Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



SMS-Länkar

Svara
11/01 -11 23:50 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

Jag har startat ett projekt som jag kallar för SMS-länkar. Ni hittar det under http://www.smslankar.se. Jag är helt medveten om att designen är tråkig och värdelös, men jag är inte kapabel till någonting bättre, så tyvärr kan jag inte ta till mig så mycket när det gäller den. (Men den kommer att fixas.)

Jag vill däremot ha kritik på upplägget, idén, texten och tjänsten i allmänhet. Hur tror ni jag kan förbättra tjänsten? Tror ni det kommer hålla? Testa gärna att skicka in en länk också, om ni känner er manade!

Länken är alltså http://www.smslankar.se.

EDIT:

Exempel på hur länkarna ser ut när de visas kan ses på bland annat http://bildvitsar.blogg.se/ och http://www.internetslang.se.



De eller dem?

14/01 -11 18:07 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

Designen är nu uppdaterad. Den är en modifierad template, men jag har gjort allt annat (och mycket av designen) själv så jag antar att det är okej enligt reglerna.

De eller dem?

14/01 -11 22:21 TheManiac

TheManiac

3728 XP 29 inlägg

Ser snygg och stilren ut. Ett tips är att lägga in ett script så att när man klickar i input-boxen så försvinner texten som stod där innan... T ex så här i ditt fall där man skriver in titeln:

<input type="text" name="title" value="Titel" class="form"  value="Titel" onfocus="if(this.value=='Titel')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='Titel'" />

edit: citera innan/om du kopierar, skiten visas inte som den ska

15/01 -11 13:13 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

TheManiac skrev:
Ser snygg och stilren ut. Ett tips är att lägga in ett script så att när man klickar i input-boxen så försvinner texten som stod där innan... T ex så här i ditt fall där man skriver in titeln:

<input type="text" name="title" value="Titel" class="form"  value="Titel" onfocus="if(this.value=='Titel')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='Titel'" />

edit: citera innan/om du kopierar, skiten visas inte som den ska


Självklart, hur kunde jag glömma det? Det är fixat nu!

De eller dem?

15/01 -11 14:34 petterah

petterah

1376 XP 25 inlägg

Intressant idé och välgjord sida, inte mycket att anmärka på för tillfället!

16/01 -11 01:51 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Det enda jag har märkt är att det är några länkar till yotube kanal och sånt men vad tjänar man själv på det? Har det något med SMS att göra?

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

16/01 -11 02:43 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

Darkness_sky skrev:
Det enda jag har märkt är att det är några länkar till yotube kanal och sånt men vad tjänar man själv på det? Har det något med SMS att göra?


Hur menar du? Du skickar in en länk för att göra reklam för den, och det kostar 10 kronor. Någon har gjort reklam för sin Youtube-kanal, ja.

De eller dem?

16/01 -11 12:25 KloakWetterl

KloakWetterl

2727 XP 296 inlägg

*Räcker långsamt upp handen* Jag kan nog vara den skyldige när det gäller YouTube-kanalen.


Men ett mycket intresserande koncept, speciellt med tanke på priset för tusen visningar.

Ne.

16/01 -11 13:42 Weezing

Weezing

2191 XP 143 inlägg

Färgen tycker jag är alldeles för ljus, alltså, textfärgen. Annars ser det trevligt ut.

16/01 -11 23:38 petterah

petterah

1376 XP 25 inlägg

Nu kanske jag missat något totalt, men finns det någonstans där man ser alla inskickade länkar? Om inte så vore det praktiskt och kanske att man får välja vilken kategori länken tillhör när man skickar in den  så att de sedan kan sorteras efter kategori..

17/01 -11 18:04 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

petterah skrev:
Nu kanske jag missat något totalt, men finns det någonstans där man ser alla inskickade länkar? Om inte så vore det praktiskt och kanske att man får välja vilken kategori länken tillhör när man skickar in den  så att de sedan kan sorteras efter kategori..


http://www.smslankar.se/info.php

De eller dem?

17/01 -11 21:17 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

frisko skrev:
Darkness_sky skrev:
Det enda jag har märkt är att det är några länkar till yotube kanal och sånt men vad tjänar man själv på det? Har det något med SMS att göra?


Hur menar du? Du skickar in en länk för att göra reklam för den, och det kostar 10 kronor. Någon har gjort reklam för sin Youtube-kanal, ja.


Köper när min hemsida är klar.

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

17/01 -11 22:36 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

Darkness_sky skrev:
frisko skrev:
Darkness_sky skrev:
Det enda jag har märkt är att det är några länkar till yotube kanal och sånt men vad tjänar man själv på det? Har det något med SMS att göra?


Hur menar du? Du skickar in en länk för att göra reklam för den, och det kostar 10 kronor. Någon har gjort reklam för sin Youtube-kanal, ja.


Köper när min hemsida är klar.


Låter bra det! Kul att du verkar tycka om tjänsten! : )

De eller dem?

21/01 -11 19:02 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

dannis skrev:
Hejsan! jag tänkte bara fråga dig om du kunde koda webbläsarspel?


Tja!
Det skulle jag nog kunna, ja. Hurså?

De eller dem?

21/01 -11 19:31 DarknessSky

DarknessSky Administratör

11856 XP 1499 inlägg

Jag har en fråga angående SMS-Länkar. Varför på t.e.x Internetslang visas barncancerfonden och en yotube kanal hela tiden och inte lite olika?

Nickar Quattro i #fuska.nu
Administratör på fuska.nu.

21/01 -11 23:50 Frisko

Frisko

15348 XP 455 inlägg

Darkness_sky skrev:
Jag har en fråga angående SMS-Länkar. Varför på t.e.x Internetslang visas barncancerfonden och en yotube kanal hela tiden och inte lite olika?


Både Barncancerfonden och Youtubekanalen är länkar som besökare har skickat in och betalat för. Dessa visas sedan 1 000 gånger. Om det inte finns några fler länkar i databasen så är det klart att det bara är dessa två som visas. : )

De eller dem?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar