Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Virus :(

Svara
21/02 -12 09:18 PS3GAMER

PS3GAMER

1569 XP 441 inlägg

Jag har fått virus på min dator. Hur tar jag bort det? Jag kan inte gå ut på internet, inte kolla på film, ingenting. Det kommer upp en sak varje minut som säger att man ska köpa nåt som tar bort det men det kostar ju 80$.



Ride The Lightning

21/02 -12 09:18 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

Kör ditt antivirussystem som första sak, och se om den tar bort den, annars så får du återkomma.

21/02 -12 09:56 PS3GAMER

PS3GAMER

1569 XP 441 inlägg

Munchkin skrev:
Kör ditt antivirussystem som första sak, och se om den tar bort den, annars så får du återkomma.

jag har inget

Ride The Lightning

21/02 -12 10:39 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

Bäst att skaffa ett då, annars så är du oskyddad.

21/02 -12 10:52 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen mygeneration

Ladda ner ett gratis Antivirus på en annan dator. Ladda över via internetkabel eller På ett usb minne.

21/02 -12 11:16 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

Att köra utan virusskydd nu för tiden är ett enormt misstag. Ett antivirusprogram är det första du skaffar på en ny dator. Jag föreslår att du laddar ner Avast, som är gratis och bra. Jag är tveksam till att det kommer fungera, men det skadar aldrig att testa. Problemet är nämligen att de flesta antivirusprogram jobbar förebyggande. Jag tycker du ska testa att rycka nätverkskabeln (alternativt ta ut nätverkskortet) och köra det här skanningsprogramet från ett USB-minne.

De eller dem?

21/02 -12 12:10 PS3GAMER

PS3GAMER

1569 XP 441 inlägg

mygeneration skrev:
Ladda ner ett gratis Antivirus på en annan dator. Ladda över via internetkabel eller På ett usb minne.

ska göra det när jag kommer hem:)

Ride The Lightning

21/02 -12 12:22 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen mygeneration

PS3GAMER skrev:
mygeneration skrev:
Ladda ner ett gratis Antivirus på en annan dator. Ladda över via internetkabel eller På ett usb minne.

ska göra det när jag kommer hem:)

Om det inte funkar. Gör som frisko skrev

21/02 -12 13:27 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Sluta porrsurfa och problemet är löst. ;)

21/02 -12 13:41 PS3GAMER

PS3GAMER

1569 XP 441 inlägg

ToonLink skrev:
Sluta porrsurfa och problemet är löst. ;)

hehe... lol. JA!

Kan man få virus när man laddar ner filmer med torrents?

Ride The Lightning

21/02 -12 14:24 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Ladda ned Avast till att börja med, som Frisko redan påpekat.

Något som kan ta bort viruset (beroende på vad det är) är att återställa datorn några dygn bakåt. Det kan dock göra att du förlorar arbete mellan det datumet och idag.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

21/02 -12 14:33 PS3GAMER

PS3GAMER

1569 XP 441 inlägg

Forsa skrev:
Ladda ned Avast till att börja med, som Frisko redan påpekat.

Något som kan ta bort viruset (beroende på vad det är) är att återställa datorn några dygn bakåt. Det kan dock göra att du förlorar arbete mellan det datumet och idag.

hittade
http://www.youtube.com/watch?v=sOSndqnZ9wQ&a...

Ride The Lightning

21/02 -12 16:43 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

PS3GAMER skrev:
Munchkin skrev:
Kör ditt antivirussystem som första sak, och se om den tar bort den, annars så får du återkomma.

jag har inget

/facepalm då får du skylla dig själv -___-''

Wii U PS4 XBone PC

21/02 -12 17:08 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

PS3GAMER skrev:


Kan man få virus när man laddar ner filmer med torrents?

Absolut, det är antagligen ett av de vanligaste sätten att få det. Därför man ska kolla hur många som laddat ned innan, kommentarerna om den och om uppladdaren är pålitlig (på tpb representeras de pålitliga med gröna, alternativt rosa döskallar framför sitt namn).

Coucou

21/02 -12 18:53 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Techno_

Låter som en Adware, om inte Avast hjälper så kan du ju prova med Spybot - Search & Destroy, Malwarebytes' Anti-Malware eller om du kör med Windows som ditt operativsystem så kan du ladda ned Microsofts egna anti-virus program här.

21/02 -12 21:42 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Som Techno sa så är det troligen Adware. Dra in avast på datorn och låt det sakta men säkert smula ner viruset.

I framtiden så rekommenderar jag starkt att använda ett virusskydd eftersom att speciellt porr sidor, torrent sidor och andra download sidor ofta har något virus som datorn inte kan känna igen med sitt standardskydd.

Jag rekommenderar Avast. Det är både starkt och förebyggande. Varje dag uppdateras skyddet och ofta så är det över 1000 virus som addas för att skydda för de nyaste virus. Plus att det finns en free edition som innehåller det mesta.

What can i say i´m a bad man.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar