Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



The Sims 3 och Mac

07/02 -12 19:18 detektiv

detektiv

430 XP 101 inlägg

Funderar på att uppgradera mitt kära gamla TS2 eftersom jag är för lat för att installera Windows på min Mac och alldeles för snål för att köpa nya versioner av en massa spel jag redan har och har några småfrågor.

Jag har Apples Magic Trackpad, vet någon hur det funkar att spela med den? Jag har ingen aning, men jag antar att den fungerar exakt som styrplattorna på MacBooks.

Och om någon här har Lion, funkar Sims tillsammans med Spaces? (virtuella skrivbord typ) Har några andra fullskärmsprogram som inte gör det och det är lite osmidigt att behöva stänga av hela spelet för att kolla någon skitsak någonstans.



make tea, not war

07/02 -12 19:28 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Annars kan du ju bara köra spelet i fönsterläge, så ska du inte behöva stänga ner spelet för att kolla upp något. Förutsatt att man kan spela upp spel i fönsterläge i OS X, något jag inte är helt hundra på.

Trackpaden borde fungera utan några som helst problem ihop med TS3.

Tonight's the night.

07/02 -12 19:41 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Do it! Jag kör Sims 3 på Macbook och det funkar prima. Fast jag har då aldrig kört det i fönsterläge, hur gör man det? ):

07/02 -12 20:05 detektiv

detektiv

430 XP 101 inlägg

Tackkkk, får la experimentera lite hur man gör med den haha.

Har laddat ner ett par (rätt kassa, håll er borta därifrån) spel från App Store som automatiskt hamnade i fullskärm, trycker man esc då stängs hela programmet ner. Tvivlar därför på att det skulle gå att spela i fönster och det är därför jag gärna vill ha ett eget skrivbord för det.

make tea, not war


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar