Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Avlivning - Den bistra verkligheten

13/01 -11 00:42 Mal_ganis

Mal_ganis

9643 XP 820 inlägg

Alla kommer vi få uppleva den känsla där vi känner att det som håller oss kärt måste lämna oss. Ett av de värsta tänkbara scenarion. Avlivning.
Oavsett hur mycket vi älskar våra djur och oavsett hur mycket vi vårdar dem så finns det inget som kan hindra det faktum att ingenting varar för evigt.

Jag var tio år första gången jag kom i underfund med hur djurens liv var mycket kortare än mitt. Dock var det inte mycket att minnas av det förutom att jag hade kommit hem från skolan och möttes av en allvarlig fader när jag frågade var våran gråhund "Titti" var.

Återigen känner jag att samma minne kommer tillbaka till mig nu när min egen hund, en cocker spaniel, befinner sig i sin sista vecka hos mig. Oavsett om den erfarenheten är god eller dålig så är den ofrånkomlig. Allt jag tänker på just nu är alla dagar som jag "glömt" honom och istället gjort något som var mer intressant. Många av oss kommer att känna vid detta tillfälle att det aldrig var nog mycket tid som spenderades tillsammans. Oavsett hur mycket tid som lades ned.

Det viktiga är dock hur vi minns den tid vi hade och att vi verkligen tog vara på den tiden. Det är allt som spelar roll. Just nu så ser jag ned på den svarta kluns som ligger vid fotändan i min säng,  den bästa vän jag någonsin haft.

//MG



People aren't actually retarded, they're just completely fucking clueless.

18/01 -11 21:57 tgnjko

tgnjko

213 XP 151 inlägg

Stackars dig.Tycker så synd om dig.         Kalla mig vek eller vad ni vill men jag grina när jag läste ditt inlägg.

FUCK dansband
Hail cannibal corpse
MARUTA=RULES

10/03 -11 14:10 Sora_Zidane

Sora_Zidane

1147 XP 35 inlägg

Aww :( Det är hemskt att förlora ett djur. Gjort det många gånger.

Men avliving behöver inte vara humant dock. Mamma och pappa råkade ut för nån vetrinär som snarare plågade katten till döds en avlivade den. Minns inte riktigt var det var som hände men katten led iallfall under avlivningen. :(

Naruto 4 ever
Harvest moon så bra spel!
Mario kart wii äger!!!

13/03 -11 12:16 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Nintendoguy

Det är hemskt att förlora sitt husdjur. Min kompis hund blev avlidad i Julen 2008, R.I.P Simba!

15/03 -11 20:31 ninen2001

ninen2001

4961 XP 1518 inlägg

Fick avliva min hund när jag var 7-8 år.Men har köpt en ny

Fucking weebs...

03/04 -11 21:04 Kyssen

Kyssen

2390 XP 498 inlägg

Avlivning är en av dom hemskaste sakerna med att ha djur. Dom måste gå till slut. :'(

sålänge jag är nöjd med mig själv duger jag
såg er tsm i lag på biggest loser, såg att ni inte kom nån vart

04/11 -11 20:32 wtfwjd

wtfwjd

4268 XP 1102 inlägg

Det är så sorgligt, jag kan inte tänka mig ett liv utan mina djur ): Men det är ändå bättre än att låta djuren lida.
För några månader sedan flög en fågel in i ett av våra fönster, den var så fin.... gud, nu börjar jag gråta. Den var så fin, bland de vackraste fåglar jag sett och jag, liksom resterande familjemedlemmar, grät och höll om stackaren medan den plågades av invärtes skador. Vi förmådde oss inte att stoppa fågelns lidande på något annat sätt än att låta den somna in. Under våran uppsikt då, givetvis. Andetagen blev allt tyngre och ögonen var halvt stängda. Kan inte föreställa mig smärtan den måste ha känt. Jag vet inte om det vi gjorde var fel, men det fanns för oss inga andra alternativ. Aldrig i livet att jag skulle döda ett djur. Jag hade nästan glömt det här tills nu. Åh, orkar inte..


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar