Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Port-forward problem!

23/11 -11 17:37 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

Jag håller på med en server, men har problem med att port-forwarda. Att göra det är inte det största problemet. Det är ju så att man behöver ett användarnamn och ett lösenord för att fixa med routern. Då är det så: jag vet inte vilka dessa är. Finns det något sätt att återställa dessa?

23/11 -11 20:23 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Det bör stå på routern ifråga annars

Anv: admin
Lösenord: pass eller password

Det är det vanligaste.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

24/11 -11 19:57 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

DarknessSky skrev:
Det bör stå på routern ifråga annars

Anv: admin
Lösenord: pass eller password

Det är det vanligaste.

Jag kollade upp nån sida där alla orginalanv. och passwords fanns. Men inget funkade. (tro mig, jag testade alla som fanns från tillverkaren) Finns det nåt sätt att reseta det?

24/11 -11 20:27 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

Pudkip skrev:
DarknessSky skrev:
Det bör stå på routern ifråga annars

Anv: admin
Lösenord: pass eller password

Det är det vanligaste.

Jag kollade upp nån sida där alla orginalanv. och passwords fanns. Men inget funkade. (tro mig, jag testade alla som fanns från tillverkaren) Finns det nåt sätt att reseta det?

Ja, på alla routrar finns det en knapp på baksidan ''RESET''. Genom att trycka på den knappen så går routern tillbaka till sina fabriksinställningar.

24/11 -11 20:42 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Viktore2 skrev:
Pudkip skrev:
DarknessSky skrev:
Det bör stå på routern ifråga annars

Anv: admin
Lösenord: pass eller password

Det är det vanligaste.

Jag kollade upp nån sida där alla orginalanv. och passwords fanns. Men inget funkade. (tro mig, jag testade alla som fanns från tillverkaren) Finns det nåt sätt att reseta det?

Ja, på alla routrar finns det en knapp på baksidan ''RESET''. Genom att trycka på den knappen så går routern tillbaka till sina fabriksinställningar. 


Lol nej, den knappen startar ju bara om routern. I alla fall på mitt modem, men det borde ju inte vara någon skillnad.

Coucou

26/11 -11 16:04 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Fråga dina föräldrar. Om inte lösenordet inte står på routern och ingen utav de vanligaste fungerar är det antagligen ex dina föräldrar ändrat.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

27/11 -11 18:19 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Pudkip

DarknessSky skrev:
Fråga dina föräldrar. Om inte lösenordet inte står på routern och ingen utav de vanligaste fungerar är det antagligen ex dina föräldrar ändrat.

Jag har redan frågat, de visste inte


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar