Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



3D på bio, rätt eller fel?

Svara
05/02 -11 08:02 ravirento

ravirento

325 XP 49 inlägg

Så småningom kommer allt fler filmer på våra biografer visas i 3D. Fram till nu har vi kunnat välja mellan 3D och icke-3D, men snart kanske vi inte får det. Vad tycker ni om detta?



"Numbing the pain for a while will make it worse when you finally feel it" Albus Dumbledore

05/02 -11 08:12 GomuGomuNo

GomuGomuNo

2996 XP 468 inlägg

Jag tycker om 3D men vet många som inte gör det. Man får väl vänja sig i sånna fall.

Jag kan äta O´boy men inte fucking mjölk.

Och älgkött, det kastar man INTE!

05/02 -11 10:10 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

Jag gillar 3D på bion, jag har kollat på Bolt och Ice Age 3 på 3D.

05/02 -11 10:31 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

3D'n känns fortfarande som den är i ett BETA-stadie och jag tycker att de ska utveckla den vidare innan den helt tar över bioduken. Jag tycker alltså att valfriheten ska behållas tills 3Dn är näst intill perfekt för hittills är jag inte alltför imponerad.

Jag vill även passa på att varna för en sak som stod i M3 och det är att vissa rider på 3D-vågen så det finns filmer som påstås vara 3D, men i själva verket får man med gamla teknikens pappersglasögon med blå och röd plast. Detta tror jag dock inte gäller bio, men jag vill ändå varna.

7 år på fuska.nu

05/02 -11 12:40 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

En Bio var avslappnande tills 3D kom. Av 3D får man ont i ögonen och det är få som håller käften under vissa delar.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

05/02 -11 13:34 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Ta över helt? Ja, det kan jag garantera att det kommer dröja. Till att börja med måste de göra sig av med glasögonen, och sen måste teknologin fungera betydligt bättre utan minsta spår av ghosting. Jag personligen vill alltid se i 3D om alternativet finns, men det är långt ifrån alla som vill se filmer i 3D. Alla kan ju inte ens se effekten!

Want some chocolate?

05/02 -11 13:36 nahojj

nahojj

6318 XP 251 inlägg

Rätt så häftigt med 3D.
Men jag har ingenting mot de ordinarie filmvisningarna. Vissa filmer kan vara roliga att se i 3D, och vissa passar inte ett dugg.

Before you criticize someone, walk a         
mile in their shoes. That way you're a         
mile away, and you have their shoes too.

05/02 -11 16:09 QKid

QKid

19 XP 3 inlägg

3D kan se väldigt imponerande ut, speciellt när hela bilden har bearbetats för att ge filmen extra djup. Dock klarar jag inte av 3D någon längre stund, dels för att jag får huvudvärk och dels för att det fortfarande inte finns 3D-glasögon som sitter bra utanpå vanliga glasögon.

05/02 -11 16:34 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Jag gillar 3D. Tycker det är härligt, speciellt när man kollar på filmer som t.ex Jurassic Park och så ;D

~ Aye!

05/02 -11 19:20 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

3D är helt klart bäst på bio och det är där det främst kommer att användas, man får inte samma upplevelse med 3D hemma i soffan helt enkelt.


Mao, på bio är 3D "rätt". Medans hemma är det "fel".

Tonight's the night.

05/02 -11 19:27 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

Det är bara en fluga. Det kommer inte vara lika ballt om nått år!

Wii U PS4 XBone PC

07/02 -11 12:03 Kigsz

Kigsz

32835 XP 637 inlägg

Så länge valmöjligheten att se en film i 3D eller inte-3D ("2D") finns så är jag nöjd. Att bli tvingad till att se den i 3D är inget jag är särskilt nöjd med...

~ Kigsz ~

2002-2012

07/02 -11 15:18 mr_tul

mr_tul

2763 XP 258 inlägg

Apower skrev:
3D'n känns fortfarande som den är i ett BETA-stadie och jag tycker att de ska utveckla den vidare innan den helt tar över bioduken. Jag tycker alltså att valfriheten ska behållas tills 3Dn är näst intill perfekt för hittills är jag inte alltför imponerad.


Håller med om detta, qvaliten blir sämre med 3D och sen får flera personer huvudvärk och ont i ögonen. gillar inte heller glasögonen så tills det att vi har 3d skärmar som 3DS men mindre irriterande och farliga (man ska inte använda 3d effekten i mer än en halvtimma) så borde de fortsätta visa filmer i 2d.

Jag tror ändå de tjänar bäst på att bara använda 3d som en dyrare version för dom som vill slänga ut lite extra pengar (på sånt skräp)

Kingdom Hearts Rules

07/02 -11 23:19 Yobbo

Yobbo

5149 XP 666 inlägg

Jorå 3D är lite smått fla$h, jag väljer absolut 3D framför "vanlig" bio.

02/04 -11 15:27 GammelSmurf

GammelSmurf

108 XP 21 inlägg

3D är helt okej tycker jag, även om det kan bli lite irriterande att det ser ut som att alla bara springer runt på en  bakgrund :P Men det blir ju bra kvalité på filmen i alla fall :)

"Don't get a divorce, get a donut!"

02/04 -11 22:17 AoC

AoC

12851 XP 1566 inlägg

JoY_BoY_94 skrev:
3D är helt klart bäst på bio och det är där det främst kommer att användas, man får inte samma upplevelse med 3D hemma i soffan helt enkelt.


Mao, på bio är 3D "rätt". Medans hemma är det "fel".

Joina Games Har 1080 medlemmar. AKTIV KLUBB!!!!!!
Bli medlem!!!!Bli gärna medlem i Spel_Fan_Klubben!!! Det är helt gratis!!!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar