Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



USB-portar slutat fungera

23/01 -11 12:34 henjan

henjan

6117 XP 806 inlägg

Tjena, mina USB portar har slutat funka, när jag trycker i tex Mp3 spelarn så laddar den upp som vanligt men hittar inget i "Den här datorn".
Googlade redan men hittade inget som funka :/
Tack i förväg!



?

23/01 -11 12:54 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Ifall du använde någon av de främre, testa några av de bakre.

Annars tvärtom.

EDIT: Kom precis på att jag har samma problem med en av mina usb-portar, får bara ström i den porten - går t.ex. inte att koppla in en extern hårddisk till den.

Fast det passar mig perfekt ändå, för jag behöver dubbla usb-portar till en av mina externa hårddiskar. Ena är till för strömförsörjning och den andra är till för att föra över filer...

Tonight's the night.

23/01 -11 16:07 henjan

henjan

6117 XP 806 inlägg

Nembo skrev:

Prova starta om datorn.


JoY_BoY_94 skrev:
Ifall du använde någon av de främre, testa några av de bakre.


Dom främre slutade funka säkert en månad sen, men nu har också dom bakre slutat funka, datorn har vart av o på flera gånger under tiden.

?

24/02 -11 19:37 hermann

hermann

1911 XP 320 inlägg

Låter skumt..... Kolla i USB jacket och kolla om du kan hitta något 'fel'. Det kan ju vara t.ex blixtnedslag eller något annat.( Fast det är det nog inte.) Annars kan du ju försöka mecka lite med usb sladden du sätter in, trycka hårdare och sånt. Men annars har jag inga andra idér.

tralala och jag våldtogs

24/02 -11 22:46 TheManiac

TheManiac

3728 XP 29 inlägg

Har läst om problemet tidigare. Tror det handlar om att vissa USB-portar är kopplade till moderkortet på olika sätt och att strömmen därmed inte blir tillräcklig.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar