Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Ett musik program

15/03 -11 15:25 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Jo, jag vill göra om texten i en låt (det är fortfarande samma musik, melodi, arist och sånt bara det att det är annan text)

Finns det något bra program för sånt? (gärna ett enkelt)



sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

15/03 -11 17:45 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11855 XP 1499 inlägg

Det finns inte riktigt något program som gör sånt men AudaCity är bra.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

16/03 -11 09:10 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Kyssen skrev:
Jo, jag vill göra om texten i en låt (det är fortfarande samma musik, melodi, arist och sånt bara det att det är annan text)

Finns det något bra program för sånt? (gärna ett enkelt)


Vafan...? AudaCity är den sämsta skit man kan ta i form av musikredigering...

Audacity saknar kvalité och hållbara förändringar. I många fall så "slås frekvenserna sönder" d.v.s. du får mest bara sprak.


Om du ska börja med musikredigering i vilken form som helst så rekommenderar jag program som faktiskt har någon form av kvalité.

¤ Cubase LE5 (el. 6)
¤ FL-Studio
¤ Garage Band

Är några av de program jag anser har bäst kvalitet.

People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

16/03 -11 19:19 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Mal_ganis skrev:
Kyssen skrev:
Jo, jag vill göra om texten i en låt (det är fortfarande samma musik, melodi, arist och sånt bara det att det är annan text)

Finns det något bra program för sånt? (gärna ett enkelt)


Vafan...? AudaCity är den sämsta skit man kan ta i form av musikredigering...

Audacity saknar kvalité och hållbara förändringar. I många fall så "slås frekvenserna sönder" d.v.s. du får mest bara sprak.


Om du ska börja med musikredigering i vilken form som helst så rekommenderar jag program som faktiskt har någon form av kvalité.

¤ Cubase LE5 (el. 6)
¤ FL-Studio
¤ Garage Band

Är några av de program jag anser har bäst kvalitet.

Är det såna program som gör det jag frågade efter, man kan ersätta text - saken?

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

16/03 -11 20:56 TheManiac

TheManiac

3728 XP 29 inlägg

Vad exakt menar du med att göra om texten? Ska ta bort sångaren och sjunga själv?

Hur som helst finns det inget program som på ett magiskt sätt tar bort rösten i en låt. Jag har läst om vissa plug-ins som påstår sig kunna filtrera bort rösten, men det lär inte bli särskilt bra.

Det bästa du kan göra är att hitta en instrumental version av låten som någon redan gjort. Är det en populär låt så finns det garanterat färdiga instrumentala versioner eller karaokeversioner. Många låter nästan identiskt med originalet.

17/03 -11 02:15 SBTK

SBTK

9589 XP 1058 inlägg

Ladda ner DVDVideoSoft så kan du ladda ner direkt ifrån YouTube, sök på låten fast, som TheManiac skrev, instrumentala versioner.

From green to red our days pass by
Waiting for a sign to tell us why
Are we dancing all alone?

17/03 -11 10:50 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Asså jag vill inte ladda ner någon låt från youtube, jag menar att man har en låt på datan o lägger in i ett program så kommer texten till låten fram så kan man typ klicka på "play" så spelas låten upp. Och då kan man ändra texten i låten så istället för typ:

Llalala I love you baby

Så blir det typ:

Lalala I hate you baby

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

23/03 -11 15:02 liverpool93

liverpool93

5145 XP 450 inlägg

Har också letat efter sånt ett tag men jag har liksom aldrig hittat. :(

The Shuffling Master!
Stay Back!
I will Shuffle ya FACE!

03/04 -11 03:00 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11855 XP 1499 inlägg

Kyssen skrev:
Asså jag vill inte ladda ner någon låt från youtube, jag menar att man har en låt på datan o lägger in i ett program så kommer texten till låten fram så kan man typ klicka på "play" så spelas låten upp. Och då kan man ändra texten i låten så istället för typ:

Llalala I love you baby

Så blir det typ:

Lalala I hate you baby

Sånt finns inte då dem måste själva lyckas ta fram när artisten säger så, du får helt enkelt ta och lägga ihop när han/hon säger h, a, t, e eller leta upp när artisten säger hate. Just för ditt exempel.

Att AudaCity saknar kvalité betyder att du inte riktigt förstått hur AudaCity fungerar och anser att det är för "svårt" för dig då du annars skulle märka att AudaCity har kvalité.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

03/04 -11 12:13 blablabla

blablabla

10307 XP 1440 inlägg

såhär? :D
http://www.youtube.com/watch?v=kspPE9...

"Death is the beginning of immortality.."


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar