Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Saints Row: The Third Xbox eller PC?

Svara
22/11 -11 18:24 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Hejsan!

Jag har nu bestämt mig för att skaffa saints row the third då jag har resten i serien. Då undrar jag om någon har spelet till Xbox 360 eller PC och kan då säga om den rekommenderar den plattformen, då jag har svårt att bestämma mig för vad jag vill köra på men jag har kollat och min dator skulle klara av att maxa spelet.

Tack på förhand!



Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

22/11 -11 18:41 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

Jag skulle säga Xbox definitivt, har inte spelat SR3 på värken Xbox eller PC men måste säg att det ser mycket roligare ut på Xbox då man faktiskt spelar med en kontroll. Men är det så att du har en kontroll till din PC skulle jag säga PC :D

22/11 -11 18:42 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Om det är en multiplat så är alltid PC bättre.

22/11 -11 18:49 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Om det är en multiplat så är alltid PC bättre.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

22/11 -11 19:09 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Det som är "bättre" med PC är ju oftast grafiken (mer realistisk, inte nödvändigtvis snyggare), och möjligtvis om det finns mods. Förutom det så är det ju helt och hållet en smaksak. Jag hade valt 360 (eller ja, PS3) utan den minsta tvekan. Helt på grund av att spelkänslan är obefintlig på PC, mycket skönare att sitta framför TV:n och mycket roligare med tajtare kontroller.

Coucou

22/11 -11 19:44 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Fix_d skrev:
Det som är "bättre" med PC är ju oftast grafiken (mer realistisk, inte nödvändigtvis snyggare), och möjligtvis om det finns mods. Förutom det så är det ju helt och hållet en smaksak. Jag hade valt 360 (eller ja, PS3) utan den minsta tvekan. Helt på grund av att spelkänslan är obefintlig på PC, mycket skönare att sitta framför TV:n och mycket roligare med tajtare kontroller.


Du inser att man kan koppla in en PC i tv och använda en multitud av kontroller till spelet? Jag är inte säker på om du vet hur spelgrafik fungerar. Först så gör man en grund vilket blir högsta på PC, sedan skalar man av den och gör den fulare och fulare för att det ska fungera på konsoler. Glöm inte att det är billigare på PC också.

22/11 -11 20:01 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:
Du inser att man kan koppla in en PC i tv och använda en multitud av kontroller till spelet? Jag är inte säker på om du vet hur spelgrafik fungerar. Först så gör man en grund vilket blir högsta på PC, sedan skalar man av den och gör den fulare och fulare för att det ska fungera på konsoler. Glöm inte att det är billigare på PC också.

Jodå, självklart. Det har alla elitister som argument i sådana här diskussioner. Jag vet också hur grafiken fungerar. Realismen i grafiken blir mycket högre indeed, men jag precis som många andra bryr mig inte om den skillnaden. Vilken förövrigt oftast inte alltför stor. På spel som inte siktar på realistisk grafik så är det oftast ingen märkbar skillnad överhuvudtaget.

Edit: Priset jämnar väl ut sig ändå eller? Med tanke på priset för en bra dator och hur ofta man måste förnya sig.

Coucou

22/11 -11 20:12 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Viktore2 skrev:
Jag skulle säga Xbox definitivt, har inte spelat SR3 på värken Xbox eller PC men måste säg att det ser mycket roligare ut på Xbox då man faktiskt spelar med en kontroll. Men är det så att du har en kontroll till din PC skulle jag säga PC :D

Jag har faktiskt en Xbox 360 kontroll till PC.

Jag kanske har helt fel men man brukar väl kunna göra mer saker på PC? Då det finns fler knappar att använda.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

22/11 -11 20:18 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Viktore2

DarknessSky skrev:
Viktore2 skrev:
Jag skulle säga Xbox definitivt, har inte spelat SR3 på värken Xbox eller PC men måste säg att det ser mycket roligare ut på Xbox då man faktiskt spelar med en kontroll. Men är det så att du har en kontroll till din PC skulle jag säga PC :D

Jag har faktiskt en Xbox 360 kontroll till PC.

Jag kanske har helt fel men man brukar väl kunna göra mer saker på PC? Då det finns fler knappar att använda.

Då skulle jag gått för PC.  Skulle aldrig kunna tänka mig att spela ett sådant spel (Ex: Gta,SR,TC) på PC utan en kontroll. Det är ju bara så mycket skönare att spela med en handkontroll, men det är ju en spelsmak.

Sedan så är ju PC kraftigare på alla sätt och har även mod support.

22/11 -11 20:24 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Fix_d skrev:

Jodå, självklart. Det har alla elitister som argument i sådana här diskussioner. Jag vet också hur grafiken fungerar. Realismen i grafiken blir mycket högre indeed, men jag precis som många andra bryr mig inte om den skillnaden. Vilken förövrigt oftast inte alltför stor. På spel som inte siktar på realistisk grafik så är det oftast ingen märkbar skillnad överhuvudtaget.

Edit: Priset jämnar väl ut sig ändå eller? Med tanke på priset för en bra dator och hur ofta man måste förnya sig.


Så du har inga argument? Det är vad det låter som iallafall. Priset kan och kan ej jämna ut sig veroende på hur man handlar. Köper man många spel. har koll på hur man bygger en dator och inte är superkåt på att alltid ha dyraste specs så jämnar det ut sig. Om man är dum, köper en mac och ladrig några spel så blir det självklart dyrare. När du säger det så låter det som att man måste förnya sin dator varje månad vilket inte alls är fallet. PC går även att pirata DLC på lättare vilket gör att man inte behöver betala några extrakostnader för att få hela spelet.

22/11 -11 21:12 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:

Så du har inga argument? Det är vad det låter som iallafall. Priset kan och kan ej jämna ut sig veroende på hur man handlar. Köper man många spel. har koll på hur man bygger en dator och inte är superkåt på att alltid ha dyraste specs så jämnar det ut sig. Om man är dum, köper en mac och ladrig några spel så blir det självklart dyrare. När du säger det så låter det som att man måste förnya sin dator varje månad vilket inte alls är fallet. PC går även att pirata DLC på lättare vilket gör att man inte behöver betala några extrakostnader för att få hela spelet.

Argumenterar vi om en dator kan vara bättre än konsolerna? Det är den prestandamässigt, oftast i alla fall. Mitt argument är att skillnaden mellan konsoler och dator inte är såpass stor som elitisterna väljer att se. Fast vad vet jag? Om man har spelat dator i hela sitt liv så kanske man får öga för sådant. Men jag skulle i varje fall valt PS3 framför vilken speldator som helst (med vissa undantag såklart).
Ja, sant men då kan vi lika gärna dra upp att man kan pirata hela spelet istället för att köpa det vilket går till 360 och PS3 också fast med vissa möjliga komplikationer dock.

Coucou

22/11 -11 21:18 PS3GAMER

PS3GAMER

1569 XP 441 inlägg

PS3 all the way!!!

Ride The Lightning

22/11 -11 21:20 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Kolla killen^

Coucou

22/11 -11 21:23 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Fix_d skrev:

Argumenterar vi om en dator kan vara bättre än konsolerna? Det är den prestandamässigt, oftast i alla fall. Mitt argument är att skillnaden mellan konsoler och dator inte är såpass stor som elitisterna väljer att se. Fast vad vet jag? Om man har spelat dator i hela sitt liv så kanske man får öga för sådant. Men jag skulle i varje fall valt PS3 framför vilken speldator som helst (med vissa undantag såklart).
Ja, sant men då kan vi lika gärna dra upp att man kan pirata hela spelet istället för att köpa det vilket går till 360 och PS3 också fast med vissa möjliga komplikationer dock.


Du inser väl själv hur dumt ditt argument är?

PC är bättre, men jag bryr mig inte.

Vill även nämna att jag själv oftast inte använder PC för att spela, förutom FPS och Strategi. Orkar aldrig köpa kontroll helt enkelt.

Min poäng med pirata var att man får HELA spelet. Nuförtiden så är det mycket vanligt att delar av spelet som är gjorda innan release inte tas med på skivan och görs till DLC. Det du sa om att pirata stämmer också. Alltid en bra idé att tanka hem spelet och testa innan man köper det. Jag har ingen superkoll, men man kan väl bli bannad från att spela online ifall man har illegalt nedladdade spel. Hände en kamrat till mig, men jag vet inte om man kan bypassa på något sätt.

22/11 -11 21:27 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Daxter_SSJ4 skrev:


Du inser väl själv hur dumt ditt argument är?

PC är bättre, men jag bryr mig inte.

Men bara för att grafiken är bättre så behöver inte spelkänslan vara bättre. Om du säger emot mig där så är det ingen idé att diskutera mer.



Min poäng med pirata var att man får HELA spelet. Nuförtiden så är det mycket vanligt att delar av spelet som är gjorda innan release inte tas med på skivan och görs till DLC. Det du sa om att pirata stämmer också. Alltid en bra idé att tanka hem spelet och testa innan man köper det. Jag har ingen superkoll, men man kan väl bli bannad från att spela online ifall man har illegalt nedladdade spel. Hände en kamrat till mig, men jag vet inte om man kan bypassa på något sätt.

Det har du antagligen rätt i, piratar aldrig till PS3 så jag har ingen aning.

Coucou

22/11 -11 21:33 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Fix_d skrev:
Daxter_SSJ4 skrev:


Du inser väl själv hur dumt ditt argument är?

PC är bättre, men jag bryr mig inte.

Men bara för att grafiken är bättre så behöver inte spelkänslan vara bättre. Om du säger emot mig där så är det ingen idé att diskutera mer.


Kan du förklara vad du menar med bättre spelkänsla? Jag personligen föredrar att spela immersiva spel såsom Skyrim eller S.T.A.L.K.E.R. med hörlurar och 3 skärmar (sheet vad bortskäms känner mig när jag säger det. Srsly tho så har det vart arbete för att köpa dem.). Jag har svårt att se samma effekt från en platt tv med ganska abysmal fov. I andra spel såsom DMC4 kan gameplayet ändras. Ny svårighetsgrad, turboläge och fler fiender t.ex.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar