäst. Vet inte riktigt vad du tycker är bäst, men en klassiker fungerar ofta bra. Till exempel att du bjuder ut henne på restaurang eller bio. Om det inte låter bra så kan du ju bjuda hem henne och se på en film.
Väl där så kan du börja visa lite intresse. Sätt dig nära henne, lägg armen om henne, eller vad som känns bäst.

Det handlar om mod, om du inte låter henne veta så kommer det inte bli något. Om det skulle gå åt skogen så kunde ju hon lägga saker bakom sig, och då blir ni bara vänner igen. :)
När det gäller den andra killen så får du helt enkelt hoppas att du är bättre än honom och att hon föredrar dig. Eller så försöker du få henne att tro att du är bättre än honom genom att prata skit eller whatever. Fast det är rätt lame.

Men ja, du måste ta chansen och visa att du gillar henne.

Fast du har nog rätt i att den passar bättre i "Annat". Flyttad från Samhälle > Annat.

Coucou

14/05 -12 18:16 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Wilder787

Fix_d skrev:
Till exempel att du bjuder ut henne på restaurang eller bio.


Nej, en fika eller promenad skulle nog vara bättre. Bio och restaurang kan ju bli lite...stelt? Jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig...

14/05 -12 18:23 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Wilder787 skrev:
Fix_d skrev:
Till exempel att du bjuder ut henne på restaurang eller bio.


Nej, en fika eller promenad skulle nog vara bättre. Bio och restaurang kan ju bli lite...stelt? Jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig...

Om de är jättebra kompisar, och bekväma med varandra så borde det inte vara något problem att prata. Sedan så är ju inte konversationen så viktig om man går på bio. Det är inte direkt uppskattat att sitta och prata då. :)

Coucou

14/05 -12 18:27 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Kom också ihåg att inte gå för nära om du är ful och hon snygg. Förresten, gå inte nära alls om du är ful. Det låter hårt, men sanningen är att många flickor blir rädda då. Om du sett något romantiskt i en film så kommer det inte vara romantiskt i verkligheten.

Vattenkammat hår är oftast en dålig idé, så undvik det. Samma om du är alldeles för uppklädd. Sätt inte på dig en blazer om ni ska titta på bio. Kom ihåg att duscha och raka dig innan. Tjejer brukar föredra att prata mer om sig själva än om dig, så ta upp ämnen som relaterar til det. De avskyr att prata om WarHammer, så det får du absolut inte ta upp.

Om nu träffen inte går att få av, försök inte att anfalla den andra killen eller utmana honom på duell. Flickan kommer bara tro du är konstig/läskig. Försök bli vän med honom och övertala henne att han inte vill ha henne. Om det inte går så får du antingen ge upp eller nöja dig med begagnade varor.

14/05 -12 18:37 Negerkuk

Negerkuk

1 XP 1 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Kan ej tillägga något mer.

14/05 -12 18:44 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Daxter verkar ha stora erfarenheter av att ragga bimbos.. eller så är det mycket hittepå här.

Jag skulle nog hålla mig till det Fix_d sa.
Ni är ju goda vänner, hitta på något i sommaren kanske? Far och bada när ni kan vara ensamma, gå och campa eller vad som helst som kanske sticker ut lite, något ni inte gör varje dag. Det kan vara ett utmärkt tillfälle att säga hur du känner.
Visserligen finns det ju alltid en chans att hon säger att hon bara vill vara vänner, men då får du ju acceptera det. Kan hon lägga det bakom sig så har du ju inte förlorat mer än en chans på en av de många tjejer som finns.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

14/05 -12 20:42 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

mxrider7 skrev:
skulle behöva hjälp med en sak..

det är så att jag går i 9:an nu och det är en tjej i min klass som har gått i min klass sen vi börja 7:an vi är jätte bra kompisar och så det har vi vart i alla år. men nu så tror jag att jag är kär i henne.. för varje gång jag ser henne så pirrar de i magen och jag har svårt att sluta tänka på henne.

men jag tror hon gillar en annan kille, han är lika gammal som oss fast går på en annan skola. jag vet inte riktigt vad jag ska göra? vill ju så gärna bli tsm med henne men samtidigt inte förstöra vänskapen.. men ett + är att hon har väldigt lätt för att lägga saker bakom sig. så om vi nu skulle bli tillsammans och de skulle ta slut så tror jag att vi skulle kunna bli bra kompisar igen. men nu till den stor frågan;

HUR FÅR JAG HENNE ATT SLUTA GILLA DEN ANDRA KILLEN?!!

och börja gilla mig mer än vän?


ååh herre låter lite som att detta kunde ha varit skrivet av en person som går i 7an.

Men du kan väl helt enkelt ta och försöka att utveckla en annan sorts relation än en kompis relation med henne. Och sen helt enkelt fråga henne hur hon känner och berätta hur du känner. Du behöver nödvändigtvis inte göra det face to face utan ta det via någon typ av chatt eftersom att det kan bli väldigt stelt annars, Och man får lättare ut allt man vill ha sagt då.

Lycka till =)

Wii U PS4 XBone PC

14/05 -12 23:38 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

MartinMilk skrev:

Du behöver nödvändigtvis inte göra det face to face utan ta det via någon typ av chatt eftersom att det kan bli väldigt stelt annars, Och man får lättare ut allt man vill ha sagt då.



Absoluta fegismetoden, nej. Ska du ha en tjej ska du fan säga det face to face. Annars är du inget annat än en toffel. Sms och chattförhållanden är fan skrattretande.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

15/05 -12 00:16 mariobros1

mariobros1

19708 XP 856 inlägg

Mal_ganis skrev:
MartinMilk skrev:

Du behöver nödvändigtvis inte göra det face to face utan ta det via någon typ av chatt eftersom att det kan bli väldigt stelt annars, Och man får lättare ut allt man vill ha sagt då.



Absoluta fegismetoden, nej. Ska du ha en tjej ska du fan säga det face to face. Annars är du inget annat än en toffel. Sms och chattförhållanden är fan skrattretande.


Nä, jag håller faktiskt inte med dig alls om det.

Även om det är en s.k. fegismetod ändrar det inte faktumet att det fortfarande kan vara vara behagligare för personer som fortfarande kan vara ny i det hela. Man är en ''toffel'' om man gör slut, och sårar människan med hjälp av något kommunikationsmedel, och inte straight up, face2face, men man är verkligen ingen toffel om man inleder en relation med hjälp av sms, chatt eller vad det nu kan vara. Det kan mycket väl vara behagligare för båda två att inleda så, lite lätt, för att sedan kanske komma igång ordentligt IRL. 

OnT: Tycker personligen att de flesta här har gett så bra råd, så kör bara på det du tycker känns naturligt och bekvämt så får vi hoppas på det bästa. :)

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

15/05 -12 07:19 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Kör,du har inget att förlora om det värsta som kan hända är att ni blir vänner igen,men det är nog bra om du gör det innan den andra killa gör det(om han ens gillar henne)

15/05 -12 15:41 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Gör åtminstone någonting är väl det enda jag kan säga.
Gör du ingenting blir det ingenting.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

15/05 -12 15:52 mxrider7

mxrider7

367 XP 9 inlägg

tack för alla svar. ska se hur de går :)

mxrider77777  <---Xbox Live Gamertag :D

15/05 -12 16:13 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

mxrider7 skrev:
tack för alla svar. ska se hur de går :)

Har du hunnit prata med henne än? Håll oss uppdaterade!

15/05 -12 16:23 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg


Kör,du har inget att förlora om det värsta som kan hända är att ni blir vänner igen,men det är nog bra om du gör det innan den andra killa gör det(om han ens gillar henne)

Det värsta som kan hända är att ni aldrig mer kommer att kunna umgås som förut. Risken är stor att hon blir avskräckt och håller sig borta från dig. Försök att läsa av situationen och hennes känslor först så gott det går. Om ni är bra vänner kan du ju smyga in någon fråga här och var och luska fram hur pass starka känslor hon har för killen.
Tyvärr kan du nog inte få henne att sluta gilla honom, men säg att han har klamydia eller något så håller hon sig kanske borta.

Tänk efter först vad det är du egentligen vill och om det är värt att riskera er vänskap.

15/05 -12 16:42 mxrider7

mxrider7

367 XP 9 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
mxrider7 skrev:
tack för alla svar. ska se hur de går :)

Har du hunnit prata med henne än? Håll oss uppdaterade!

vi har bara pratat som vanligt i skolan idag. men jag frågade hur hon gilla han andra och hon sa; jag ska nog satsa på honom för ja gillar han.
då blev jag knäckt..

mxrider77777  <---Xbox Live Gamertag :D


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar