Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Filma BF3?

09/04 -12 22:26 SKUMBOLL

SKUMBOLL

329 XP 57 inlägg

Hej, jag har funderat på en sak, det är så här att jag skulle vilja filma BF3 (på Xbox 360) och lägga upp på Youtube. Men jag har ett problem är det lagligt att filma spel och lägga upp på Youtube? Och om det inte är det hur skaffar man då tillstånd? Blir väldigt tacksam för svar:) /Skumboll

09/04 -12 22:40 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

SKUMBOLL skrev:
Hej, jag har funderat på en sak, det är så här att jag skulle vilja filma BF3 (på Xbox 360) och lägga upp på Youtube. Men jag har ett problem är det lagligt att filma spel och lägga upp på Youtube? Och om det inte är det hur skaffar man då tillstånd? Blir väldigt tacksam för svar:) /Skumboll

Det är lagligt.
I övrigt har jag uppfattat det som att man behöver extra hårdvara för att spela in tv-spel.

7 år på fuska.nu

09/04 -12 22:43 SKUMBOLL

SKUMBOLL

329 XP 57 inlägg

Vad bra, ja man behöver en extra hårdvara en hdmr-kabel tror jag. tack för svaret:) / Skumboll

09/04 -12 23:53 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

SKUMBOLL skrev:
Vad bra, ja man behöver en extra hårdvara en hdmr-kabel tror jag. tack för svaret:) / Skumboll

Du behöver mer än så, du behöver ett capture card. Det finns lite diskussioner här på sidan om du är intresserad http://fuska.nu/forum/sok.php?sok=cap....

Coucou

10/04 -12 01:05 SKUMBOLL

SKUMBOLL

329 XP 57 inlägg

Tack:)

10/04 -12 09:42 Forza

Forza

9477 XP 539 inlägg

Om du vill ha ett capture card som recordar i HD så rekommenderar jag ett Hauppauge HD PVR(Det mest använda, har ett själv och fungerar väldigt bra) eller ett black magic capture card finns flera olika modeller. Jag vet dock inte hur användarvänligt det är.

BTW om du ska köpa en hauppauge, då måste jag fråga använder du dig av hdmi kabel? för den har ingen hdmi ingång, om du har komposit kabel till xboxen.(blå, grön, röd + vit, röd/eller optisk ljud) Så går det bra med den vanliga modellen av hauppauge HD PVR men om du inte har den kabeln köp då hauppauge HD PVR Gaming Edition, där följer tydligen alla kablar med. Koststar 1,8k

>>>http://www.youtube.com/user/ImagineTunez<<<
Awesome Muisc Everyday!
The Music that you haven't heard yet.

10/04 -12 14:10 SKUMBOLL

SKUMBOLL

329 XP 57 inlägg

ok tack:)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar