Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hur ser det idealiska spelet ut?

02/02 -11 19:58 ravirento

ravirento

325 XP 49 inlägg

Jag har funderat mkt på hur ett spel egentligen ska konstrueras och byggas upp för att locka spelare men samtidigt få bra omdömen. Jag vet att alla har olika stilar och smak, men det måste ändå finnas ngn sorts mall där man skapar dte idealiska spelet. OM det är för svårt så kan man ju gå lite djupare och fråga sig hur man skapar det idealiska krigspelet? Än djupare, det idealiska Battlefield-spelet? Det idealiska CoD-spelet? Vore intressant med reflektioner kring detta då jag funderat mkt på det själv och kanske vill konstruera spel i framtiden! :)



"Numbing the pain for a while will make it worse when you finally feel it" Albus Dumbledore

02/02 -11 20:25 ravirento

ravirento

325 XP 49 inlägg

Låter fan nice, sen skulle man bara lägga till lite random vapen o fordon från 10-poängar spel så ere fulländat! ;)

"Numbing the pain for a while will make it worse when you finally feel it" Albus Dumbledore

02/02 -11 20:25 Fix_d

Fix_d

7094 XP 1988 inlägg

Nästan vad som helst som ett fritt RPG-spel.
Till exempel ett Harry Potter där man får göra sin egen karaktär och välja olika egenskaper och sen bli placerad i ett elevhem utifrån dessa egenskaper. Sen får man göra i princip vad man vill, gå runt på skolan, lära sig nya besvärjelser och sådant, eller besöka något av de andra ställena i böckerna. Allt detta med spelare från hela världen. (;

Coucou

02/02 -11 20:35 ravirento

ravirento

325 XP 49 inlägg

Fix_d skrev:
Nästan vad som helst som ett fritt RPG-spel.
Till exempel ett Harry Potter där man får göra sin egen karaktär och välja olika egenskaper och sen bli placerad i ett elevhem utifrån dessa egenskaper. Sen får man göra i princip vad man vill, gå runt på skolan, lära sig nya besvärjelser och sådant, eller besöka något av de andra ställena i böckerna. Allt detta med spelare från hela världen. (;

Aa, men jag skulle gilla HP som i Star Wars:Battlefront format, vore oxå nice :)

"Numbing the pain for a while will make it worse when you finally feel it" Albus Dumbledore

02/02 -11 20:39 Fresh

Fresh

4045 XP 612 inlägg

Oändligt med möjligheter och en bra story.

Hur får man plats med fyra blondiner på en stol?
- Man vänder stolen uppochner.

02/02 -11 21:01 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Det finns så många olika vägar att gå så jag tror inte det finns något direkt "idealiskt spel". :P

Want some chocolate?

03/02 -11 17:58 mr_tul

mr_tul

2763 XP 258 inlägg

Gigantisk värld med asmånga sätt att göra saker på, massa extras överallt, awsome story, många bra soundtracks, Awsome gameplay

Kingdom Hearts Rules

20/02 -11 20:35 evilchild1

evilchild1

191 XP 21 inlägg

CoD med simulatorer!!!!!!!! Fett najs om man hade en dräkt som skakade när man blev skjuten och en pistol som lät!!!!!!!!!!!!!

http://www.youtube.com/user/Kasedotcom

20/02 -11 20:37 evilchild1

evilchild1

191 XP 21 inlägg

Fix_d skrev:
Nästan vad som helst som ett fritt RPG-spel.
Till exempel ett Harry Potter där man får göra sin egen karaktär och välja olika egenskaper och sen bli placerad i ett elevhem utifrån dessa egenskaper. Sen får man göra i princip vad man vill, gå runt på skolan, lära sig nya besvärjelser och sådant, eller besöka något av de andra ställena i böckerna. Allt detta med spelare från hela världen. (;

fan va nice

http://www.youtube.com/user/Kasedotcom

27/05 -13 18:11 The_new_cake

The_new_cake

6336 XP 1408 inlägg

Drar upp denna tråden igen då hela diskussionen är ganska intressant; vad är det perfekta spelet?

Jag skulle vilja säga att Mass Effect-serien har kommit en ganska bra bit på vägen att vara det perfekta spelet för väldigt många. Det har dels ett action-läge där man kan ställa in svårighetsgraden och få det anpassat. Det är dessutom ett bra äventyrs-spel, där man kan gå runt och undersöka i flera timmar om man så skulle vilja. Storyn är riktigt djup och det går att gräva fram information om det mesta. Sedan får man bra kontroll över sin karaktär, och kan bestämma hur man ska vara (allt från utseende till personlighet). Som om inte det var nog så krävs det lite lagom med strategi också, vad ska man säga mot vem och vem ska man ta med sig på uppdraget.

Jag tror att det är bra att kunna kombinera flera genrer på ett bra sätt och sedan göra det mer valbart vilken typ av spel spelaren vill att det ska vara. Jag tycker att Mass Effect har kommit en bra bit på vägen, även om det kunde varit ännu bättre.

Ska man verkligen göra det perfekta spelet så måste man givetvis fråga sig, för vem ska det vara det perfekta spelet? Det spelet jag tycker är perfekt är troligtvis inte samma spel som du tycker är, eller ens min bästa kompis. Därför måste man nog göra ett spel där spelaren bestämmer spelet, och väljer själv vilken typ av spel det ska vara.

Sen att göra större banor, lägga till fler vapen och fordon och att ha fler saker gör givetvis ett spel bättre. Men det är något som alltid kan sägas och känns inte så relevant.

27/05 -13 20:37 Daxter_SSJ4

Daxter_SSJ4

8246 XP 1890 inlägg

Jag föredrar spel som gör en sak riktigt bra framför ett spel som gör flera saker bra. Om DMC4 t.ex. hade bättre banor skulle det vara ett perfekt actionspel. Betyder dock inte att det måste vara bättre än ett spel som t.ex. Deus Ex som gör flera saker riktigt bra, men inte perfekt. Om ett spel ska göra flera saker så måste det kompromissa för att få någonting spelbart.

Om ni vill eta mitt ideella spel förresten så kan jag ta det här. Även om jag inte har någon idé om hur det ska vara, så jag improviserar.
Tänk Deus Ex med Platinum-stil action och Daggerfallstor karta, fast med material överallt. Många olika miljöer över olika tider, musik lika blandad, och handling på den nivån att den får Shakespere att framstå som en femteklassare. Måste ha robotar designade av Obari.

27/05 -13 21:56 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen mygeneration

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

nuff said


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar