Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Huvudvärk? Vad säger ni 3DS användare?

Svara
28/03 -11 15:18 EDWIN

EDWIN

1179 XP 14 inlägg

http://www.thetechgame.com/News/article/sid=...

This is very bad news for Nintendo. Hundreds of early 3DS adopters are complaining that Nintendo's latest portable console is giving them a really bad headache. Worryingly, for some the headaches come just after a matter of minutes of play. Some are even claiming that the 3DS makes them feel very ill and cross eyed as well.

Vad säger ni? Stämmer detta.
TTG är ett oerhört stort forum.
Jag är en EX-Moderator på deras systersite med typ 70k medlemmar.  Xboxmb.

Men vad tror ni?



Edwin - Fuska.nu

28/03 -11 15:27 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Är väl olika från person till person... men det är ju helt enkelt såhär med 3D, glasögonfritt eller ej. Nintendo tog en risk med att släppa en konsol som enbart fokuserar på den funktionen. :P

Want some chocolate?

28/03 -11 17:25 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

Jag har spelat i timmar utan att få huvudvärk.

Is that a good or bad thing

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

28/03 -11 17:32 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Jag känner att det tär på ögonen efter att ha kört med 3D i full styrka i ca 1h.

Men det är ju bara att stänga av om det ogillas. Ofta gäller det bara att inte tänke "det blir coolast om jag har högsta nivå" utan att man istället faktiskt använder 3D-slajdern' och drar den till ett bekvämt läge. Jag ligger på lite under 50%. Då får jag både bra och bekväm 3D.

Tror folk är för mycket inne på hela -kör med max- sättet att tänka bara.

Och bara för att klargöra så känner jag ingen som hellst huvudvärk. Det är mer att ögonen känns ansträngda och trötta. Som om man vill blunda och bara låta det vara mörkt ett tag. (Nu när jag säger det så låter det fanemej ohälsosamt, men händer för mig med 3D bio eller att sitta för länge framför TV:n också). Men har ju som sagt hittat mitt 'läge' nu så nu är det bra :)

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

28/03 -11 17:55 ShinyLucario

ShinyLucario

4670 XP 687 inlägg

19Robb92 skrev:

Men det är ju bara att stänga av om det ogillas. Ofta gäller det bara att inte tänke "det blir coolast om jag har högsta nivå" utan att man istället faktiskt använder 3D-slajdern' och drar den till ett bekvämt läge. Jag ligger på lite under 50%. Då får jag både bra och bekväm 3D.

Tror folk är för mycket inne på hela -kör med max- sättet att tänka bara.


Du har nog rätt i det. Varför köra max om man får huvud/ögonvärk?

3DS Friend Code: 5198 - 2459 - 7859
Wii nummer: 5138 - 6559 - 2130 - 5087
Om ni addat mig - berätta via PM.

28/03 -11 19:14 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

ShinyLucario skrev:

Du har nog rätt i det. Varför köra max om man får huvud/ögonvärk?

Men precis. Det är som en ugn när man ska laga mat. Man skruvar ju inte upp värmen till max bara för att man kan och det borde bli bäst då. Man vrider till en lagom nivå så att det blir bra.

Funkar likadant med 3DS.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

28/03 -11 19:28 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

Jag har inte fått huvudvärk. Men jag har blivit extremt trött i ögonen och blivit lite yr. Men vad jag har hört så ska man blunda med ena ögat i ca 10 sekunder så går det över efter ett tag. Man vänjer sig som med allt annat. :)

28/03 -11 19:32 mr_tul

mr_tul

2763 XP 258 inlägg

Använder man 3D på högsta effekt så stämmer det (men det skiftar som sagt från person till person) men jag använder inte den funktionen så mycket. var kul att se hur det fungerade men sen var det bara jobbigt och det var det jag räknade med när jag köpte den

Kingdom Hearts Rules

28/03 -11 19:58 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

ToonLink skrev:
Men vad jag har hört så ska man blunda med ena ögat i ca 10 sekunder så går det över efter ett tag.

Det ska provas :D

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

28/03 -11 20:20 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

Man får huvudvärk om man har 3D:n på så man kan bara ha 2D:n på.

28/03 -11 20:34 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink

19Robb92 skrev:
ToonLink skrev:
Men vad jag har hört så ska man blunda med ena ögat i ca 10 sekunder så går det över efter ett tag.

Det ska provas :D

Gör så. Det fungerade för mig nyss i alla fall. :P

29/03 -11 11:55 Creeper

Creeper

5466 XP 243 inlägg

Ni säger att man ska stänga av 3D effekten om man får huvudvärk, men var det inte p.g.a 3D effekten som man köpte DSet?

Har inget emot att dem klagar.

Ssssssssssss...

29/03 -11 15:47 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

jag har en annan fråga blir det nån 3d als jag menar märks det att dom kommer ut ur skärmen jag är nog inte den ända som vill ha svar
.och är det sant att man kan filma med den om det är sant så skulle dom gjort framsteg med kamran i nintendon
vilka gratis spel får man med hur fungerar street pas är det värt pengarna

29/03 -11 16:44 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Creeper skrev:
Ni säger att man ska stänga av 3D effekten om man får huvudvärk, men var det inte p.g.a 3D effekten som man köpte DSet?

Har inget emot att dem klagar.

Om man är casual gör man väl det. Men det vore lika dumt som att köpa ett Ps3 för blureay spelaren. DS för pekskärmen. Wii för kontrollen. 360 för.. Ja du fattar.


LegoLasse skrev:
Blir det nån 3d als jag menar märks det att dom kommer ut ur skärmen?

Ja, men om du sett 3D på bio vet ungefär vad du kan förvänta dig. Det är inte massa hoppa ut ur skärmen effekter 3Dn är till för. Den skapar djup och perspektiv istället. Som att kolla in i en virtuel värld är väl ett sätt att förklara det. Som på 3D bio som sagt.

LegoLasse skrev:
Är det sant att man kan filma med den?

Nepp. Men Nintendo har sagt att dem ska göra det möjligt att filma genom en patch senare i 3DS liv.

Och håller med om att kamerorna borde vara bättre. Men egentligen gör det inget, för du kommer ändå inte kunna se 3D bilderna eller eventuella 3D filmer du gör någon annanstan än på just din 3DS. Och om det bara gäller 3DS skärmen är kamerorna bra, för dem ser bra ut på systemet men skit ut på datorn.

LegoLasse skrev:
vilka gratis spel får man med?

Faceraiders där man ska ta ett fotto på en person. Sen blir deras ansikten satta på ett par flygande bollar och man ska skjuta ner dem. Dåligt i 3D eftersom man rör för mycket på sig. Men är faktiskt rätt kul. (Sköt skiten ur Chuck Norris *stolt*)

Augmented reality korten är riktigt balla också. Men dem kan du ju bara youtube.
LegoLasse skrev:
Hur fungerar street pas?

Man låter systemet vara i "sleep mode" och då kommer det dra åt sig information från alla 3DS som också ligger i sleep mode på en radie av ca 30 meter.

Väldigt laktonisk förklaring dock. Är inte helt 100 på hur det kan utnyttjas.

LegoLasse skrev:
är det värt pengarna?

Nej inte just nu. Vänta till Juni/Juli eller till Maj. Det är då alla stora titlar som Zelda, Mario Kart osv. börjar rulla in.

I Maj kommer Virtual Console servicen och internett funktionerna igång ordentligt via en stor patch så om du är ute efter VC servicen bör du köpa den i Maj isf.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

29/03 -11 20:27 Creeper

Creeper

5466 XP 243 inlägg

19Robb92 skrev:
Creeper skrev:
Ni säger att man ska stänga av 3D effekten om man får huvudvärk, men var det inte p.g.a 3D effekten som man köpte DSet?

Har inget emot att dem klagar.

Om man är casual gör man väl det. Men det vore lika dumt som att köpa ett Ps3 för blureay spelaren. DS för pekskärmen. Wii för kontrollen. 360 för.. Ja du fattar.


No no no no, jag slår vad om att de flesta folk som köpte 3DSet redan hade ett DS, men köpte det ändå p.g.a, som sagt, 3D effekten.
Det är imo inte alls lika dumt.

Ssssssssssss...

29/03 -11 20:35 LegoLasse

LegoLasse

2168 XP 369 inlägg

tack för hjälpen det var väldit snält


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar