Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Fjantigt med XP?

Svara
06/02 -11 12:11 ravirento

ravirento

325 XP 49 inlägg

Asså egentligen så är XP en rent ut sagt fjollig sak. Jag menar inte att den är dålig för de som driver en sida där man delar ut XP (Som t.ex. Fuska.nu) eftersom XP fungerar som ett drivmedel för medlemmar att göra saker åt hemsidan (Som att skicka in fusk och tester). Men det jag reagerar lite på, det är när "XP-trådarna" håller på och gör inlägg för att få XP och de som samlar på XP. Vad får du när du har mest? Blir du kanske moderator då? Eller får du pengar? Nej, du är helt enkelt lika värdelös/bra som när du började samla på de så kallade XP-poängen. Jag tycker bara att det är en fjantig sak, eftersom det finns så många som vill uttrycka sina åsikter och skicka in fusk utan behov av av XP. Någon som håller med/inte håller med?



"Numbing the pain for a while will make it worse when you finally feel it" Albus Dumbledore

06/02 -11 12:15 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Varför ska man då ha en level 85 på WoW?
Det kanske var ett dåligt exempel men det finns massa sådana här onödiga men roliga grejer. Ta inte bort dem, allt behöver inte ha en mening.

7 år på fuska.nu

06/02 -11 12:17 Kevinek

Kevinek

1584 XP 980 inlägg

Alltså XP visar lite hur erfaren/aktiv man är på Fnu.

För mig spelar inte XP så stor roll, jag kan skriva i den där XP tråden men jag tjänar inte på det för jag skriver ändå 50 Foruminlägg per dag.

Your life is a hell!
My life is a hell!
All lifes is a hell!

PS. I´m back!

06/02 -11 12:20 MartinMilk

MartinMilk Forummoderator

17341 XP 1623 inlägg

xp är en liten rolig funktion som visar hur aktiv man har varit på hemsidan. Inget fjolligt med det alls. Om du inte gillar det så sluta samla då. Inget att störa sig på. Då kan du lika gärna störa dig på att fuska.nu bannern är liite för stor osv osv.. Så sluta dryga!

Wii U PS4 XBone PC

06/02 -11 12:35 Spiner_

Spiner_

3832 XP 820 inlägg

De flesta forum har ett rankingsystem. Jag bryr mig inte alls om min XP, men bara för det finns det ingen anledning till att ta bort det.

Är på bra humör, men ändå inte. Lite bakis från
igår, det blev en hel del, 5 cider, 1 annan
alkohol dryck + någon god men konstig likör.

06/02 -11 13:06 emma_dockan

emma_dockan

3585 XP 1370 inlägg

Jag tänker inte så mycket på XP-Poängen som jag har. Alltså dom är ju bra för att visa hur aktiv du är och hur länge du varit medlem typ.... det är väl det? :>

~ Aye!

06/02 -11 13:35 Lord_Mario

Lord_Mario

15226 XP 3272 inlägg

Nä, ingen tvingar dig att vara här.

Snarkning snarkning och sova på natten.

06/02 -11 14:12 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Du kan va rent ut sagt fjollig :o

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

06/02 -11 14:16 Mak_Elite

Mak_Elite

12361 XP 489 inlägg

Måste belönas, alla fastnar i beten

Since 2005
MASTER SERGEANT SHOOTER SERGEANT IMPORTANT PERSON OF SEGREANTS EXTREME!

06/02 -11 14:32 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Apower skrev:
Varför ska man då ha en level 85 på WoW?
Det kanske var ett dåligt exempel men det finns massa sådana här onödiga men roliga grejer. Ta inte bort dem, allt behöver inte ha en mening.

För att då kan man raida de senaste raidsen, delta i max level arenas, och generellt göra en massa saker man inte kan göra på lägre levlar.

Tråd flyttad, Annat -> Förbättringar

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

06/02 -11 15:09 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen ToonLink


Jag tycker bara att det är en fjantig sak, eftersom det finns så många som vill uttrycka sina åsikter och skicka in fusk utan behov av av XP.

XP är ett sätt att få medlemmar att skicka in fusk/tester/foruminlägg mer skulle jag väl tro...
Medlemmar som är ute efter XP skickar väl antagligen in ett inlägg i forumet och ett i någon klubb för att kunna få sina 11 XP per dag (11 får man normalt sett om man inte skickar in något fusk/test, vilket väldigt många inte gör varje dag).


Alltså XP visar lite hur erfaren/aktiv man är på Fnu.

XP visar inte hur erfaren man är, det finns medlemmar med 2-3000 XP som inte ens kan hälften av funktionerna som finns på sajten. Aktiviteten har du dock rätt i.

OnT: Vad är själva felet med XP förutom att du tycker att det är "fjantigt"? Själv ser jag det som en bra idé för att få många medlemmar aktivare som jag sa lite lite tidigare i inlägget!

XP bör enligt min mening stanna kvar på sajten, vilket jag även tror att det kommer göra.

06/02 -11 15:35 CloudStrife

CloudStrife

5429 XP 28 inlägg

ravirento skrev:
Fjantigt med XP?



Nejdå (: Ser det mest som en rolig grej som visar hur aktiv/erfaren man är på forumet.

"Im lightning, the rain transformed"

06/02 -11 15:57 Anyo13

Anyo13

6645 XP 1158 inlägg

Ezlo skrev:
XP visar inte hur erfaren man är

Jo.
Gå inte ut med någon du inte vet något om...

Om du fortfarande tycker att du har rätt, http://fuskawiki.info.se/


Och nej, XP är inte fjantigt imo. Gillar man inte det behöver man inte bry sig, det finns ingen som tvingar en...


EDIT: Märkte just att det står olika på fuska.wiki och fuska.nu. På fuska.wiki står det erfarenhet och på fuska.nu står det aktivitet...
Sorry...

.

06/02 -11 15:58 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Apower skrev:
Varför ska man då ha en level 85 på WoW?

Hahaha det kan du inte säga något om iaf!

Men jag tycker det är kuligt med xp. Något som håller en online minst en gång om dagen på fnu. Sen kan Xp-trådarna dra åt helvete.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

06/02 -11 16:17 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

GoldenMew skrev:
Apower skrev:
Varför ska man då ha en level 85 på WoW?
Det kanske var ett dåligt exempel men det finns massa sådana här onödiga men roliga grejer. Ta inte bort dem, allt behöver inte ha en mening.

För att då kan man raida de senaste raidsen, delta i max level arenas, och generellt göra en massa saker man inte kan göra på lägre levlar.


Jag skrev att exemplet var dåligt, jag hade bråttom och hann inte komma på någonting annat. Måste du ändå kommentera det?

7 år på fuska.nu

06/02 -11 16:46 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Apower skrev:
GoldenMew skrev:
Apower skrev:
Varför ska man då ha en level 85 på WoW?
Det kanske var ett dåligt exempel men det finns massa sådana här onödiga men roliga grejer. Ta inte bort dem, allt behöver inte ha en mening.

För att då kan man raida de senaste raidsen, delta i max level arenas, och generellt göra en massa saker man inte kan göra på lägre levlar.


Jag skrev att exemplet var dåligt, jag hade bråttom och hann inte komma på någonting annat. Måste du ändå kommentera det?

Ja.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar