Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Ny funktion - temporär avstängning från forumet

13/12 -11 20:04 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Från och med nu finns det ett tillägg till fuska.nus straffskala - temporär avstängning från forumet. Detta då det fanns ett stort glapp i tillgängliga bestraffningar mellan varning och bannlysning - det behövdes ett steg emellan. Funktionen innebär att medlemmen stängs av från att kunna skriva inlägg och trådar under en viss tidsperiod. Medlemmen kan dock fortfarande skriva i klubbforum och har tillgång till alla andra fuska.nus funktioner.



Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

13/12 -11 20:07 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Så hur funkar det här? Är det endast medlemmen i sig som blir straffad eller är det IP adressen?

Annars är det ju bara en värdelös bestraffningsmetod där man lätt bara kan göra en ny användare och fortsätta lalla på som vanligt tills straffet är slut?

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

13/12 -11 20:10 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Har inte känt att behovet för någon sådan funktion har funnits, troligtvis på grund av en bra moderering. Det är nog även på grund av denna bra moderering som ni fått uppfattningen att funktionen behövs, och om den nu behövs så var det väl bra att den nu kom till.

Hoppas att funktionen kommer fungera bra för er i praktiken också!

13/12 -11 20:13 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

19Robb92 skrev:
Så hur funkar det här? Är det endast medlemmen i sig som blir straffad eller är det IP adressen?

Annars är det ju bara en värdelös bestraffningsmetod där man lätt bara kan göra en ny användare och fortsätta lalla på som vanligt tills straffet är slut?


• Man får endast ha en användare per person, såkallade användarmarionetter är förbjudna.
Om medlemmen skulle få för sig att göra en ny användare för att undvika den temporära avstängningen löper medlemmen nog ordentlig risk att få både sin nya och gamla användare bannlysta.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

13/12 -11 20:17 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

GoldenMew skrev:


• Man får endast ha en användare per person, såkallade användarmarionetter är förbjudna.
Om medlemmen skulle få för sig att göra en ny användare för att undvika den temporära avstängningen löper medlemmen nog ordentlig risk att få både sin nya och gamla användare bannlysta.

Och ur gör man med den tredje, fjärde, femte och sjätte då?

Och hur får ni ens fram konkreta bevis på att en viss medlem är en marionett?

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

13/12 -11 20:23 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

19Robb92 skrev:
GoldenMew skrev:


• Man får endast ha en användare per person, såkallade användarmarionetter är förbjudna.
Om medlemmen skulle få för sig att göra en ny användare för att undvika den temporära avstängningen löper medlemmen nog ordentlig risk att få både sin nya och gamla användare bannlysta.

Och ur gör man med den tredje, fjärde, femte och sjätte då?

Och hur får ni ens fram konkreta bevis på att en viss medlem är en marionett?


Man bannlyser de också, såklart.
Det finns exempel på medlemmar som vi bannlyst väldigt många användare från, en medlem har vi t.om. bannlyst 32 användare från.

Det finns flera sätt att få fram bevis på att en medlem är en marionett förutom IP, men de exakta metoderna går vi inte ut med i forumet då det då skulle bli alldeles för lätt för regelbrytare att anpassa sig efter våra metoder.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

13/12 -11 20:28 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

GoldenMew skrev:

Det finns exempel på medlemmar som vi bannlyst väldigt många användare från, en medlem har vi t.om. bannlyst 32 användare från.


Ahaha, holy crap. Ihärdig jävel xD

Inte mycket att vilja komma tillbaka till så förstår inte riktigt hans motivation. Var det i den tidigare Fuska.nu verisionen?

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

13/12 -11 21:27 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

låter bra tycker jag. Men måste fråga vilken nivå man måste ligga på för att få denna bestraffning

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

13/12 -11 21:30 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Lespooo skrev:
låter bra tycker jag. Men måste fråga vilken nivå man måste ligga på för att få denna bestraffning

Förutom i de fall då en medlem begår väldigt mycket grova regelbrott på en väldigt kort tid så kommer medlemmen i princip alltid få en officiell varning innan medlemmen blir utsatt för denna bestraffning, denna bestraffning kommer oftast användas då medlemmen fortsätter att begå regelbrott efter varningen men då regelbrytandet inte är allvarligt nog för att motivera bannlysning.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

13/12 -11 21:38 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Lespooo skrev:
låter bra tycker jag. Men måste fråga vilken nivå man måste ligga på för att få denna bestraffning

"Så see på miiig och håll min hand i stormen [...]"

Tror jag är ett praktexempel på 'nivån'.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

14/12 -11 14:10 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

Bra nyhet! Det var som sagt ett stort gap mellan varning och avstängning.

.

14/12 -11 18:57 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Behöver verkligen sidan nya regler och straff? Varför inte nya glada nyheter..

19Robb92 skrev:
GoldenMew skrev:
rnDet finns exempel på medlemmar som vi bannlyst väldigt många användare från, en medlem har vi t.om. bannlyst 32 användare från.rn
rnAhaha, holy crap. Ihärdig jävel xDrnrnInte mycket att vilja komma tillbaka till så förstår inte riktigt hans motivation. Var det i den tidigare Fuska.nu verisionen?
rnvare inte typ triforce?

Wii U PS4 XBone PC

21/12 -11 16:17 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

MartinMilk skrev:
Behöver verkligen sidan nya regler och straff? Varför inte nya glada nyheter..

19Robb92 skrev:
GoldenMew skrev:
rnDet finns exempel på medlemmar som vi bannlyst väldigt många användare från, en medlem har vi t.om. bannlyst 32 användare från.rn
rnAhaha, holy crap. Ihärdig jävel xDrnrnInte mycket att vilja komma tillbaka till så förstår inte riktigt hans motivation. Var det i den tidigare Fuska.nu verisionen?
rnvare inte typ triforce?

Nej, Kl0n var det väl..?

11/03 -12 19:27 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Tomboy

IP blockering... då kör man väl med polarnas datorer istället


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar