Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hur du ansöker till Fuska.nus stab

08/01 -12 23:29 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Om du vill ansöka till Fuskansvarig, ska du skicka in din ansökan via PM till Goten_ssj3.
Om du vill ansöka till Forumansvarig, ska du skicka in din ansökan via PM till ReservoirDog.

Ansökan bör innehålla information om varför du vill bli moderator och vad som gör att just du passar som moderator.

Det som kommer att utvärderas av de nuvarande moderatorerna är bland annat hur väl de tror du kommer passa in i rollen som moderator, din förmåga att bedöma olika typer av situationer på ett neutralt sätt, och din ledarskapsförmåga.

Notera att om de moderatorer som redan finns klarar den nuvarande arbetsbördan lätt, kommer kraven att bli hårdare än normalt.

Efter att ansökan skickats in kommer den att postas i subforumet till för ansvarsområdet du ansöker till i moderatorklubben, och de ansvariga för den sektionen kommer därefter att diskutera och rösta om din ansökan.

När omröstningen är klar kommer du meddelas ett resultat via PM eller på ett annat sätt.

Fråga inte om hur varje individuell moderator röstade och varför, enskilda moderatorer får ge ut motiveringen till sina åsikter, men de får inte ge ut andras motiveringar.

Tillagt: Om du ansökt och blivit nekad måste du vänta 4 månader från beskedet till dess att du kan ansöka igen.



Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

09/01 -12 01:59 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

En fråga:
Hur länge måste det dröja före man kan ansöka igen om man en gång redan ansökt? Någon speciell tid emellan ansökningarna måste ju finnas. Man kan väl knappast ansöka och nu inte bli vald och sedan efter en vecka eller två ansöka igen? Tror varken svaren eller synpunkterna på medlemmen har förändrats under så kort tid.

Ren nyfikenhet bara!

09/01 -12 03:10 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Du måste vänta i 4 månader.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

09/01 -12 12:12 fuskiskillen

fuskiskillen

1920 XP 348 inlägg

Men har ni inte redan tillräckligt med moddar?

09/01 -12 15:20 QuakeNet

QuakeNet

1474 XP 149 inlägg

Det är knappt 150-200 aktiva de senaste månaderna. Det är 12 "moderatorer" FIQ inräknad. Är inte det mer än tillräckligt? Ungefär en moderator per 15 pers. Vissa forum har ju en på 100 eller 1000. Behövs det fler?

09/01 -12 17:21 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

Nej, det behövs inte fler. Det här är en tråd som förklarar hur du ansöker, då ansökningarna alltid hålls öppna. Tillåt mig citera GoldenMew:


Notera att om de moderatorer som redan finns klarar den nuvarande arbetsbördan lätt, kommer kraven att bli hårdare än normalt.

Det innebär alltså att ansökningar som kommer in när vi är tillräckligt många inte alls har samma möjlighet att accepteras.

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

09/01 -12 17:31 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Denna gränsen som ni satt upp på fyra månader känns väldigt konstig - framförallt om "svårigheten" att bli antagen kan variera beroende på antalet ansvariga och hur mycket arbete de har att ta hand om just då.

Om jag ansöker idag, och blir nekad en position, och imorgon så avgår fem av de sex ansvariga så har jag fortfarande inte rätt att ansöka. Detta trots att arbetsbördan har ändrats enormt för er. Hade jag fått ansöka en dag senare där så skulle det kanske varit möjligt att jag fått platsen - en möjlighet som jag då inte längre har på fyra månader. När de fyra månaderna väl gått så är det mycket möjligt att andra har ansökt och administrationen inte längre är i behov av fler personer, vilket ökar kraven på mig.

09/01 -12 17:57 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11855 XP 1499 inlägg

The_new_cake skrev:
Denna gränsen som ni satt upp på fyra månader känns väldigt konstig - framförallt om "svårigheten" att bli antagen kan variera beroende på antalet ansvariga och hur mycket arbete de har att ta hand om just då.

Om jag ansöker idag, och blir nekad en position, och imorgon så avgår fem av de sex ansvariga så har jag fortfarande inte rätt att ansöka. Detta trots att arbetsbördan har ändrats enormt för er. Hade jag fått ansöka en dag senare där så skulle det kanske varit möjligt att jag fått platsen - en möjlighet som jag då inte längre har på fyra månader. När de fyra månaderna väl gått så är det mycket möjligt att andra har ansökt och administrationen inte längre är i behov av fler personer, vilket ökar kraven på mig.

Fast i det scenariot kommer de ju antagligen kontakta dig om de tycker att du klarar det eller så, om det behövs...

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

09/01 -12 18:42 Forsa

Forsa

7979 XP 566 inlägg

The_new_cake: Som DraknessSky sa, vem har påstått att vi inte kan kontakta medlemmar?

http://open.spotify.com/user/forsafor...

Mitt stream: Twitch.tv/Pottoww

09/01 -12 19:12 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

fuskiskillen skrev:
Men har ni inte redan tillräckligt med moddar?



QuakeNet skrev:
Det är knappt 150-200 aktiva de senaste månaderna. Det är 12 "moderatorer" FIQ inräknad. Är inte det mer än tillräckligt? Ungefär en moderator per 15 pers. Vissa forum har ju en på 100 eller 1000. Behövs det fler?


Vi har fått en del frågor om hur ansökningsprocessen fungerar, denna tråd är till för att reda ut eventuella oklarheter. Det råder inte brist på moderatorer just nu, så det är inte anledningen till att tråden skapades.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

10/01 -12 06:33 gosseN

gosseN

2054 XP 630 inlägg

Vad är skillnaden på forumansvarig och fuskansvarig?
Får man ansöka till båda?

Varken judar eller norrmän har bra erfarenheter från läger.

10/01 -12 07:22 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

gosseN skrev:
Vad är skillnaden på forumansvarig och fuskansvarig?
Får man ansöka till båda?

Fuskansvariga har hand om fusk, tester och spel. Forumansvariga har hand om forumet. Det är ungefär som förut fast med nya namn.

Ja man kan ansöka till båda, vår egen Forsa är ett bra exempel på en som har lyckats. :) Han är både fuskledare och forumansvarig.

Edit: Här kan du läsa mer: http://www.fuska.nu/crew_spec.php
[Tillagt av Forsa] Även här finns information:
http://fuska.nu/kontakta.php

Coucou


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar