Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Gta san andreas till xbox 360?

30/01 -12 16:28 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Jiggstar

Har försökt skaffat Gta san andreas till min xbox 360 men i Sverige finns det bara begagnade till xbox.

Så då undrar jag om man kan köpa Gta san andreas från england eller usa och få det att funka på min xbox 360, går det?

30/01 -12 16:35 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Tvivlar på att den är regionsfri. Så från USA går nog inte (förutsatt att du har ett PAL-system). Frakten hade blivit dyr ändå. Fast däremot så går det alldeles utmärkt att beställa från England, har själv köpt spel till mitt PS3 därifrån. Mitt tips är amazon, men var noga med att du får den brittiska sidan som slutar med "co.uk" och inte den amerikanska sidan.

Coucou

30/01 -12 16:51 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Jiggstar

ok tack, jag har hittat san andreas classics på amazon.co.uk så kommer det att funka till min xbox 360?
(har den nyare versionen av 360 den som är svart)

30/01 -12 17:43 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Jiggstar skrev:
ok tack, jag har hittat san andreas classics på amazon.co.uk så kommer det att funka till min xbox 360?
(har den nyare versionen av 360 den som är svart)

Ja, versionen ska stämma så länge du handlar inom Europa. Europa har PAL och USA har NTSC.

Coucou

30/01 -12 18:42 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Jiggstar

tack, 2 frågpr, skickar dom till andra länder från amazon.co.uk? har hittat en sida här men vet inte om dom fraktar till Sverige

http://www.amazon.co.uk/Grand-Theft-Auto-And...

sen vilken är bäst att välja? gta san andreas classics eller gta san andreas? om det är nån skillnad på dom såklart ifall nån av dom inte funkar på 360

30/01 -12 19:15 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Jiggstar skrev:
tack, 2 frågpr, skickar dom till andra länder från amazon.co.uk? har hittat en sida här men vet inte om dom fraktar till Sverige

http://www.amazon.co.uk/Grand-Theft-Auto-And...


Du får helt enkelt gå in på "Available from these sellers" och kolla vad det står om dem. Om det står "International & domestic delivery rates" så går det, men  om det bara står "Domestic delivery rates" så går det bara inom England.


sen vilken är bäst att välja? gta san andreas classics eller gta san andreas? om det är nån skillnad på dom såklart ifall nån av dom inte funkar på 360

Det har ingen som helst betydelse, det är bara utseendet på omslaget som är annorlunda. Men Classic är billigare om du tvunget ska ha en ny. Om du å andra sidan kan tänka dig en begagnad så var den vanliga versionen bättre.

Coucou

30/01 -12 21:39 kleskflisk

kleskflisk

1093 XP 123 inlägg

Jag tror att Microsoft har fixat så att man kan spela GTA San Andreas på en xbox 360 från scratch, tror det iallafall. :)

PC specs: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4Ghz, AMD Radeon HD6870 1GB, 4096MB RAM, 250GB Sata + 400GB Sata, Windows7 Professional x64

31/01 -12 11:06 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Jiggstar

vad menas med scratch? är det att man kan ladda ner från marketplace? i alla fall så finns gta san andreas på marketplace på xbox men man måste bo i USA för att kunna ladda ner san andreas

31/01 -12 15:23 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Jiggstar skrev:
vad menas med scratch? är det att man kan ladda ner från marketplace? i alla fall så finns gta san andreas på marketplace på xbox men man måste bo i USA för att kunna ladda ner san andreas

Han menar antagligen att Microsoft från början gjorde så att man kunde spela San Andreas på 360. Du vet, de valde bara ut de populäraste xbox-spelen till att bli spelbara på 360 (http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C...).

Coucou

31/01 -12 21:36 kleskflisk

kleskflisk

1093 XP 123 inlägg

Fix_d skrev:
Jiggstar skrev:
vad menas med scratch? är det att man kan ladda ner från marketplace? i alla fall så finns gta san andreas på marketplace på xbox men man måste bo i USA för att kunna ladda ner san andreas

Han menar antagligen att Microsoft från början gjorde så att man kunde spela San Andreas på 360. Du vet, de valde bara ut de populäraste xbox-spelen till att bli spelbara på 360 (http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C...).

Precis...

PC specs: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4Ghz, AMD Radeon HD6870 1GB, 4096MB RAM, 250GB Sata + 400GB Sata, Windows7 Professional x64

18/03 -12 14:26 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen thepinterman

det finns GTA sanandreas till xbox 360 för min kompis har köpt det alldeless nyligen...


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar