Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Reglerna uppdaterade

Svara
10/12 -11 00:21 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Den gamla regeln:

Det är tillåtet att posta länkar till andra webbsidor om dessa är relevanta för diskussionen i en specifik tråd. Referal-länkar och länkar som postas med avsikt att marknadsföra en webbsida är inte tillåtna.

är nu ändrad till:

Det är tillåtet att posta länkar till andra webbsidor om dessa är relevanta för diskussionen i en specifik tråd. Referral-länkar, sökmotorsökningar och länkar som postas med avsikt att marknadsföra en webbsida är inte tillåtna.

Den gamla regeln:

Be aldrig om modereringsbeslut för en tråd i själva tråden, anmäl eventuella regelbrytande inlägg, och/eller skicka ett meddelande till en moderator.

är nu ändrad till:

Be aldrig om modereringsbeslut för en tråd i själva tråden och agera aldrig heller som moderator, anmäl eventuella regelbrytande inlägg, och/eller skicka ett meddelande till en moderator.

Den gamla regeln:

Håll dig till trådarnas huvudsakliga ämnen.

är nu ändrad till:

Håll dig till trådarnas huvudsakliga diskussionsämnen. Undvik att skriva inlägg som inte bidrar till diskussionen, exempelvis uppmaningar att använda en sökmotor som svar på en fråga.


De nya reglerna börjar gälla nu.



Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

10/12 -11 07:03 Crystallis

Crystallis

7540 XP 28 inlägg

Trevligt trevligt! Gillar den sistnämnda regeln starkt! :)

10/12 -11 07:58 fuskiskillen

fuskiskillen

1920 XP 348 inlägg

Låter bra! Är extremt trött på alla som klagar på att man ska använda Google...

10/12 -11 09:09 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

Får man göra en länk till youtube?

10/12 -11 09:12 Lespooo

Lespooo

2239 XP 1024 inlägg

LegoLasse skrev:
Får man göra en länk till youtube?


Om länken är relevant till tråden, om jag tolkade regeln rätt...

I do not care what race you are, what you are a fan of, your sexual preference or if you are fat or skinny.
I hate you anyway

10/12 -11 11:20 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Hahaha, känner mig något bidragande till denna plötsliga regeländrings mani? x)

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

10/12 -11 11:33 Crystallis

Crystallis

7540 XP 28 inlägg

19Robb92 skrev:
Hahaha, känner mig något bidragande till denna plötsliga regeländrings mani? x)

Verkar som att det är något du är stolt över?
Dessa regler har ju alltid funnits fast oskrivna, någon med lite vett och etikett bör ju förstå det tycker man, men icke. Alltså var man tvungen att ändra på reglerna.

10/12 -11 11:57 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Crystallis skrev:

Verkar som att det är något du är stolt över?
Dessa regler har ju alltid funnits fast oskrivna, någon med lite vett och etikett bör ju förstå det tycker man, men icke. Alltså var man tvungen att ändra på reglerna.

Ja, varför inte? Possitiv påverkan är väl inget att inte vara stolt över? ;)

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

10/12 -11 12:32 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

LegoLasse skrev:
Får man göra en länk till youtube?


Du får svara på en fråga med en länk till en youtubevideo.
Du får inte svara på en fråga med en länk till youtubes startsida och en uppmaning att "söka där istället".

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

10/12 -11 13:08 Crystallis

Crystallis

7540 XP 28 inlägg

19Robb92 skrev:
Crystallis skrev:

Verkar som att det är något du är stolt över?
Dessa regler har ju alltid funnits fast oskrivna, någon med lite vett och etikett bör ju förstå det tycker man, men icke. Alltså var man tvungen att ändra på reglerna.

Ja, varför inte? Possitiv påverkan är väl inget att inte vara stolt över? ;)



Så du tycker alltså att det är en positiv påverkan att man ska behöva ändra reglerna när vissa saker är helt uppenbart?

10/12 -11 13:32 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Crystallis skrev:

Så du tycker alltså att det är en positiv påverkan att man ska behöva ändra reglerna när vissa saker är helt uppenbart?

På vilket sätt är det negativt att ändra reglerna så att dem i sig själva blir bättre?

Normer är inte regler. Normer behöver inte följas. Regler däremot, behöver följas. Så om normerna känns så pass viktiga men ändå inte finns i reglementet så behövs dem där. Alltås är det possitivt att dem ändras och blir bättre.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

10/12 -11 13:38 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

19Robb92: Du verkar tro att du var upphov till ändringarna. Kan bara tala om att detta diskuterats i ett tag nu, alltså har du inte med saken att göra.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

10/12 -11 13:39 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

FIQ skrev:
19Robb92: Du verkar tro att du var upphov till ändringarna. Kan bara tala om att detta diskuterats i ett tag nu, alltså har du inte med saken att göra.

Det tror jag inte. Och har aldrig påstått något liknande "Admin".

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

10/12 -11 14:40 Crystallis

Crystallis

7540 XP 28 inlägg

19Robb92 skrev:
Crystallis skrev:

Så du tycker alltså att det är en positiv påverkan att man ska behöva ändra reglerna när vissa saker är helt uppenbart?

På vilket sätt är det negativt att ändra reglerna så att dem i sig själva blir bättre?

Normer är inte regler. Normer behöver inte följas. Regler däremot, behöver följas. Så om normerna känns så pass viktiga men ändå inte finns i reglementet så behövs dem där. Alltås är det possitivt att dem ändras och blir bättre.

Men lilla gubben, jag konstaterade bara en sak, jag sa aldrig att det var ett tvång och att alla ska göra så (se förgående inlägg, hint; vett och etikett)

Här får du, http://sv.wikipedia.org/wiki/Social_norm


Det jag finner negativt är att man ska behöva ändra reglerna så dem blir mer exakta som möjligt för att sånna som du ska behöva trolla och jävlas med allt och alla, än en gång se mitt förgående inlägg.

10/12 -11 14:47 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

19Robb92 skrev:
FIQ skrev:
19Robb92: Du verkar tro att du var upphov till ändringarna. Kan bara tala om att detta diskuterats i ett tag nu, alltså har du inte med saken att göra.

Det tror jag inte. Och har aldrig påstått något liknande "Admin".

Det har du inte säger du?

19Robb92 skrev:
Hahaha, känner mig något bidragande till denna plötsliga regeländrings mani? x)

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

10/12 -11 14:48 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Tycker att ni bryter emot reglerna hela bunten eftersom att ni inte längre diskuterar dom nya reglerna utan pratar om vem det var som kom på dom. Skäms på er!

Wii U PS4 XBone PC


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar