Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



The Last Of Us

Svara
12/12 -11 16:34 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Jag bara undrar vad ni på fuska.nu tycker om det. Det görs av Naughty Dog, men av ett annat team än de som gjorde Uncharted.

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=qLGxubfC1Ik



[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

12/12 -11 17:08 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Hoppas på att det blir ett survival horror spel, och trailern verkar peka på det. =)
Men ja, jag är hypad! =D

Want some chocolate?

12/12 -11 17:15 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

Ännu ett Zombie survival spel med en nice trailer. I slutändan så lär det bara bli en flopp. Precis som alla andra. Men man kan ju alltid hoppas. Miljön påminner väldigt mycket om Im Legend, det gillar jag ;)

12/12 -11 17:20 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Viktore2 skrev:
Ännu ett Zombie survival spel med en nice trailer. I slutändan så lär det bara bli en flopp. Precis som alla andra. Men man kan ju alltid hoppas. Miljön påminner väldigt mycket om Im Legend, det gillar jag ;)

Fast nu är det ju Naughty Dog. De gör ju riktigt bra spel!

Coucou

12/12 -11 17:45 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Damn, tjejen var ugly. Dålig karaktärdesign där.

Men det är ju Naughty Dog, jag håller dem väldigt nära hjärtat. Kommer nog bli riktigt bra när det väl är klart, även om det bara känns som 'Zombie spel #246' just nu.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

12/12 -11 17:52 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

19Robb92 skrev:
Damn, tjejen var ugly. Dålig karaktärdesign där.

Men det är ju Naughty Dog, jag håller dem väldigt nära hjärtat. Kommer nog bli riktigt bra när det väl är klart, även om det bara känns som 'Zombie spel #246' just nu.

Fast i och för sig, vad är de där monsterna för något. Ser ju inte direkt ut som zombies om man ska vara petig. Fast jag klagar inte, jag kallar ju Necromorpherna i Dead Space zombies så. (:

Coucou

12/12 -11 18:05 Crystallis

Crystallis

7540 XP 28 inlägg

Behöver väl inte säga något mer än att Naughty Dog har gjort det igen.

12/12 -11 18:06 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Fix_d skrev:

Fast i och för sig, vad är de där monsterna för något. Ser ju inte direkt ut som zombies om man ska vara petig. Fast jag klagar inte, jag kallar ju Necromorpherna i Dead Space zombies så. (:


Mje. Människoliknande fanskap, Zombies, Necromorphs.. Same shit different names. :P

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

12/12 -11 18:13 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

19Robb92 skrev:
Mje. Människoliknande fanskap, Zombies, Necromorphs.. Same shit different names. :P

Haha, jo sant.

Coucou

13/12 -11 07:54 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Visst är det "zombies" (svampmutanter om man ska vara noga), men är det inte på tiden att någon faktiskt gör det rätt? Ett modernt seriöst survival horror spel. Nu vet vi inte hur Naughty dog kommer tackla genren, men jag har höga förhoppningar. De vet hur man gör fantastiska spel. :)

Want some chocolate?

13/12 -11 15:47 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

repli skrev:
De vet hur man gör fantastiska spel. :)
håller med dig. :)

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

13/12 -11 17:05 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Blipi skrev:
19Robb92 skrev:
Damn, tjejen var ugly. Dålig karaktärdesign där.

Ellen Page, ju. ;o


Ett namn gjorde henne inte mycket snyggare. Still fugly.

repli skrev:
men är det inte på tiden att någon faktiskt gör det rätt?

Tycker Left 4 Dead gjorde det suveränt. Amenesia gjorde det grymt också.

Men visst, kan Naughty Dog mixa de två spelen på något vis och fortfarande få det att kännas som sin egen grej så komemr det bli fantastiskt.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

15/12 -11 13:55 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

19Robb92 skrev:
Blipi skrev:
19Robb92 skrev:
Damn, tjejen var ugly. Dålig karaktärdesign där.

Ellen Page, ju. ;o


Ett namn gjorde henne inte mycket snyggare. Still fugly.



Vadå ful? Ser inget fult alls. Men däremot har de gjort henne lite väl lik Ellen Page, för nu tror hela internet att det är henne, fastän det är Ashley Johnson.

19Robb92 skrev:
repli skrev:
men är det inte på tiden att någon faktiskt gör det rätt?

Tycker Left 4 Dead gjorde det suveränt. Amenesia gjorde det grymt också.

Men visst, kan Naughty Dog mixa de två spelen på något vis och fortfarande få det att kännas som sin egen grej så komemr det bli fantastiskt.


Håller inte med dig om att Left 4 Dead är suveränt heller... men åsikter är åsikter.

Får faktiskt inte den minsta känsla av Left 4 Dead eller Amnesia här. Verkar bli helt sin egna grej med fokus på överlevnad, relationer och upplevelser.

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

I början av spelet träffar Joel (mannen) den unga flickan, Ellie, och de bestämmer sig för att slå följe. Joel är en ärrad överlevare, och mötet med flickan kan bli hans chans till räddning.

The last of Us har ett tredjepersonsperspektiv, som Uncharted-serien, men det visuella har en mer realistisk framtoning.

Musiken till spelet görs av Gustavo Santaolalla (Brokeback Mountain och Babel).

"Med den här musiken försöker vi få fram känslor", säger Neil Druckmann. "Vi siktar inte mot skräck. Det händer hemska saker i spelet, men det är inte vårt fokus. Monstren är inte i centrum. Det är relationen mellan Joel och Ellie".

Och vad vill Naughty Dog göra med spelet?

"Vi försöker flytta spelmediumet till en nivå där det har samma respekt som film", säger Christophe Balestra. "Vi vill omdefiniera vad vårt medium heter, spel är inte en bra beskrivning längre. Det här inte nödvändigtvis ett spel med regler, med en vinnare och förlorare. Det är en upplevelse", fortsätter han.


http://loading.se/news.php?pub_id=17684

Det som sägs om det här spelet känns precis som det jag längtat efter så otroligt mycket den senaste tiden. Ett spel som bara bygger på upplevelsen och inte på spelet, sporten, leken. Ett spel som inte är en lek för barn utan är en interaktiv upplevelse med samma respekt som film.
Har väldigt höga förhoppningar. xP

Want some chocolate?

16/05 -12 20:53 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=ShP5xn...

Ny trailer allihopa! Ger inte särskilt mycket info men det ser fortfarande grymt ut. :)

Coucou

17/05 -12 12:57 DarkMasters

DarkMasters

10289 XP 1689 inlägg

Fix_d skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=ShP5xn...

Ny trailer allihopa! Ger inte särskilt mycket info men det ser fortfarande grymt ut. :)



Jo, visst gör det en sugen på spelet, men jag väntar fortafarande på mer av en gameplay-trailer. Är väldigt nyfiken och vill gärna se lite bilder från hur det kommer vara.

[::[___]::]
[o [__] ::]
==3DS==

06/06 -12 01:27 Slickepinnen

Slickepinnen

2729 XP 684 inlägg

Första gameplayen! http://www.youtube.com/watch?v=kbLOokeC3VU
Tycker att det ser väldigt bra ut!

(????)??


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar