Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Pokemon hjälp Videos

Svara
03/04 -12 21:34 Linus1998

Linus1998

371 XP 28 inlägg

Jag kommer börja gör Youtube videos om pokemon white(kangse heart gold,soul silver eller diamond), och jag undrar vad folka skulle behöva hjälp med i pokemon jag skulle väldigt gärna vilja börja göra Youtube videos så snälla hjälp mig!



Nobs 4 Lyf!
&
Homies Unite!

04/04 -12 09:09 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

folk vill väl antagligen se hjälp videos på vart de legendariska finns, hur man klara ligan osv. men just nu finns det väldigt många som redan gör det och det är nog svårt att få visningar. hoppas du kommer på något i alla fall :)

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

04/04 -12 09:31 dreas94

dreas94

2857 XP 24 inlägg

Andra alternativ är ju också att visa en hel playtrough där du även vissar alla "hidden" items

"Listen, my child," you say to me
"I am the voice of your history
Be not afraid, come follow me
Answer my call, and I'll set you free"

04/04 -12 11:20 Linus1998

Linus1998

371 XP 28 inlägg

Bra ideer man det kan bli svårt :s jag vill helst inte starta om mitt spel.

Nobs 4 Lyf!
&
Homies Unite!

04/04 -12 20:52 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Linus1998 skrev:
Bra ideer man det kan bli svårt :s jag vill helst inte starta om mitt spel.


Då kan det det nog bli lite knepigt :/ Hoppas du kommer på nåt iaf :)

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

04/04 -12 21:38 mariobros1

mariobros1

19708 XP 856 inlägg

Att filma Wi-Fi strider är något som uppskattas av många, då oftast varje strid bidrar med mer kunskap och idéer. Något annat du kan göra i spelet och filma kan nog bli väldigt svårt, om du inte vill göra New Game, det vill säga. Kanske filma en battle-streak från Battle Subway? Även det kan vara intressant.

Wi-Fi strider är nog prioritering #1, dock.

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

05/04 -12 09:36 Linus1998

Linus1998

371 XP 28 inlägg

mariobros1 skrev:
Att filma Wi-Fi strider är något som uppskattas av många, då oftast varje strid bidrar med mer kunskap och idéer. Något annat du kan göra i spelet och filma kan nog bli väldigt svårt, om du inte vill göra New Game, det vill säga. Kanske filma en battle-streak från Battle Subway? Även det kan vara intressant.

Wi-Fi strider är nog prioritering #1, dock.

ok tack så mycket jag hopppass jag kan hitta nån aatt strida med bara

Nobs 4 Lyf!
&
Homies Unite!

05/04 -12 13:00 dreas94

dreas94

2857 XP 24 inlägg

Jag kan vara frivillig


Dock är mina pokemon ej i top form

"Listen, my child," you say to me
"I am the voice of your history
Be not afraid, come follow me
Answer my call, and I'll set you free"

05/04 -12 19:50 Linus1998

Linus1998

371 XP 28 inlägg

dreas94 skrev:
Jag kan vara frivillig


Dock är mina pokemon ej i top form

inte mina heller min bästa är på 71 och min sämsta är 63 fast jag har bara kört 1 eller 2 veckor.åh just ja jag har ingen mic på mitt nintendo DS min syster trashade den genom att spela nintendogs -.-'.

Nobs 4 Lyf!
&
Homies Unite!

05/04 -12 21:01 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Linus1998 skrev:
dreas94 skrev:
Jag kan vara frivillig


Dock är mina pokemon ej i top form

inte mina heller min bästa är på 71 och min sämsta är 63 fast jag har bara kört 1 eller 2 veckor.åh just ja jag har ingen mic på mitt nintendo DS min syster trashade den genom att spela nintendogs -.-'.



För det första: lol, gillar den där delen med din syrra

För det andra: Om du tänker mer i Let's Play style så rekommenderar jag att du kör för att få 100% och försök alltid att ha något intressant att prata om. Många svenska "lets players" snackar ungefär 15% av hela videon sen så mumlar de bara. Definitivt en större utmaning eftersom att lets play handlar mestadels om kommentatorn och inte spelet.

Om du dock bara tänker på att göra walkthrough videos, det vill säga utan kommentarer från spelaren, så rekommenderar jag att bara köra spelet 100% rakt igenom. Jag har hört att en del walkthroughers har en lapp med saker som de uppskattas ska hinna under inspelningen bredvid sig. Det kan ju vara ett lämpligt sätt att starta sin youtube karriär.

What can i say i´m a bad man.

05/04 -12 22:53 dreas94

dreas94

2857 XP 24 inlägg

Linus1998 skrev:
dreas94 skrev:
Jag kan vara frivillig


Dock är mina pokemon ej i top form

inte mina heller min bästa är på 71 och min sämsta är 63 fast jag har bara kört 1 eller 2 veckor.åh just ja jag har ingen mic på mitt nintendo DS min syster trashade den genom att spela nintendogs -.-'.

ok mina är lika vi kan köra lvl 50 restriction 3v3 om du vill =)

"Listen, my child," you say to me
"I am the voice of your history
Be not afraid, come follow me
Answer my call, and I'll set you free"

06/04 -12 09:45 Linus1998

Linus1998

371 XP 28 inlägg

the_Link96 skrev:
Linus1998 skrev:
dreas94 skrev:
Jag kan vara frivillig


Dock är mina pokemon ej i top form

inte mina heller min bästa är på 71 och min sämsta är 63 fast jag har bara kört 1 eller 2 veckor.åh just ja jag har ingen mic på mitt nintendo DS min syster trashade den genom att spela nintendogs -.-'.



För det första: lol, gillar den där delen med din syrra

För det andra: Om du tänker mer i Let's Play style så rekommenderar jag att du kör för att få 100% och försök alltid att ha något intressant att prata om. Många svenska "lets players" snackar ungefär 15% av hela videon sen så mumlar de bara. Definitivt en större utmaning eftersom att lets play handlar mestadels om kommentatorn och inte spelet.

Om du dock bara tänker på att göra walkthrough videos, det vill säga utan kommentarer från spelaren, så rekommenderar jag att bara köra spelet 100% rakt igenom. Jag har hört att en del walkthroughers har en lapp med saker som de uppskattas ska hinna under inspelningen bredvid sig. Det kan ju vara ett lämpligt sätt att starta sin youtube karriär.

Tack! min syrra och jag uppskatar att du säger det här :)
och du har jätte bra ideer! :)

Nobs 4 Lyf!
&
Homies Unite!

06/04 -12 09:46 Linus1998

Linus1998

371 XP 28 inlägg

dreas94 skrev:
Linus1998 skrev:
dreas94 skrev:
Jag kan vara frivillig


Dock är mina pokemon ej i top form

inte mina heller min bästa är på 71 och min sämsta är 63 fast jag har bara kört 1 eller 2 veckor.åh just ja jag har ingen mic på mitt nintendo DS min syster trashade den genom att spela nintendogs -.-'.

ok mina är lika vi kan köra lvl 50 restriction 3v3 om du vill =)

kan man göra det i white??

Nobs 4 Lyf!
&
Homies Unite!

06/04 -12 09:48 Linus1998

Linus1998

371 XP 28 inlägg

tack för alla svar hittills om ni vill kolla upp min första video eller premunera/gilla/kommentera så är kanalen här -> www.youtube.com/user/nintendoDSPokemonX

Nobs 4 Lyf!
&
Homies Unite!

06/04 -12 10:57 dreas94

dreas94

2857 XP 24 inlägg

Linus1998 skrev:
dreas94 skrev:
Linus1998 skrev:
dreas94 skrev:
Jag kan vara frivillig


Dock är mina pokemon ej i top form

inte mina heller min bästa är på 71 och min sämsta är 63 fast jag har bara kört 1 eller 2 veckor.åh just ja jag har ingen mic på mitt nintendo DS min syster trashade den genom att spela nintendogs -.-'.

ok mina är lika vi kan köra lvl 50 restriction 3v3 om du vill =)

kan man göra det i white??

Yep

"Listen, my child," you say to me
"I am the voice of your history
Be not afraid, come follow me
Answer my call, and I'll set you free"

14/04 -12 14:53 Emmett

Emmett

75 XP 60 inlägg

Det folk vill se är helt enkelt något roligt, eller informativt. Vissa kör Let's Plays på Pokémon-spel i andra språk, bara för humorns skull. Vissa visar tips på Shiny-fångande, strider, hur man skapar ett balanserat team, etc. Det kan vara vad som helst, bara någon kan finna intresse i det och inte alltför många redan gjort det.

Eftersom du redan gjort en video, kan jag ge tipset att det dessutom vara bra att variera sig i det man gör - allt fler kommer vilja titta om du visar många saker. Ah, det är ingen kritik bara så att du vet, jag har inte tittat. C: Men lycka till!

Live your life with a smile, my friend
I came from nothing, here I am.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar