Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Skaffa VIP?

Svara
07/02 -11 23:42 xXaledroXx

xXaledroXx

3181 XP 139 inlägg

Om jag ska vara ärlig så står jag inte ut med allt ljug om att vi behöver all denna reklam för att hålla sajten uppe. *suck*

Fuska.nu är förmodligen vinstdrivande med 6 banners. Och just läser en bok om hur man tjänar pengar på internet medan man sover. Ett smart sett är att göra en hemsida som är revelant och många har intresse i (t.ex fuska.nu), ha reklam på den och övergiva den. Eftersom det fortfarande kan är personer som änvänder hemsidan och trycker på reklamen kommer det in "gratis pengar" till skaparen. Easy money.


Och jag tror Admin tjänar bra "gratis pengar" på den här hemsidan. Och han gör inte ett skit längre. Han är smart.

Byter användarnamn till xXaledroXx
Glöm inte och lägga det i eran carebox! (:
alex_i98 = xXaledroXx

08/02 -11 00:04 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Grejen är att pengarna (som jag förstått det) inte går till Admin, utan till mig såklart, sen skaffar jag spel för de.

Nä, men, seriöst, som jag förstått det så hamnar allt hos FL-net. Hur de spenderar pengarna har jag ingen aning om. Löner? Tvivlar på att de köper en ny server för de iaf...

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

08/02 -11 02:46 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

xXaledroXx skrev:
Om jag ska vara ärlig så står jag inte ut med allt ljug om att vi behöver all denna reklam för att hålla sajten uppe. *suck*

Fuska.nu är förmodligen vinstdrivande med 6 banners. Och just läser en bok om hur man tjänar pengar på internet medan man sover. Ett smart sett är att göra en hemsida som är revelant och många har intresse i (t.ex fuska.nu), ha reklam på den och övergiva den. Eftersom det fortfarande kan är personer som änvänder hemsidan och trycker på reklamen kommer det in "gratis pengar" till skaparen. Easy money.


Och jag tror Admin tjänar bra "gratis pengar" på den här hemsidan. Och han gör inte ett skit längre. Han är smart.


Det är ju inte ens han som äger hemsidan.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

08/02 -11 07:50 Exadmin

Exadmin

3183 XP 16 inlägg

Annonsintäkter går till de som styr servrarna, där det är personer anställda vilket betyder att de vill ha lön...

Jag förstår att vissa gärna betalat extra för att köra utan banners, och jag hade mer än gärna plockat bort dom om dom inte behövdes.

Och tyvärr är jag inte speciellt sugen på fler 'betal-tjänster' på sajten med tanke på den låga medelålder på medlemmarna.

//
Admin
//

08/02 -11 22:44 xXaledroXx

xXaledroXx

3181 XP 139 inlägg

FIQ skrev:
Grejen är att pengarna (som jag förstått det) inte går till Admin, utan till mig såklart, sen skaffar jag spel för de.

Nä, men, seriöst, som jag förstått det så hamnar allt hos FL-net. Hur de spenderar pengarna har jag ingen aning om. Löner? Tvivlar på att de köper en ny server för de iaf...




Då är det sjukt. Hur kan de ta våra fuska.nu pengar? :(

JAg tycker vi ska demostrera. Vi smlas utanför fl-nets huvudkontor och går runt med plakat :)

Byter användarnamn till xXaledroXx
Glöm inte och lägga det i eran carebox! (:
alex_i98 = xXaledroXx

09/02 -11 13:00 Exadmin

Exadmin

3183 XP 16 inlägg

Stekaren skrev:
Varför hostas ens fuska.nu @ fl-net, kan man inte byta? Om det nu absolut inte går, varför valde admin att hosta sidan där från första början?
(Är inte så insatt i detta :P)

På den tiden hade jag helt enkelt inte råd med server/hosting/domän (det var betydligt dyrare då än nu). Dessutom har FL-Net hjälpt till med annonsering och reklam för Fuska.nu vilket gjort att sidan kunnat växa till det mått den är nu. Alltså, Fuska.nu hade aldrig existerat utan FL-Net. Och att server/hosting/domän betalas av att man är "tvungen" att se på lite banners tycker jag är helt okej.

//
Admin
//

12/02 -11 18:56 xXaledroXx

xXaledroXx

3181 XP 139 inlägg

Admin skrev:
Stekaren skrev:
Varför hostas ens fuska.nu @ fl-net, kan man inte byta? Om det nu absolut inte går, varför valde admin att hosta sidan där från första början?
(Är inte så insatt i detta :P)

På den tiden hade jag helt enkelt inte råd med server/hosting/domän (det var betydligt dyrare då än nu). Dessutom har FL-Net hjälpt till med annonsering och reklam för Fuska.nu vilket gjort att sidan kunnat växa till det mått den är nu. Alltså, Fuska.nu hade aldrig existerat utan FL-Net. Och att server/hosting/domän betalas av att man är "tvungen" att se på lite banners tycker jag är helt okej.



Ja ock? Det är samma sak som att säga:
"Min kompis var med och startade mitt företag när det var litet. Sen orkade inte han mer och lämnade företaget och jag blev själv ägare i företaget. Nu är det ett miljon vinst drivande företag och min kompis får fortfarande hälften av pengarna jag tjänar."

Fast i det här fallet får FL-anet hela kakan.



Snälla admin FL-net och skaffa en bättre server och få pengarna själv i fickan?
Jag tycker du faktiskt borde tjäna lite på den här skit bra hemsidan ;)

Byter användarnamn till xXaledroXx
Glöm inte och lägga det i eran carebox! (:
alex_i98 = xXaledroXx

13/02 -11 22:36 Exadmin

Exadmin

3183 XP 16 inlägg

xXaledroXx skrev:
Admin skrev:
Stekaren skrev:
Varför hostas ens fuska.nu @ fl-net, kan man inte byta? Om det nu absolut inte går, varför valde admin att hosta sidan där från första början?
(Är inte så insatt i detta :P)

På den tiden hade jag helt enkelt inte råd med server/hosting/domän (det var betydligt dyrare då än nu). Dessutom har FL-Net hjälpt till med annonsering och reklam för Fuska.nu vilket gjort att sidan kunnat växa till det mått den är nu. Alltså, Fuska.nu hade aldrig existerat utan FL-Net. Och att server/hosting/domän betalas av att man är "tvungen" att se på lite banners tycker jag är helt okej.



Ja ock? Det är samma sak som att säga:
"Min kompis var med och startade mitt företag när det var litet. Sen orkade inte han mer och lämnade företaget och jag blev själv ägare i företaget. Nu är det ett miljon vinst drivande företag och min kompis får fortfarande hälften av pengarna jag tjänar."

Fast i det här fallet får FL-anet hela kakan.



Snälla admin FL-net och skaffa en bättre server och få pengarna själv i fickan?
Jag tycker du faktiskt borde tjäna lite på den här skit bra hemsidan ;)

Okej, jag kanske var otydlig. FL-Net äger Fuska.nu och jag är endast utvecklare av siten. Dom arbetar hela tiden med att skaffa annonsörer på siten så att sidan skall kunna gå runt. Den tiden kan jag ej lägga så jag är väldigt tacksam för att dom gör det.

//
Admin
//

14/02 -11 21:39 xXaledroXx

xXaledroXx

3181 XP 139 inlägg

JAha men om de äger sajten förstår jag ju. Då går det ju inte och ändra. MEn de borde ju betala er tycker jag.

Byter användarnamn till xXaledroXx
Glöm inte och lägga det i eran carebox! (:
alex_i98 = xXaledroXx

15/02 -11 17:27 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11855 XP 1499 inlägg

Att flytta över till Binero med bra priser är väl inte så svårt? 99kr/år för domän och 200kr/mån typ. Då får du alla pengarna själv och äger sidan helt och hållet.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

15/02 -11 18:37 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Darkness_sky skrev:
Att flytta över till Binero med bra priser är väl inte så svårt? 99kr/år för domän och 200kr/mån typ. Då får du alla pengarna själv och äger sidan helt och hållet.

Jag har inte direkt access till någon besöksstatistik, däremot medlemsstatistik. Det loggar in omkring 1000 per vecka. Låt oss säga, för enkelhetens skull, att sidan besöks av lika många besökare, 1000. 2000 per vecka alltså (även om jag tror att det är mycket mer...)

Uppskattningsvis så skickar servern 20KB per sida per besökare. Låt oss säga att vi besöker 1000 sidor per dag totalt.

2000*1000=2 000 000.
Det blir 40GB i bandbredd per vecka. Och jag är rätt säker på att Binero har en klart lägre gräns. Dessutom får man tänka på att jag bara räknade med exempelsiffror, jag tror att besöksantalet går upp emot minst 10 000 per vecka.

Så hosten skulle bli klart dyrare annars.
Dessutom får Admin isåfall tänka på att sköta allt som har med annonsering att göra helt på egen hand, och jag tvivlar på att det är särskilt roligt/lätt. Han sa dessutom i tråden att han ogärna gör det.

EDIT: Förövrigt har Surftown en gräns på 50MB storlek på databasen, antar att Binero har en liknande. Fuska.nus databas är på 500MB drygt.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

16/02 -11 06:59 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Annonser på Fuska.nu: Google AdSense
Reklam för Fuska.nu: Google AdWords

Sedan var allting med reklam fixat, och det kommer fungera utmärkt. Både AdSense och AdWords har flera inställningar som innebär att man kan få ut maximal effekt av annonseringen, och man tjänar mer än det kostar. AdSense tar hand om att få fram annonsörer, så det är bara att "sitta och titta på" medan inkomsterna rullar in. Det vill säga, mycket lite arbete.

Observera att AdSense endast tillåter tre annonser per sida (samt tre länk-enheter, totalt sex reklamplatser).

Sedan är det helt förståeligt om man inte vill släppa FL-Net, de har trots allt varit en stor del av Fuska.nu under mycket lång tid och hjälpt till på många olika sätt genom åren.

16/02 -11 13:07 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

...och hur har ni tänkt att det skulle gå till att flytta sidan när FL-Net äger den? Ni kan väl sno Google också när ni ändå håller på.

16/02 -11 13:12 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Hur kan man "flytta över" någonting man inte äger?
Ni ovan verkar inte riktigt förstå situationen.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

20/03 -11 23:22 DeadRising2

DeadRising2

407 XP 121 inlägg

Eric_ skrev:
Apower skrev:
Nahkzul skrev:
Eppelmoln skrev:
varför vara vip på en fusk sida? :s

Då kanske 10 åringarna kan visa lite respekt till mig         

Eller så kanske du istället kan välja att respektera dem, då kommer de garanterat att också respektera dig.


Good point.

Eller hur. kallar mig glåpord för att jag är yngre

Xbox 360: XtReMeZiKBoY997
PS3: zPreDaToRz997_K
BROS BEFORE HOES


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar