Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Bästa filmerna 2011

28/12 -11 20:29 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Nu är 2011 snart slut och ett par tusen nya filmer har kommit under året. Vilka filmer har ni tyckt om mest? Och varför? Nu menar jag då filmer som har haft premiär i år och inte filmer som ni bara har sett i år.

Nu har jag inte sett jättemånga filmer i år och har antagligen missat några bra. Men här är mina:

Limitless
En väldigt intressant och annorlunda story. Får mig att tänka på om något sånt skulle kunna hända i verkligheten. Däremot så blev jag överraskad över slutet, kändes lite moraliskt fel om ni förstår.
Den förlorar dock lite i storyn, den känns väldigt snabbspolad och jag hade inte sagt nej till 30 minuter till.

Source Code
Troligen den bästa i år, en högkvalitativ story som påminde mig lite om Inception. Fick dig att tänka och var inte tråkig en sekund. Oväntat och bra slut också.

Sucker Punch
Bästa actionscenerna i år utan tvekan. Fantasifulla och varierade miljöer/varelser som också var riktigt bra gjorda. Lägg till extremt snygga tjejer och olika sorters vapen. c: Till skillnad från många andra så tyckte jag om storyn. Handlade lite om olika drömnivåer a la Inception utan det djupet såklart.


Nu är det för er att skriva era favoriter. Motivera gärna, annars ser jag ingen större idé med det.



Coucou

28/12 -11 21:16 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Har inte direkt "tid" att motivera... Säger endast titel och betyg

Skriver ner alla filmer från i år jag har sett, de som har betyg 8 eller högre är de bästa filmerna jag sett i år


Source Code 7/10
Drive Angry 9/10
Fast and Furious 5 10/10
Thor 8/10
Paul 4/10
Sucker Punch 8/10
Super 8 6/10
Hangover 2 2/10 (stor besvikelse)
Mr Popper's Penguins 10/10
Cowboys and Aliens 7/10
The Smurfs 6/10
Colombiana 8/10
Rise of the Planet of the Apes 4/10
A Very Harold and Kumar Christmas 3/10

Så topp är:
Drive Angry
Fast and Furious 5
Thir
Sucker Punch
Mr Popper's Penguins
Colombiana, alla är rekommenderade.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

28/12 -11 21:17 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

Bästa var nog TinTin: Secret Of The Unicorn!

28/12 -11 21:29 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Transformers: Dark of the Moon var helt klart favoriten iaf :-)

Snygg brud, galet snygga effekter, härligt ljud och "rädda världen"-tema. Det kan inte bli bättre.


Sett bra många fler filmer från i år som varit bra, men ovan nämnda ligger närmast om hjärtat.

Tonight's the night.

28/12 -11 21:31 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Basket_Danne

Min favorit var Harry Potter och dödsrelikerna: del 2. Ett perfekt slut på en perfekt filmserie!

28/12 -11 22:05 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

Väldigt liknande tråd som http://fuska.nu/forum/trad.php?id=216... ;)

... men som jag svarade där med:

Black Swan
True Grit
Harry Potter och dödsrelikerna, del 2

~ Kigsz ~

2002-2012

28/12 -11 23:42 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Harry Potter var en stor besvikelse för mig. Jag har läst alla böcker flera gånger och gillar serien starkt, men det var något med filmen som jag verkligen inte gillade...

I alla fall:

True Grit
Tintin

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

29/12 -11 11:53 Lop3z

Lop3z

552 XP 130 inlägg

Haha jag gjorde en sån här tråd före dig men endå OnT



Drive 10/10 Den var väldigt sevärd kom till och med i mina favortfilmer som är omöjligt för en film som kom ut 2000-2xxx jätte spännande handling. Som tur är det ingen Fast and Furious wannabe med massa tjejer onödiga bilrace idiotiska poliser etc.

Fast Five 3/10  Den här söööööööööööög. De är samma sk som 4 en prequel. Scenen på tåget är löjlig man ser hur mycket fejk den är. 

Cowboys and Aliens 7/10 Den var ganska bra, 1+ för att det inte görs så många västern filmer nu. Men lite wierd att det är med aliens där påminde mig den om indiana jones 4

Jag såg inte alls många filmer som kom ut i år för jag visste att harry potter, potc 4 , twilight 4 skulle vara över hypade

There's 1 million fine looking women in the world, not all of them will bring you lasagna at work. And most of them will just cheat on you.

29/12 -11 18:39 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Housecat

Warrior ! Sjukt bra fighting film, har inte gråtit till en film sen titanic <3

29/12 -11 20:59 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Lop3z skrev:
Haha jag gjorde en sån här tråd före dig men endå OnT

Jaså? Vilken? (:


Får ta och lägga till en film på min lista.

Drive
Såg den precis, och den var riktigt bra. Bra skådespelare och jag tycker att Gosling gjorde det riktigt bra. Hans roll talade inte särskilt mycket men det gav bra effekt. Bra och gripande story som helt enkelt fick mig att vilja se mer. Hoppas på någon form av fortsättning.

Coucou

29/12 -11 21:18 Lop3z

Lop3z

552 XP 130 inlägg

Fix_d skrev:
Lop3z skrev:
Haha jag gjorde en sån här tråd före dig men endå OnT

Jaså? Vilken? (:


Får ta och lägga till en film på min lista.

Drive
Såg den precis, och den var riktigt bra. Bra skådespelare och jag tycker att Gosling gjorde det riktigt bra. Hans roll talade inte särskilt mycket men det gav bra effekt. Bra och gripande story som helt enkelt fick mig att vilja se mer. Hoppas på någon form av fortsättning.

http://fuska.nu/forum/trad.php?id=2160694 den där men då hade jag en annan användare jag är inte arg på dig alls jag ville bara påpeka det >;D

There's 1 million fine looking women in the world, not all of them will bring you lasagna at work. And most of them will just cheat on you.

29/12 -11 21:18 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

DarkMasters skrev:
Harry Potter var en stor besvikelse för mig. Jag har läst alla böcker flera gånger och gillar serien starkt, men det var något med filmen som jag verkligen inte gillade...

Indeed.

Skrev följande rader några timmar efter att jag sett filmen, håller du med mig?

"7/10 från mig. Var flera saker som jag inte gillade.

De hade kunnat göra 19 years later scenen och den sista striden mot Voldemort mycket bättre imo. Mer kärlek i den ena, visa ännu tydligare hur trion hängt ihop i sju böcker (åtta filmer) och göra scenen med Voldemort ännu maffigare, häftigare osv. Två scener som faktiskt gör väldigt mycket i hela filmen, blir inte dom bra så drar det ner helhetsintrycket. Scenen med Snape var dock epic, gillade den sjukt mycket.

Jag vet inte om jag missade den scenen eller ifall den inte ens var med, men jag saknade scenen som är med i boken när Harry reparerar sin gamla trollstav med fläderstaven - tyckte inte dom visade hur stark fläderstaven egentligen var i filmen.

Enligt mig slutade inte filmen på topp, del 1 är fortfarande enligt mig den bästa av alla åtta. "

Tonight's the night.

29/12 -11 23:28 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Dexter skrev:
Indeed.

Skrev följande rader några timmar efter att jag sett filmen, håller du med mig?

"7/10 från mig. Var flera saker som jag inte gillade.

De hade kunnat göra 19 years later scenen och den sista striden mot Voldemort mycket bättre imo. Mer kärlek i den ena, visa ännu tydligare hur trion hängt ihop i sju böcker (åtta filmer) och göra scenen med Voldemort ännu maffigare, häftigare osv. Två scener som faktiskt gör väldigt mycket i hela filmen, blir inte dom bra så drar det ner helhetsintrycket. Scenen med Snape var dock epic, gillade den sjukt mycket.

Jag vet inte om jag missade den scenen eller ifall den inte ens var med, men jag saknade scenen som är med i boken när Harry reparerar sin gamla trollstav med fläderstaven - tyckte inte dom visade hur stark fläderstaven egentligen var i filmen.

Enligt mig slutade inte filmen på topp, del 1 är fortfarande enligt mig den bästa av alla åtta. "




jorå, håller med dig. fläderstaven verkade som en vanlig stav i filmen men i boken beskrevs det mycket bättre hur mäktig den var. striden mot voldemort var för kort enligt mig. hela serien byggde upp till den striden och så var den inte ens något speciell i filmen. jag vet inte hur det var med dig, men i biografen när jag såg 19 år senare scenen så satt halva biosalongen och skrattade...

den bästa boken i mina ögon var sjuan och den bästa filmen var ettan enligt mig

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

29/12 -11 23:32 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

Har inte seet så många från 2011, sorgligt nog, får nog ranka in de som jag sett detta år.

X-Men: First Class bevisade att man inte ska slå på den döda X-Men-hästen. Filmen var tråkgit, förutsägbar och siktade alltför högt. Karaktärerna fick en scen på sig att utveckla sig och detta ska kallas för "Character Development"? Visst var Fassbender bra, men Mystique var katastrofal, och vissa dialoger (Xavier och Mystique som barn, Mystique och Beast) var bara plågsamma att lyssna på.

Harry Potter. Må det så vara att jag tycker att Harry Potter-filmerna går ifrån plågsamma (1:an, 2:an och 5:an) till bara mediokra (7:an och 4:an) så var det här den bästa filmen utav dem. Visst säger det knappt något, men nu var de tre huvudkaraktärernas skådespelare blivit lite bättre, och actionscenerna var faktiskt ganska underhållande, i slutet. Tyvärr så var det alltför mycket "skämt i action-scener" som jag absolut hatar, och Radcliffe, Watson och grint är fortfarande rätt dåliga skådespelare.

På tal om "skämt i action-scener", Sherlock Holmes: A Game of Shadows. Det är nästan enbart p.g.a. det ovan nämnda fenomenet som jag inte gillar denna film alls, men också att, tja, detta är ingen Sherlock Holmas-film. Detta är action i slutet utav 1800-talet. Den första filmen hade iallafall ett mysterium till det, i denna så är det "Moriarty, lol!"

Nu så såg man lite bättre filmer också, Thor kanske någon kommer ihåg, men förmodligen inte. Visst var den inte så jättebra, men den fungerade som lätt underhållning utan att jag blir arg på den. Dessutom, STELLAN! Han gör varje film bra (utom Pirates of The Carribean 3 förstås, inget kan göra den filmen bra)!

Nu flyttar vi oss till lite bättre filmer tycker jag, topp tre. Har finner vi bland annat Rise of the Planet of the Apes, som var oväntad pärla. Bra skådespelari och manus, och väldigt fint filmat. Dessutom så hade den med Andy Serkis i rollen som Gollums brorsa med päls.

Nu den näst bästa, Drive, som jag faktiskt såg ikväll. Jag hade ej läst boken innan, vilket gjorde de chockerande bitarna ännu bättre. Bra skådespeleri från Gosling, och förvånande blodig och brutal, men inte överdrivet mycket.Gillade denna.

Sist, men inte minst (suck...), Melancholia. Man känner igen ett mästerverk när man ser det, och här finns ett, Von Trier har verkligen lyckats med precis allting, ifrån Stellan, till John Hurt, till restan utav skådespeleriet, till kameran, o.s.v, Melancholia kan vara en av de bästa filmer det här decenniet. Slutet gjorde mig dessutom tårögd, vilket händer nästan aldrig, kan jag berätta, inte bara sorgen, utan snarare över hur vackert det var. Konst på hög nivå.

Japp, dessa var nog de som jag såg från det här året, Tinker Tailor Soldier Spy kommer kanske in på listan när jag ser den om en vecka.

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

30/12 -11 09:59 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

Dexter skrev:
Transformers: Dark of the Moon var helt klart favoriten iaf :-)

Snygg brud, galet snygga effekter, härligt ljud och "rädda världen"-tema. Det kan inte bli bättre.


Sett bra många fler filmer från i år som varit bra, men ovan nämnda ligger närmast om hjärtat.


Håller med om att den filmen var bäst i år.

05/02 -12 21:09 Eric_

Eric_

3583 XP 690 inlägg

Bump!


Tinker Tailor Soldier Spy var nog bäst 2011 enligt mig, riktigt grym.

*


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar