Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Invandrare

22/09 -10 17:32 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

niwn skrev:

De är ju rastistiska ffs, ofc ska de torteras.



Men vänta nu, om man är rasistisk så behandlar man folk olika, pga hudfärg, åsikt eller dylikt, och nu tycker du att man ska tortera folk för att dom vill stoppa invandringen? Vem är de som ser på folk på ett annat sätt här egentligen? Dom ska torteras för att dom tycker att invandringen ska stoppas, och nyss snackade du om att alla ska behandlas likadant.



Sen så är det ju inte invandrarna som är lata, det är företagen som inte anställer de.



Sänk anställningskostnaderna så blir de kanske skillnad.


nej det sa jag inte... det är en skillnad på att bli behandlad efter sin etnicitet och efter hur man är som person, skit ska skit ha.

tror inte anställningskostnader är anledning till varför invandrare inte jobb du.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

22/09 -10 21:35 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

Företag anställer inte invandrare, invandrare tjänar ingenting, tvingas snatta/begå brott för att tjäna pengar eftersom dom inte kan köpa det.
Vad faen tror ni?

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

22/09 -10 23:23 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

UnlimitedDri skrev:
Företag anställer inte invandrare, invandrare tjänar ingenting, tvingas snatta/begå brott för att tjäna pengar eftersom dom inte kan köpa det.
Vad faen tror ni?



Precis. Brott begås till grunden pågrund av fattigdom. Resten är misshandel och mord osv som har annan motivation.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

23/09 -10 00:24 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

UnlimitedDri skrev:
Företag anställer inte invandrare, invandrare tjänar ingenting, tvingas snatta/begå brott för att tjäna pengar eftersom dom inte kan köpa det.
Vad faen tror ni?

Finns ingen som anställer mig heller, finns ingen som tvingar mig att snatta eller begå brott.
Istället lyfter jag bidrag från staten, och det går helt okej.
Finns ingen som blir "tvingad" till brott i ett sådant välfärdsland som Sverige, det finns alltid alternativ.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

23/09 -10 14:42 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

GoldenMew skrev:
UnlimitedDri skrev:
Företag anställer inte invandrare, invandrare tjänar ingenting, tvingas snatta/begå brott för att tjäna pengar eftersom dom inte kan köpa det.
Vad faen tror ni?

Finns ingen som anställer mig heller, finns ingen som tvingar mig att snatta eller begå brott.
Istället lyfter jag bidrag från staten, och det går helt okej.
Finns ingen som blir "tvingad" till brott i ett sådant välfärdsland som Sverige, det finns alltid alternativ.


Sen har du släkt och allt här i Sverige bara så du tänker på det.

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

23/09 -10 19:57 Ornitolog

Ornitolog

620 XP 49 inlägg

UnlimitedDri skrev:
Sen har du släkt och allt här i Sverige bara så du tänker på det.

Jag är inte svensk medborgare, jag har en släkting i Sverige som jag talar med varannan månad, jag bor själv och är arbetslös. Varför har jag inte blivit tvingad till att sno skit än?

http://stallman.org/harry-potter.html

23/09 -10 20:26 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

UnlimitedDri skrev:
GoldenMew skrev:
UnlimitedDri skrev:
Företag anställer inte invandrare, invandrare tjänar ingenting, tvingas snatta/begå brott för att tjäna pengar eftersom dom inte kan köpa det.
Vad faen tror ni?

Finns ingen som anställer mig heller, finns ingen som tvingar mig att snatta eller begå brott.
Istället lyfter jag bidrag från staten, och det går helt okej.
Finns ingen som blir "tvingad" till brott i ett sådant välfärdsland som Sverige, det finns alltid alternativ.


Sen har du släkt och allt här i Sverige bara så du tänker på det.


...Och?
Vad spelar det för roll?

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

23/09 -10 22:44 Evil_Joke

Evil_Joke

5032 XP 321 inlägg

GoldenMew skrev:
UnlimitedDri skrev:
GoldenMew skrev:
UnlimitedDri skrev:
Företag anställer inte invandrare, invandrare tjänar ingenting, tvingas snatta/begå brott för att tjäna pengar eftersom dom inte kan köpa det.
Vad faen tror ni?

Finns ingen som anställer mig heller, finns ingen som tvingar mig att snatta eller begå brott.
Istället lyfter jag bidrag från staten, och det går helt okej.
Finns ingen som blir "tvingad" till brott i ett sådant välfärdsland som Sverige, det finns alltid alternativ.


Sen har du släkt och allt här i Sverige bara så du tänker på det.


...Och?
Vad spelar det för roll?
Han menar nog att de kan fungera som ekonomisk backup om allt går åt helvete... Antar att du förstod det själv fast du ville få Unlimited att formulera den...

Interventionism är ekonomiskt heroin
Problem lindras inte med nya
Välfärdsstaten är ditt rättsliga självmord

23/09 -10 22:56 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Evil_Joke skrev:
GoldenMew skrev:
UnlimitedDri skrev:
GoldenMew skrev:
UnlimitedDri skrev:
Företag anställer inte invandrare, invandrare tjänar ingenting, tvingas snatta/begå brott för att tjäna pengar eftersom dom inte kan köpa det.
Vad faen tror ni?

Finns ingen som anställer mig heller, finns ingen som tvingar mig att snatta eller begå brott.
Istället lyfter jag bidrag från staten, och det går helt okej.
Finns ingen som blir "tvingad" till brott i ett sådant välfärdsland som Sverige, det finns alltid alternativ.


Sen har du släkt och allt här i Sverige bara så du tänker på det.


...Och?
Vad spelar det för roll?
Han menar nog att de kan fungera som ekonomisk backup om allt går åt helvete... Antar att du förstod det själv fast du ville få Unlimited att formulera den...


Det är inte direkt några rika släktingar jag har vet du, vi är proletärer allihop.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

23/09 -10 22:58 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

GoldenMew skrev:
UnlimitedDri skrev:
Företag anställer inte invandrare, invandrare tjänar ingenting, tvingas snatta/begå brott för att tjäna pengar eftersom dom inte kan köpa det.
Vad faen tror ni?

Finns ingen som anställer mig heller, finns ingen som tvingar mig att snatta eller begå brott.
Istället lyfter jag bidrag från staten, och det går helt okej.
Finns ingen som blir "tvingad" till brott i ett sådant välfärdsland som Sverige, det finns alltid alternativ.


Jo, alla är inte lika hemma på ekonomi som du kanske är, sen så kan höga hyror, lån osv förstöra rejält.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

23/09 -10 23:21 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

antonfusk skrev:
GoldenMew skrev:
UnlimitedDri skrev:
Företag anställer inte invandrare, invandrare tjänar ingenting, tvingas snatta/begå brott för att tjäna pengar eftersom dom inte kan köpa det.
Vad faen tror ni?

Finns ingen som anställer mig heller, finns ingen som tvingar mig att snatta eller begå brott.
Istället lyfter jag bidrag från staten, och det går helt okej.
Finns ingen som blir "tvingad" till brott i ett sådant välfärdsland som Sverige, det finns alltid alternativ.


Jo, alla är inte lika hemma på ekonomi som du kanske är, sen så kan höga hyror, lån osv förstöra rejält.


Vaddå "som jag kanske är"?
Att lämna in en bidragsansökan är inte speciellt svårt.
Och om man har höga hyror så är väl den logiska slutsatsen att flytta till ett ställe där hyrorna är lägre.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

23/09 -10 23:25 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

GoldenMew skrev:
antonfusk skrev:
GoldenMew skrev:
UnlimitedDri skrev:
Företag anställer inte invandrare, invandrare tjänar ingenting, tvingas snatta/begå brott för att tjäna pengar eftersom dom inte kan köpa det.
Vad faen tror ni?

Finns ingen som anställer mig heller, finns ingen som tvingar mig att snatta eller begå brott.
Istället lyfter jag bidrag från staten, och det går helt okej.
Finns ingen som blir "tvingad" till brott i ett sådant välfärdsland som Sverige, det finns alltid alternativ.


Jo, alla är inte lika hemma på ekonomi som du kanske är, sen så kan höga hyror, lån osv förstöra rejält.


Vaddå "som jag kanske är"?
Att lämna in en bidragsansökan är inte speciellt svårt.
Och om man har höga hyror så är väl den logiska slutsatsen att flytta till ett ställe där hyrorna är lägre.


och min familj har försökt hitta ett hus som har lägre hyra än  nu i 2 år... om det nu var som du påstod så skulle brottsstatistiken vara rejält mycket mildare.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

23/09 -10 23:40 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

antonfusk skrev:
GoldenMew skrev:
antonfusk skrev:
GoldenMew skrev:
UnlimitedDri skrev:
Företag anställer inte invandrare, invandrare tjänar ingenting, tvingas snatta/begå brott för att tjäna pengar eftersom dom inte kan köpa det.
Vad faen tror ni?

Finns ingen som anställer mig heller, finns ingen som tvingar mig att snatta eller begå brott.
Istället lyfter jag bidrag från staten, och det går helt okej.
Finns ingen som blir "tvingad" till brott i ett sådant välfärdsland som Sverige, det finns alltid alternativ.


Jo, alla är inte lika hemma på ekonomi som du kanske är, sen så kan höga hyror, lån osv förstöra rejält.


Vaddå "som jag kanske är"?
Att lämna in en bidragsansökan är inte speciellt svårt.
Och om man har höga hyror så är väl den logiska slutsatsen att flytta till ett ställe där hyrorna är lägre.


och min familj har försökt hitta ett hus som har lägre hyra än  nu i 2 år... om det nu var som du påstod så skulle brottsstatistiken vara rejält mycket mildare.



Hus?
Då är din familj per automatik ganska rik, när det gäller sådana här situationer med människor som inte får ihop ekonomin så gäller det nästan alltid lägenheter.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

24/09 -10 13:42 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

Ornitolog skrev:
UnlimitedDri skrev:
Sen har du släkt och allt här i Sverige bara så du tänker på det.

Jag är inte svensk medborgare, jag har en släkting i Sverige som jag talar med varannan månad, jag bor själv och är arbetslös. Varför har jag inte blivit tvingad till att sno skit än?


Sen är det inte såhär att alla invandrare snor. Du är säkert 1 invandrare, men sen finns det fler invandrare.
Alla snor inte.

- Jag är född i Sverige och har 1 svensk förälder. Andra föräldern är alban, och vi har inga ekonomiska problem, och vi har aldrig haft det heller. Vi bor i lägenhet fast vi har en ''sommarstuga'' ner i Albanien som vi reser ner till på somrarna och badar i Adriatiska Havet som ligger nära.
Huset kostade 100.000 euro. Alltså man kan vara halft/helt invandrare men ändå ha en normal summa pengar. Sen kan jag säga att det TAR TID för både invandrarfamiljer och unga tonåringar för dom att få pengar.

- GM fattar inte det här därför kallar han sig för ''fattig'' eller att han inte har så mycket pengar han egentligen skulle känna sig bekväm med.
- En annan sak jag märkt det är att om föräldrarna är skilda så kan ni glömma att ni får mycket pengar. En person jobbar och tjänar i genomsnitt dryga 16.000 efter skatt. Man kommer ingenstans med det.
- Till tonåringar: Skaffa er en tjej, gift er och fucka inte eran relation och LITA PÅ VARANDRA!
Till vuxna: Skilj er INTE. Har ni barn fuckar ni för dom psykiskt mer än vad ni tror, + ni har inte längre råd att leva och dela på livet likadant som ni gjorde innan.




Hus?
Då är din familj per automatik ganska rik, när det gäller sådana här situationer med människor som inte får ihop ekonomin så gäller det nästan alltid lägenheter.


Lyssna, jag vet att du som 18 åring längtar till hus. Men det jag inte förstår är varför du klagar när du säkerligen inte är gift eller ens jobbat i 1 år om du inte är helt arbetslös.

- Säg mig 1 jävla 18 åring som bor i hus ensamma med en tjej. Och det ska vara 18-åringens EGNA hus.
Det finns fan ingen, eller jo kanske .. rikemansgrabbar klart, som knappt behöver jobba för dens pappa är miljardär.

* Skaffa tjej, gift dig, bo i lägenhet, skaffa barn sen när du blir 30-35 flytta tills hus.

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!

24/09 -10 16:53 niwn

niwn

12277 XP 596 inlägg


UnlimitedDri Skrev:
Huset kostade 100.000 euro. Alltså man kan vara halft/helt invandrare men ändå ha en normal summa pengar


Ni har köpt ett hus för 100 000 euro, om vi säger att euron ligger på 9 kr så har ni alltså köpt ett hus för 900 000 kr, och ni har lägenhet i Sverige, ni reser vanligtvis dit ner 1 gång om året.
Och sen säger du en normal summa pengar? Tycker ni verkar ha de ganska så rejält jävla gott om pengar.


Till vuxna: Skilj er INTE. Har ni barn fuckar ni för dom psykiskt mer än vad ni tror, + ni har inte längre råd att leva och dela på livet likadant som ni gjorde innan.


Tror dom fuckar sina barn betydligt värre om dom bråkar hela tiden, men är tillsammans för "barnens skull" då dom inte är lyckliga själv, för de går förmodligen lätt ut över barnen.



En annan sak jag märkt det är att om föräldrarna är skilda så kan ni glömma att ni får mycket pengar. En person jobbar och tjänar i genomsnitt dryga 16.000 efter skatt. Man kommer ingenstans med det.


Skaffa dig en 1:a, flytta ihop med vän/sambo som också jobbar, om ni drar in dryga 16 000 då (32 000) i månaden tror jag ni klarar er finfint, om ni inte bestämt er för att äta oxfilé till middag varje dag!



Säg mig 1 jävla 18 åring som bor i hus ensamma med en tjej. Och det ska vara 18-åringens EGNA hus.


Min syster (22) och hennes pojkvän (20) lever i ett hus och klarar sig fint, dessutom har de ett barn tillsammans och min syster jobbar som sjuksköterska, vilket inte är ett alltför välbetalt jobb.



Skaffa tjej, gift dig, bo i lägenhet, skaffa barn sen när du blir 30-35 flytta tills hus.



Som sagt, min syrra var knappa 20 då hon skaffade barn, har gått hur bra som helst. Finns ingen speciell ålder då du bör flytta till hus eller skaffa barn, om du ska planera in barn och liknande i ditt liv, kommer du aldrig få tid och tillfälle.

Sex, Drugs & Rock N Roll
Other shit will kill my soul


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar