Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Genombrott inom spelens grafik?

Svara
05/08 -11 11:19 Slickepinnen

Slickepinnen

2729 XP 684 inlägg

Noxman skrev:
Jag tror att denna grafikmotor är verklig och sann. Folk som inte tror på den får ta huvudet ur arslet och börja lyssna/läsa vad dom har att komma med.

Som Notch t.ex. jag vet inte varför han fick rage egentligen? Men han verkar inte lyssnat direkt på vad dom sagt. Och börjar babbla om att man behöver grymt mycket utrymme för att lagra skiten.

Men som Euclideon sagt, så renderar dom antalet pixlar (alltså, upplösning på skärmen) man ser, så att det inte skall dra så oändligt mycket.


Notch har gjort ett helt spel baserat på att renderera oändliga världar. Då borde han veta ett och annat om hur det skulle fungera att renderera oändlig detaljeradgrafik.


Notch är allmänt DÅLIG inom sin kodning, har sett på youtube en snubbe som gjort en "oändlig" värld som minecraft. Men med waaay större texturer och Normal mapping etc. och den banan flöt på mycket bättre. (Sök på Block Engine 18/19 så får ni se)

Och bara för att han kan göra "oändliga" världar, så behöver han inte veta ett piss om detaljerade polygoner etc. Han kör Voxel-Teknik i Minecraft, men en riktigt simpel en. Testa Voxelstein, så får ni se ett spel som är 100X avancerat än minecraft.

John Carmack tror på Unlimited detail, men att den skulle passa inom ett par år så att dagens hårdvara kan klara rendera det, för det kommer dra en hel del, om inte utvecklarna har gjort nått rikitgt bra.

Och om Carmack gillar denna grafikmotor, så kan den inte vara falsk. För Carmack vet mycket mer om sånt här än dom flesta.




Äntligen någon som är klok. Kan ju helt bra vara möjligt om några år.
Och Notch har kanske gort en oändlig värld men det har inget och göra med grafiken som de har.

(????)??

05/08 -11 13:42 Noxman

Noxman

2678 XP 164 inlägg

Slickepinnen skrev:

Äntligen någon som är klok.

Tackar. ;)

Men om man säger så här. OM tekniken är fejk, så har man ändå inget att förlora för polygon-teknik är inte så dåligt, men det är bara riktigt nice om denna teknik och även andra som Voxel etc. får lite spotlight på sig.

FX8350 @ 4.4GHz || 16GB 1600MHz Corsair
ASUS CROSSHAIR V FORMULA-Z || R9 280X
FD Newton R2 800W || Corsair H80

06/08 -11 00:57 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Cappelito

Munchkin skrev:
Kastrullo skrev:
Är väldigt stor debatt om den där videon är fake eller inte.

Notch, skaparen av Minecraft, säger i ett blogginlägg att den där videon är FAKE.


Aha, så bara för att en känd person säger något så är det sant? Om vi säger att Bill Gates skulle säga att solen snurrar runt Jorden, skulle du tro på det?

Gå och lägg dig va!, notch är en expert på polygon effekter och grafiker, anledningen att Minecraft är som den är, är för notch ville ha det så, är Bill Gates en expert på Astrofysik? nej, men om Stephen Hawkings hade insisterat på det så hade jag tänkt lite på det, men nu säger jag inte att videon är fake, jag säger bara att det är inte samma sak,

11/08 -11 23:36 Gustavia

Gustavia

707 XP 66 inlägg

Jag tror att om denna teknik blir klar och man kan använda den så måste man nog skaffa en spelkonsol som klarar det. Kanske en PS4


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar