Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Abort bra eller dåligt?

11/08 -11 20:44 Erahnia

Erahnia

5533 XP 515 inlägg

Jag va inte gravid dock tror jag min ex pojkvän blev lite besviken över det.

Majs
Är
Najs.

11/08 -11 21:01 AoC

AoC

12851 XP 1566 inlägg

Det avgör man själv om man vill göra abort eller ha kvar barnet.

Joina Games Har 1080 medlemmar. AKTIV KLUBB!!!!!!
Bli medlem!!!!Bli gärna medlem i Spel_Fan_Klubben!!! Det är helt gratis!!!

16/08 -11 08:50 Markuz97

Markuz97

35958 XP 4200 inlägg

Abort är bra

Medlem sedan version 4.

16/08 -11 22:47 AoC

AoC

12851 XP 1566 inlägg

Markus97 skrev:
Abort är bra

Vf är det bra??? på vilket sätt e det bra??? tänk om ens mamma gjort abort och då hade vi inte funnits ju.

Joina Games Har 1080 medlemmar. AKTIV KLUBB!!!!!!
Bli medlem!!!!Bli gärna medlem i Spel_Fan_Klubben!!! Det är helt gratis!!!

17/08 -11 00:40 abdnr17

abdnr17

32 XP 3 inlägg

Jag är splittrad när det gäller abort, å ena sidan gillar jag tanken med att mörda småbebisar, men å andra sidan så gillar jag inte när en kvinna har frihet :)

Skämt åsido så bryr jag mig inte så mycket, vill man ha abort så borde man få en.

Jamba suger.

17/08 -11 01:13 Erahnia

Erahnia

5533 XP 515 inlägg

abdnr17 skrev:
Jag är splittrad när det gäller abort, å ena sidan gillar jag tanken med att mörda småbebisar, men å andra sidan så gillar jag inte när en kvinna har frihet :)



Det där gjorde min dag! XD

Majs
Är
Najs.

17/08 -11 09:08 Markuz97

Markuz97

35958 XP 4200 inlägg

AoC skrev:
Markus97 skrev:
Abort är bra

Vf är det bra??? på vilket sätt e det bra??? tänk om ens mamma gjort abort och då hade vi inte funnits ju.

men idiot det är ju bra men tänk om man är tjej och blir gravid och inte kan ta hand ungen eller nåt sånt så är det ju bra

Medlem sedan version 4.

18/08 -11 12:13 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Blir man gravid i unga år (runt 15-16) så tycker att det är helt okej med abort, för vid den åldern försöker man väl inte direkt få barn... fast vad vet jag.
Men känner man att man verkligen inte är redo för barn och inte känner att man kommer kunna ta hand om det så är det ju bra med abort för barnets bästa.

18/08 -11 16:56 Game_ninja

Game_ninja

3017 XP 215 inlägg

AoC skrev:
Markus97 skrev:
Abort är bra

Vf är det bra??? på vilket sätt e det bra??? tänk om ens mamma gjort abort och då hade vi inte funnits ju.


Jag tvivlar på att du hade brytt dig då =/

"We dont say irl, we say afk, cuz we believe that
the internet is real"

03/09 -11 23:51 Majora

Majora

13931 XP 517 inlägg

Abort kan vara livsviktigt i vissa fall där både kvinnan och barnet kan dö om det inte utförs. I dessa fall är det ju bra.

Sedan finns det vissa som gör abort då barnet har "fel" kön eller har en lätt missbildning. Det är i dessa fall åtminstone jag tycker att denna rättighet används i felaktiga syften.

M a j o r a |
Ich Bin Mir Absolut Klar
Ich Trag Den Namen Monster

05/09 -11 12:48 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Självklart ska abort kunna vara ett alternativ... förstår inte varför det borde förbjudas så länge graviditeten är oönskad. Det kan ju handla om att personen i fråga inte är redo för allt vad ett föräldraskap innebär.
Visst verkar det rätt brutalt på nåt sätt men efter den sista abortveckan är väl fostret ändå inte helt utvecklat, så att kalla det för mord känns lite.. b.
Jag har kollat på i stort sett varenda 16 and pregnant-avsnitt so far och oftast är avsnitten/mammornas berättelser mer eller mindre identiska med varandra, farsan sticker och sedan får barnets mormödrar ta hand om ungen p.g.a. bristande intresse.
Gå ut skolan, fixa jobb, bostad, hitta en partner och sen barn.
Själviskt att låta en stackars unge växa upp under dåliga omständigheter bara för slarv med preventivmedel, exempelvis.
Annars är ju adoption ett alternativ att föredra.

06/09 -11 00:08 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen teodhoore

Abort är självklart. Dock är det skevt att kvinnan har ensamrätt att bestämma om abort ska genomföras eller inte, då det är mannen som befruktade kvinnan, det borde vara mannen som har vetorätt huruvida fostret ska få leva.

01/11 -11 15:04 Spiner

Spiner

10 XP 2 inlägg

Kvinnor ska få göra abort, det är självklart. Om mannen som gjort kvinnan gravid inte vill att barnet ska födas, men hon fortfarande vill, ska inte mannen behöva betala för barnet.


Tex: Om kondomen går sönder under ett samlag och kvinnan blir gravid, ska mannen då verkligen behöva betala för detta i flera år?

22/11 -11 20:16 Majora

Majora

13931 XP 517 inlägg

Spiner skrev:
Kvinnor ska få göra abort, det är självklart. Om mannen som gjort kvinnan gravid inte vill att barnet ska födas, men hon fortfarande vill, ska inte mannen behöva betala för barnet.


Tex: Om kondomen går sönder under ett samlag och kvinnan blir gravid, ska mannen då verkligen behöva betala för detta i flera år?


Ajjemen!

M a j o r a |
Ich Bin Mir Absolut Klar
Ich Trag Den Namen Monster

23/11 -11 19:59 the_Link96

the_Link96

5294 XP 472 inlägg

Abort skulle jag rekommendera om förräldrarna var för unga och varken hade erfarenhet eller ansvarig. Annars tycker jag att det är fel.

What can i say i´m a bad man.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar