Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



VVheezyMoon :: Compromise :: Just like a Montage

13/05 -12 02:27 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=HR-NNa...
Mitt senaste "montage" som jag satt ihop tycker det blev ganska bra ;) Men det är väldigt många chokes.

Jao nu vill jag ju som sagt ha feedback, så det är fritt fram att tycka till.



>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

13/05 -12 17:05 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Forza skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=HR-NNa...
Mitt senaste "montage" som jag satt ihop tycker det blev ganska bra ;) Men det är väldigt många chokes.

Jao nu vill jag ju som sagt ha feedback, så det är fritt fram att tycka till.

Ok så här tycker jag(skills grader)
super noob
noob
akmigone
easy
medium
hard
pro
super pro
expert
DunderBävern(wtf)
salaya
vvHeezyMoon

13/05 -12 19:04 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

De var väll till att överdriva ;) men tack så jätte mycket <3 Jag har faktiskt fått fan-medelanden på xbox live, från grabbar som känner igen mig.

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

15/05 -12 16:21 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

Forza skrev:
De var väll till att överdriva ;) men tack så jätte mycket <3 Jag har faktiskt fått fan-medelanden på xbox live, från grabbar som känner igen mig.

Tror faktiskt att jag mötte dig för ett par månader sen. Ingen kul upplevelse direkt...

EDIT: Och så ska vi lägga till lite feedback också; Pure Awesomeness ;D

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

17/05 -12 23:12 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Lespooo skrev:
Forza skrev:
De var väll till att överdriva ;) men tack så jätte mycket <3 Jag har faktiskt fått fan-medelanden på xbox live, från grabbar som känner igen mig.

Tror faktiskt att jag mötte dig för ett par månader sen. Ingen kul upplevelse direkt...

EDIT: Och så ska vi lägga till lite feedback också; Pure Awesomeness ;D


Öhhm tack antar jag, inte meningen att förstöra för dig.

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

17/05 -12 23:19 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

Forza skrev:
Lespooo skrev:
Forza skrev:
De var väll till att överdriva ;) men tack så jätte mycket <3 Jag har faktiskt fått fan-medelanden på xbox live, från grabbar som känner igen mig.

Tror faktiskt att jag mötte dig för ett par månader sen. Ingen kul upplevelse direkt...

EDIT: Och så ska vi lägga till lite feedback också; Pure Awesomeness ;D


Öhhm tack antar jag, inte meningen att förstöra för dig.

Hahah ^^ Nejfan jag lackade ganska ordentligt på dig...

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

20/05 -12 22:56 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Lespooo skrev:
Forza skrev:
Lespooo skrev:
Forza skrev:
De var väll till att överdriva ;) men tack så jätte mycket <3 Jag har faktiskt fått fan-medelanden på xbox live, från grabbar som känner igen mig.

Tror faktiskt att jag mötte dig för ett par månader sen. Ingen kul upplevelse direkt...

EDIT: Och så ska vi lägga till lite feedback också; Pure Awesomeness ;D


Öhhm tack antar jag, inte meningen att förstöra för dig.

Hahah ^^ Nejfan jag lackade ganska ordentligt på dig...


Gamertag? ;)

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

21/05 -12 03:28 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Meh, är aldrig ett fan av när man lägger upp ett montage av massa killstreaks. Du lade upp en death så jag ger dig det.

Sen har du inte lagt ned väldigt mycket tid på hela montaget annat än att klippa och trimma ihop klipp, ser inget som är direkt synkat med någonting annat, inget som fångar tittarens anblick vid viktiga tillfällen. Du lägger ju ned energi på redigering i början, sen verkar det som du blir lat och bara skiter i det. Ser så mycket du skulle kunnat göra snyggt men du verkar inte vilja.

Sen var ju nästan halva filmen tältande >_>

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

21/05 -12 06:30 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Mal_ganis skrev:
Meh, är aldrig ett fan av när man lägger upp ett montage av massa killstreaks. Du lade upp en death så jag ger dig det.

Sen har du inte lagt ned väldigt mycket tid på hela montaget annat än att klippa och trimma ihop klipp, ser inget som är direkt synkat med någonting annat, inget som fångar tittarens anblick vid viktiga tillfällen. Du lägger ju ned energi på redigering i början, sen verkar det som du blir lat och bara skiter i det. Ser så mycket du skulle kunnat göra snyggt men du verkar inte vilja.

Sen var ju nästan halva filmen tältande >_>


Jag vet inte om du lirar halo men man brukar ha de som håller banan ren, en sniper som cleanar kills och tar spelar oneshot för sina vänner.
Jag vet att jag som oftas står på bra position med sniper, men där jag då står är 90% av gångerna väldigt utsatta platser. Jag spelar inte som en camper, en camper bry sig inte om multis utan vill hellre stå bakom hörn med shooty eller sword för att dö så litet som möjligt.

Du kanske spelar cod och det är enligt mig bara camping i det spelet. Ang. min editing så kan jag edita ganska bra men har varken tid eller lust, enligt mig är det i huvudsak gameplayen som är det viktiga.

Till sist så om du vill se deaths så borde du inte kolla på montage de brukar för det mesta innehålla multikills och andra bra saker man gör, kanske saker man haft tur med också. Tipsa dig om filmen 100 ways to die in halo reach.

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

21/05 -12 08:42 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Forza skrev:
Mal_ganis skrev:



Jag vet inte om du lirar halo men man brukar ha de som håller banan ren, en sniper som cleanar kills och tar spelar oneshot för sina vänner.
Jag vet att jag som oftas står på bra position med sniper, men där jag då står är 90% av gångerna väldigt utsatta platser. Jag spelar inte som en camper, en camper bry sig inte om multis utan vill hellre stå bakom hörn med shooty eller sword för att dö så litet som möjligt.


Har väl lirat min andel av Halo, betyder inte att jag gillar snipers mer för det. Grejen med att sitta på "utsatta ställen" är att kan du se dom kan dom se dig, baseline när du ska tälta. Du är alltid mer eller mindre utsatt, speciellt vid högre punkter vilket är ett faktum. Sen så bryr sig väl campers lika mycket om multikills som alla andra, tälta är tälta. Just sayin'.



Du kanske spelar cod och det är enligt mig bara camping i det spelet.

Varför tror du att jag lirar cod? Är det någon form av självförsvar för att jag inte lämnar samma feedback som alla andra här? Eller ska det vara någon form av förklaring till min respons? Jag kanske bör tillägga att nej, jag lirar inte cod...



Ang. min editing så kan jag edita ganska bra men har varken tid eller lust, enligt mig är det i huvudsak gameplayen som är det viktiga

Angående filmproduktionen så kan dom fixa riktigt snygga effekter men dom har varken tid, lust eller ork att slösa på det. Storyn är ju det viktiga eller hur?! Förstår du vart jag vill komma? Gameplayet finns ju alltid kvar, du ändrar ju inget förutom att förbättra tittarens egenskap på att snappa upp det där extra. Istället säger du säger helt enkelt svart på vitt att du är för lat för att fixa en snyggare film, vilket jag redan sa i min respons.



Till sist så om du vill se deaths så borde du inte kolla på montage de brukar för det mesta innehålla multikills och andra bra saker man gör, kanske saker man haft tur med också.

Det är det här jag stör mig på, "för det mesta innehålla multikills" betyder inte att det är en norm för montage. Det verkar vara meningen att personen i fråga ska bygga upp någon form av "godmode" film. Visst jag köper om du vill visa att du är bra, men riktat åt alla som gör sina montage och inte vill visa att de dör så förstår jag inte vad man försöker inbilla sig själv och alla andra.



Tipsa dig om filmen 100 ways to die in halo reach.

Tack så jättemycket för tipset! Det var ju solklart att jag inte spelade halo reach, inte heller var jag medveten om att det var en riktigt fet release heller, så jag kan ju aldrig ha sett den filmen förut!



Lite summering: Om du ber om feedback ska du fan inte lägga ut försvar över feedbacken om det är otroligt uppenbart. "Det är fritt fram att tycka till", ändock känner du att du måste försvara dig när jag anser att din montagestil inte är i min smak. Dessutom så "försvarar" du dig mot mina synpunkter på din editering med "jag orkade inte" vilket talar för exakt samma sak. Jag förstår heller inte logiken med att sätta in någon inom en spelgenre på grund av dess åsikter. Det är precis som att jag säger att du som inte gillar fläsk måste vara en vegan. Det går inte ihop.

Säger du att det ska vara fritt fram att tycka och tänka och om du ber om feedback så tycker jag att du ska fanemej ta åt dig av den. Jag kan knappast påstå att mitt budskap "fyfan vad dålig du var på det här! Sluta direkt!" eller fick något annat intryck?

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

21/05 -12 21:57 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Mal_ganis skrev:



Det jag ville förklara för dig är att jag absolut inte är en camper, jag spelar för laget. Klart att teamwork är lite av en campande taktik, bara för att jag inte kuttar ut i skiten och dör i ren förtvivlan så är jag inte en camper. Du måste ha missuppfattat vad en camper är för något.

Jag vet absolut inte dina erfarenheter om halo och jag ansåg inte att du spelade cod jag sa att du KANSKE spelade cod. Cod drog jag bara upp för jag tycker det är ett spel som man campar mer i än halo, iaf tyckar JAG det är mer OP att campa i cod=att jag tycker det är tråkigare.

Ta mig inte fel men kolla på mlg, iaf i halo måste man ha setups. Om man har mindre kommunikation så brukar laget bli mer stillastående, samma sak om laget har kontroll.(Med mindre kommunikation menar jag att man inte göra callouts i princip hela tiden så som pros gör)

Orkar inte göra lika lång utläggning som dig, kan klaga på saker som inte skrivits i inlägg också men orkar tyvärr inte klaga på vad man antar att någon menar.

Vet att mitt inlägg är dåligt organiserad och inte har någon vidare upplägg.

Jag vet inte varför du är så sur men vissa är sånna. Bara för att få fart på dig igen så avslutar jag med: Haters gonna hate!

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

22/05 -12 22:13 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

Forza skrev:

Gamertag? ;)



Spelar inte längre :/

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar