Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Nya åldersgränser på filmer

Svara
04/01 -11 15:11 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg

tgnjko skrev:
.
Någon mer än jag som har sett motorsågsmassakern utan att bli rädd


va ofta den är fettläskig ju

Fast ne

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul

14/11 -11 07:36 PS3GAMER

PS3GAMER

1569 XP 441 inlägg

Eragon_Lover skrev:
Åldersgränserna på filmer är väldigt ofta antingen för höga eller alldeles för låga. Ibland finns det inte ens den åldersgräns som passar för filmerna.

Ett exempel på att åldersgränsen är för låg är Fantastic 4: Rise of the Silver Surfer. Åldersgränsen på den filmen är 7 år, alltså barntillåten med vuxet sällskap. Till och med 7 år är för lite. Folk dör, och den är våldsam på sättet som inte passar 7-åringar. Där skulle jag sätte en 11-årsgräns.

Ett exempel på att åldersgränsen är för hög är Twilight. Den är tillåten från 15 år, men jag skulle sätta en 11-årsgräns där. Genren på den filmen är Drama/Thriller/Kärlek. Men det enda spännande/våldsamma är striden i slutet, som bara varar i någon minut. Annars är den helt lugn genom hela filmen. Det finns ingen som helst anledning till att den skall vara tillåten från 15 år. Eller är det bara för att det finns med vampyrer som inte alls är läskiga?

Ett exempel på att man borde införa nya åldersgränser är X-Men Origins: Wolverine. Visst den är otroligt våldsam. Våldsam på det sättet att den inte passar för en 11-åring. Men 15 är fortfarande för högt. Det skall finnas en 13-årsgräns där i stället.

Åldersgränser som borde finnas (enligt mig):
Barntillåten
7 år (barntillåten med vuxet sällskap)
9 år (7 år med vuxet sällskap)
11 år (9 år med vuxet sällskap)
13 år (11 år med vuxet sällskap)
15 år (13 år med vuxet sällskap)
17 år


Vad tycker ni? Diskutera och kom med egna åsikter!

Det borde inte finnas några åldersgränser på spel och filmer.

Ride The Lightning

15/11 -11 16:36 Game_ninja

Game_ninja

3017 XP 215 inlägg

Tycker att om man är 14 så borde man få se en 15+ film, men inte om man är 10.
Alltså man "får" se den om man bara är ett lr två år yngre men inte om det är mer än så.

"We dont say irl, we say afk, cuz we believe that
the internet is real"

15/11 -11 16:49 Paulinho

Paulinho

2919 XP 297 inlägg

Game_ninja skrev:
Tycker att om man är 14 så borde man få se en 15+ film, men inte om man är 10.
Alltså man "får" se den om man bara är ett lr två år yngre men inte om det är mer än så.

Men då ligger ju gränsen på 13/14 år, och någonstans så måste man sätta en gräns.

Tycker 15 är en bra gräns, man ska absolut inte sänka, då det är tillräckligt många idioter på skräckfilmer idag.

Våldtäkt är roligt, men bara om du blir våldtagen av en Clown.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.

15/11 -11 19:40 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

Game_ninja skrev:
Tycker att om man är 14 så borde man få se en 15+ film, men inte om man är 10.
Alltså man "får" se den om man bara är ett lr två år yngre men inte om det är mer än så.

Låter bara som en riktigt dålig och flummig regel påhittad av ett barn som vill se filmer med högre åldersgräns.

Have I ever told you the definition of insanity?

15/11 -11 22:59 brutus

brutus

4213 XP 446 inlägg

Den nya åldersgränsen är att vem som helst kan ladda ner en film via Internet som inte ens gått upp på bio här än.

Byt klimat nu!

16/11 -11 13:36 Game_ninja

Game_ninja

3017 XP 215 inlägg

Danne_00 skrev:
Game_ninja skrev:
Tycker att om man är 14 så borde man få se en 15+ film, men inte om man är 10.
Alltså man "får" se den om man bara är ett lr två år yngre men inte om det är mer än så.

Låter bara som en riktigt dålig och flummig regel påhittad av ett barn som vill se filmer med högre åldersgräns.


Jag är 18

"We dont say irl, we say afk, cuz we believe that
the internet is real"

05/05 -12 10:45 Nisse2000

Nisse2000

385 XP 70 inlägg

Är det bara jag som tycker att det är konstigt att man får gå och se Hungerspelen om man är sju år! (Med en förälder) Jag är tio år och vågar inte se den!!!!

05/05 -12 10:59 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Nisse2000 skrev:
Är det bara jag som tycker att det är konstigt att man får gå och se Hungerspelen om man är sju år! (Med en förälder) Jag är tio år och vågar inte se den!!!!

Nja. Det finns 10-åringar som vågar se den och jag tycker det är fel att neka dem. Känner man dock att en film är för läskig så bör man avstå, precis som du gör nu, utan att skämmas. Jag tycker också vissa filmer är otäcka.

7 år på fuska.nu


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar