Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



MGS ONLINE

13/01 -11 10:04 DarkKeyBlade

DarkKeyBlade

465 XP 40 inlägg

Hej, jag köpte nyss MGS4, och när jag försöker köra online så står det att jag inte kan på grund av parenting controll... hur stänger jag av den? eller hur kan jag logga in mig på MGS online utan att ha Parenting controll problem?

PS: tipsa mig inte av att skapa ett alt. konto, för att det är SÅ jobbigt



Fast car means fast responsibility
Det är bättre att vara sur än att vara arg
Vänj dig innan du blir gammal

13/01 -11 20:58 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

DarkKeyBlade skrev:
PS: tipsa mig ine av att skappa ett alt. konto, för att det är SÅ jobbigt


Det var precis det jag gjorde, så tyvärr. :( Väldigt trist att man inte lättare kan fixa till sånt, jag har hela tre konton nu. Aja, nu kan jag äntligen spela alla spel online. Dessutom gillar jag mitt nya bättre.^^

Want some chocolate?

14/01 -11 12:25 DarkKeyBlade

DarkKeyBlade

465 XP 40 inlägg


Det var precis det jag gjorde, så tyvärr. :( Väldigt trist att man inte lättare kan fixa till sånt, jag har hela tre konton nu. Aja, nu kan jag äntligen spela alla spel online. Dessutom gillar jag mitt nya bättre.^^


varför är ditt nya konto bättre? är inte det jobbigt att byta fram och tillbaka med konton? och 3 konton dessutom... varför har du tre konton? är inte det bra med 2? ett main konto där man kör offline, och ett alt konto där man kör online?

Fast car means fast responsibility
Det är bättre att vara sur än att vara arg
Vänj dig innan du blir gammal

14/01 -11 17:33 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

DarkKeyBlade skrev:

Det var precis det jag gjorde, så tyvärr. :( Väldigt trist att man inte lättare kan fixa till sånt, jag har hela tre konton nu. Aja, nu kan jag äntligen spela alla spel online. Dessutom gillar jag mitt nya bättre.^^


varför är ditt nya konto bättre? är inte det jobbigt att byta fram och tillbaka med konton? och 3 konton dessutom... varför har du tre konton? är inte det bra med 2? ett main konto där man kör offline, och ett alt konto där man kör online?


Först gjorde jag ett konto som vanligt. Men så var man tvungen att ha ett "Master account". Så då blev det kontot ett sådant. Sen gjorde jag ett till, men då var jag förbjuden att spela vissa spel på den och fick begränsade kommunikationsmöjligheter i andra spel. Så då fick jag göra ännu ett nytt eftersom mitt Master account använde sig av min pappas uppgifter vilket inte är helt lockande att använda...
Men mitt nya funkar perfekt då jag ljuger om min ålder (vilket jag borde gjort från första början!) och jag gillar dessutom mitt nuvarande namn mycket bättre än de tidigare. Jag har många vänner och spelar många spel på den nu. Jag får också alla nya trophies där. De andra kontona återvänder jag bara till om jag vill spela äldre spel. Och med tanke på att alla mina äldre spel får uppföljare så lär jag aldrig spela de i framtiden. xD
Sen har jag också lyckats kopiera sparfilerna från äldre konton till nya. Men då kan man inte få trophies.

Want some chocolate?

14/01 -11 22:40 DarkKeyBlade

DarkKeyBlade

465 XP 40 inlägg

Techno_ skrev:
Gå in på Mater-accountet, dvs, det som skapades först och sen stäng av det?
kan man göra så? snälla, berätta hur

PS jag vill inte stänga mitt konto, jag vill bara lyfta bort parenting controll

Fast car means fast responsibility
Det är bättre att vara sur än att vara arg
Vänj dig innan du blir gammal

15/01 -11 19:50 xXaledroXx

xXaledroXx

3181 XP 139 inlägg

Vad ä ett master account? ;S


MEn jag har lärt mig sedan mini-clip att alltid låtsas vara äldre en arton. För på miniclip behövde man vara arton år för att publicera filmer . . .

Byter användarnamn till xXaledroXx
Glöm inte och lägga det i eran carebox! (:
alex_i98 = xXaledroXx

16/01 -11 21:31 DarkKeyBlade

DarkKeyBlade

465 XP 40 inlägg

Techno_ skrev:
DarkKeyBlade skrev:
Techno_ skrev:
Gå in på Mater-accountet, dvs, det som skapades först och sen stäng av det?
kan man göra så? snälla, berätta hur

PS jag vill inte stänga mitt konto, jag vill bara lyfta bort parenting controll

Master account är den användare som skapades först.
Gå in på den, du behöver inte logga in online, men gå till Inställningar > Säkerhetsinställningar.

Välj [Ändra lösenord]. Följ instruktionerna på skärmen för att ställa in lösenordet. Lösenorden är inställt på [0000] vid inköpet.


Det har jag gjort, men det funkade inte

Fast car means fast responsibility
Det är bättre att vara sur än att vara arg
Vänj dig innan du blir gammal

18/01 -11 17:10 DarkKeyBlade

DarkKeyBlade

465 XP 40 inlägg

Techno_ skrev:
Men alltså, efter att du har gjort det så ska du ändra föräldrakontrollen.

Btw, vad heter du på MGO?


Jag kan inte logga in mig i MGO för att jag hela tiden får den där ''parenting controll'' varningen

Fast car means fast responsibility
Det är bättre att vara sur än att vara arg
Vänj dig innan du blir gammal

25/01 -11 00:27 DarkKeyBlade

DarkKeyBlade

465 XP 40 inlägg

Techno_ skrev:
DarkKeyBlade skrev:
Techno_ skrev:
Men alltså, efter att du har gjort det så ska du ändra föräldrakontrollen.

Btw, vad heter du på MGO?


Jag kan inte logga in mig i MGO för att jag hela tiden får den där ''parenting controll'' varningen

Prova med att läsa igenom här:
http://manuals.playstation.net/docume...


Vart i texten hittar jag lösningen?

Fast car means fast responsibility
Det är bättre att vara sur än att vara arg
Vänj dig innan du blir gammal


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar