Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



RUMOR AHOY! - Två nya Zeldaspel till 3DS i görningen

16/01 -12 21:00 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Okej. För ett litet tag sedan så dök en artikell upp på ScrewAttack.com. Dom hade hittat en bild och vad som tydligen ska vara citat på 4chan. Det är ännu inte klart om vad detta citat innehöll då det inte översatts, men det är tydligt att det har med TVÅ nya Zeldaspel till 3DS att göra.
Bilden:

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Titlarna har även översatts: The Legend of Zelda: Fire Prophecy och Ice Prophecy. Någon timme efter att det här ryktet startades så sa en av IGNs ledande skribenter såhär: "Nintendo is working on at least two other Zelda games right now, and I can't wait to see them."
Ta det som ni vill, är endast ett rykte. Men som vi vet så har sånt här hänt på 4chan förut, och det har många gånger visat sig att det varit sant. Men det har även vart tvärtom flera gånger. Ta det med en nypa salt allihopa. :)



"Death is the beginning of immortality.."

16/01 -12 21:21 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

Har ändå inte 3DS så jag klarar mig. Sedan så är nog ett av de spelen som görs till Wii U.

16/01 -12 21:47 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Som Munchkin sa. De två spelen utveklas antagligen samtidigt och kommer troligtvis bara komplimentera varande som Pokemonspel t.ex..

4chan sa även att PS4 inte kommer vara med på E3 i år.

16/01 -12 21:59 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

... <3

Det kan ju hända att det blir ungefär som Oracle of Ages och Oracle of Seasons. I så fall - (y)!

Jag kommer inte ens tveka; jag köper dem båda (tror inte det är rykte, faktiskt)!

16/01 -12 23:13 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:

4chan sa även att PS4 inte kommer vara med på E3 i år.

Det är ju dock inte alltid samma personer som lägger upp info där :p
Håller faktistkt med ToonLink, tror att det här kan vara real deal :D

"Death is the beginning of immortality.."

16/01 -12 23:22 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

ToonLink skrev:
Det kan ju hända att det blir ungefär som Oracle of Ages och Oracle of Seasons. I så fall - (y)!

Hoppas <3

Have I ever told you the definition of insanity?

17/01 -12 12:56 mariobros1

mariobros1

19720 XP 857 inlägg

Åh tack gode gud, det är fake, jag började nästan tro att det var de riktiga spelen, men jag tyckte att titlarna lät lite väl för oprofessionella, but that's just my opinion.
In any case, ZeldaUniverse har bekräftat att det är fake.

Taget från ZeldaUniverse

''As we predicted, the rumor was quickly dispelled. You won’t be seeing The Legend of Zelda: Fire Prophecy nor The Legend of Zelda: Ice Prophecy on your 3DS anytime soon (and with titles like those, thank heavens).

GlitterBerri, renown for her fan translations of Hyrule Historia and other Japanese-only Zelda goodies, had a look at the supposed Zelda titles image and noticed some very interesting errors, which she just shared with us.


“The problems with the titles are…
-Using Symbol syns inte instead of Symbol syns inte, which renders it completely nonsensical
-Writing ‘fire’ in kanji and ‘ice’ in katakana makes the titles inconsistent. They should either write both in katakana or both in kanji.”

Of course, with the image originating from 4chan, the fact that the titles were nowhere near as evocative as those Nintendo usually dreams up, and the fact the image itself was more generic than a typical Zelda logo, we had our doubts.''


Källa:
http://www.zeldauniverse.net/zelda-news/rumo...

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

17/01 -12 15:15 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

mariobros1 skrev:
Åh tack gode gud, det är fake, jag började nästan tro att det var de riktiga spelen, men jag tyckte att titlarna lät lite väl för oprofessionella, but that's just my opinion.
In any case, ZeldaUniverse har bekräftat att det är fake.

Taget från ZeldaUniverse

''As we predicted, the rumor was quickly dispelled. You won’t be seeing The Legend of Zelda: Fire Prophecy nor The Legend of Zelda: Ice Prophecy on your 3DS anytime soon (and with titles like those, thank heavens).

GlitterBerri, renown for her fan translations of Hyrule Historia and other Japanese-only Zelda goodies, had a look at the supposed Zelda titles image and noticed some very interesting errors, which she just shared with us.


“The problems with the titles are…
-Using Symbol syns inte instead of Symbol syns inte, which renders it completely nonsensical
-Writing ‘fire’ in kanji and ‘ice’ in katakana makes the titles inconsistent. They should either write both in katakana or both in kanji.”

Of course, with the image originating from 4chan, the fact that the titles were nowhere near as evocative as those Nintendo usually dreams up, and the fact the image itself was more generic than a typical Zelda logo, we had our doubts.''


Källa:
http://www.zeldauniverse.net/zelda-news/rumo...

F*ck också! >:/

Skulle vara awesome att testa Ice versionen!

17/01 -12 17:54 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

Hade varit intressant att spela. Kanske ryktet väcker vissa idéer hos Nintendo...

~ Kigsz ~

2002-2012

17/01 -12 18:40 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

Gramatiskt fel, står inte Fire Prophecy och Ice Prophecy. Det står Profethize the ice/fire.

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

18/01 -12 16:51 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

hade mina misstasnkar :/

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar