Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Next generation portable

31/01 -11 09:35 DarkKeyBlade

DarkKeyBlade

465 XP 40 inlägg

Fy f** vad coolt, men... jag vet inte, om den har 2L och 2 R knappar DÅ köper jag den, men dem säger att den är ''nästan'' lika stark som ett PS3... vad är det för mening med att köpa en portable om både portable och hemakonsolen är likadant, då blir det inget speciellt, men jag köper NGP om det finns bra spel på den. Och dessutom så har jag en bra känsla att det kommer att gå ''lite'' illa för NGP för att den kommer att stå upp mot Panasonics nya Portable Jungle, och Nintendo 3DS

Fast car means fast responsibility
Det är bättre att vara sur än att vara arg
Vänj dig innan du blir gammal

31/01 -11 15:25 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

psIII skrev:
Vad babblar du om? Den är bakåtkompatibel. Men se till att spelen ska vara på ditt memory stick innan du spelar dom.Man kan ochså ladda ner gamla spelen från PS store.


Men va? Den tar väl inte UMD skivor? Eller? Förklara bättre :C

Nahkzul skrev:

Varför är det just så speciellt med att den är som en PS3 och alla tycker det känns onödigt att ha båda?

Ingen sa något sånt om PSP som var som en PS2..

Men Ps2 var ju ändå hyfsatt utgången när PSP släpptes. Ps3 är ju en nuvarande konsoll lixom. Är nog det om jag skulle gissa.

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

31/01 -11 15:50 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Nahkzul skrev:
DarkKeyBlade skrev:
Fy f** vad coolt, men... jag vet inte, om den har 2L och 2 R knappar DÅ köper jag den, men dem säger att den är ''nästan'' lika stark som ett PS3... vad är det för mening med att köpa en portable om både portable och hemakonsolen är likadant, då blir det inget speciellt, men jag köper NGP om det finns bra spel på den.

Varför är det just så speciellt med att den är som en PS3 och alla tycker det känns onödigt att ha båda?

Ingen sa något sånt om PSP som var som en PS2..

Ja, varför ska man ha båda om man inte reser bort mycket? :P

Want some chocolate?

31/01 -11 16:08 psIII

psIII

797 XP 26 inlägg

19Robb92 skrev:
psIII skrev:
Vad babblar du om? Den är bakåtkompatibel. Men se till att spelen ska vara på ditt memory stick innan du spelar dom.Man kan ochså ladda ner gamla spelen från PS store.


Men va? Den tar väl inte UMD skivor? Eller? Förklara bättre :C

Nahkzul skrev:

Varför är det just så speciellt med att den är som en PS3 och alla tycker det känns onödigt att ha båda?

Ingen sa något sånt om PSP som var som en PS2..

Men Ps2 var ju ändå hyfsatt utgången när PSP släpptes. Ps3 är ju en nuvarande konsoll lixom. Är nog det om jag skulle gissa.
UMD skivorna går ju inte trycka in såklart i NGP. Men det kan finnas nå program som man kan ta ut spelen från skivan till memstick men typ bara funkar på hackade psp's. Annars alla PSP spel från PS store kommer fungera på PSP2, även gamla.

31/01 -11 16:23 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

psIII skrev:
Men det kan finnas nå program som man kan ta ut spelen från skivan till memstick men typ bara funkar på hackade psp's.


Så alltså.. Inte bakåtkompatibel?

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

31/01 -11 20:48 mr_tul

mr_tul

2763 XP 258 inlägg

19Robb92 skrev:
psIII skrev:
Men det kan finnas nå program som man kan ta ut spelen från skivan till memstick men typ bara funkar på hackade psp's.


Så alltså.. Inte bakåtkompatibel?

Den är väll fortfarande bakåtkombitabel om den tar spelen eller har jag förstått ordet fel?
du måste bara ladda ner spelen från PS-store. Alla spel finns i för sig inte där som Kingdom Hearts BBS men det går att ladda ner olagligt om man är bra på sånt och det (och andra spel) kankse kommer ut på PSn nu när NGP kommer ut.

Kingdom Hearts Rules

31/01 -11 21:38 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

mr_tul skrev:
19Robb92 skrev:
psIII skrev:
Men det kan finnas nå program som man kan ta ut spelen från skivan till memstick men typ bara funkar på hackade psp's.


Så alltså.. Inte bakåtkompatibel?

Den är väll fortfarande bakåtkombitabel om den tar spelen eller har jag förstått ordet fel?
du måste bara ladda ner spelen från PS-store. Alla spel finns i för sig inte där som Kingdom Hearts BBS men det går att ladda ner olagligt om man är bra på sånt och det (och andra spel) kankse kommer ut på PSn nu när NGP kommer ut.


Ja, den är bakåtkompatitabel. Du ska köpa den Robb. :)

Want some chocolate?

01/02 -11 04:59 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

mr_tul skrev:
19Robb92 skrev:
psIII skrev:
Men det kan finnas nå program som man kan ta ut spelen från skivan till memstick men typ bara funkar på hackade psp's.


Så alltså.. Inte bakåtkompatibel?

Den är väll fortfarande bakåtkombitabel om den tar spelen eller har jag förstått ordet fel?
du måste bara ladda ner spelen från PS-store. Alla spel finns i för sig inte där som Kingdom Hearts BBS men det går att ladda ner olagligt om man är bra på sånt och det (och andra spel) kankse kommer ut på PSn nu när NGP kommer ut.

Så typ.. 50% bakåtkompatibel. Jag är förvirrad @_@
Kan ingen Sony nörd länka nån sida där Sony förklarar hur det kommer funka? D:

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

01/02 -11 17:30 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

19Robb92 skrev:
mr_tul skrev:
19Robb92 skrev:
psIII skrev:
Men det kan finnas nå program som man kan ta ut spelen från skivan till memstick men typ bara funkar på hackade psp's.


Så alltså.. Inte bakåtkompatibel?

Den är väll fortfarande bakåtkombitabel om den tar spelen eller har jag förstått ordet fel?
du måste bara ladda ner spelen från PS-store. Alla spel finns i för sig inte där som Kingdom Hearts BBS men det går att ladda ner olagligt om man är bra på sånt och det (och andra spel) kankse kommer ut på PSn nu när NGP kommer ut.

Så typ.. 50% bakåtkompatibel. Jag är förvirrad @_@
Kan ingen Sony nörd länka nån sida där Sony förklarar hur det kommer funka? D:


Sony nördar bara vet, de behöver inga källor. ;)

Want some chocolate?

01/02 -11 18:37 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

replicator99 skrev:


Sony nördar bara vet, de behöver inga källor. ;)

Klart jag behöver källa. Source or it didn't happen lixom :3

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

19/03 -11 01:18 mr_tul

mr_tul

2763 XP 258 inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=FwZb5XmDOIk&a...

troligtvis kommer NGP utan 3G kosta runt 2500 kr, som 3DS

Kingdom Hearts Rules

24/03 -11 21:06 ja125

ja125

326 XP 32 inlägg

mr_tul skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=FwZb5XmDOIk&feature=channel_video_title

troligtvis kommer NGP utan 3G kosta runt 2500 kr, som 3DS

Egentligen billigare än så eftersom en dollar inte är värd 10 sek

En sann gentleman är någon som vet hur man spelar säckpipa, men låter bli.

24/03 -11 22:36 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

ja125 skrev:
mr_tul skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=FwZb5XmDOIk&feature=channel_video_title

troligtvis kommer NGP utan 3G kosta runt 2500 kr, som 3DS

Egentligen billigare än så eftersom en dollar inte är värd 10 sek

När de ändrar från USD till SEK så blir det alltid dyrare än vad det borde vara.

Coucou

27/03 -11 14:14 mr_tul

mr_tul

2763 XP 258 inlägg

ja125 skrev:
mr_tul skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=FwZb5XmDOIk&feature=channel_video_title

troligtvis kommer NGP utan 3G kosta runt 2500 kr, som 3DS

Egentligen billigare än så eftersom en dollar inte är värd 10 sek

jag vet men det brukar bli tvärtom, 3DS kosta 250 dollar men 2700 kr (kanske går att hitta för 2500 om du har tur)

Kingdom Hearts Rules

13/04 -11 07:24 kasper333

kasper333

2211 XP 62 inlägg

Har kollat runt lite och har sett att priset just nu är på lite under 4.000 SEK...

Adda mig på PSN... Användarnamn: kasper331


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar