Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Rate my Team

19/07 -10 12:03 pokebley

pokebley

2106 XP 76 inlägg

Du använde massa hjälp items och hade lite tur? ._.

I'm the REAL Pokémon Master. The REAL Truth.
Think you can win? PRRRROOOOVEEE IT! x)
Önnered in my heart.

19/07 -10 13:27 DBZ5

DBZ5

762 XP 60 inlägg

Will, Koga och Bruno skadade inte ens mig. Inte ett enda HP. Men jo, jag använde revive och Potions EFTER Karens match, inte i matchen utan efter. Och Lance var enklare än Karen tyckte jag.

Life Is A Beach!

19/07 -10 21:57 DBZ5

DBZ5

762 XP 60 inlägg

Vad menade du med där sista? Och om ditt team är så kan du nog spöa mig i pokemon. Glömde du ''bra'' efter ''är så''?

Life Is A Beach!

12/08 -10 11:39 mariobros1

mariobros1

19708 XP 856 inlägg

Jag använder ALDRIG Revies eller nån typ av Potions i ligan. Vet inte varför, jag bara bestämmer mig för att klara det med de Pokémon som jag använder utan att behöva heala dem. Det betyder ju att jag har förlorat mot dem många gånger, men jag tränas ju då också xD

The stone that sits on the very top of the mountain's mighty face, does it think it's more important than the rocks that form the base?

12/08 -10 11:58 DBZ5

DBZ5

762 XP 60 inlägg

Jag har tänkt att byta ut Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek <--->Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek och

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek <--->Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek


Blir det bättre??

Life Is A Beach!

20/08 -10 10:03 97emilin

97emilin

532 XP 43 inlägg

Det det är bra byte

I am Batman is always the right answer exept when you ask the Riddler

20/08 -10 14:40 DBZ5

DBZ5

762 XP 60 inlägg

Dragontamer skrev:
Jag håller på att göra om mitt SS team

Weavile (under träning)

Porygon-Z

Dusknoir

Togekiss

Sen vet jag inte vilka jag ska ha, funderar på Blissey och Gliscor, eller kanske Swampert, jag är inte säker


Blissey har bara bra HP annars är den dålig. Den har 10 i Atk. jag skulle välja; 1. Swapert 2. Gliscor 3. Blissey

Life Is A Beach!

20/08 -10 18:37 pokemaster9

pokemaster9

3946 XP 87 inlägg

Blissey har bra sp. deffence

If you ask really nice maybe, just maybe you´ll get a piece of me =p

20/08 -10 21:30 DBZ5

DBZ5

762 XP 60 inlägg

Blissey har i Base Stats ;
HP:  255 
315 - 362 
Attack:  10 
13 - 68 
Defense:  10 
13 - 68 
Sp.Atk:  75 
72 - 139 
Sp.Def:  135 
126 - 205 
Speed:  55 
54 - 117 
Total:  540

Life Is A Beach!

22/08 -10 13:37 Videoland

Videoland

473 XP 53 inlägg

DBZ5 skrev:
Dragontamer skrev:
Jag håller på att göra om mitt SS team

Weavile (under träning)

Porygon-Z

Dusknoir

Togekiss

Sen vet jag inte vilka jag ska ha, funderar på Blissey och Gliscor, eller kanske Swampert, jag är inte säker


Blissey har bara bra HP annars är den dålig. Den har 10 i Atk. jag skulle välja; 1. Swapert 2. Gliscor 3. Blissey


Blissey har också väldigt hög special defense och är den bästa special wallen i spelet. Hennes defense må vara låg, men det är bara för att balansera henne. Maxar man hennes defense kan hon ändå ta fysiska attacker hyffsat bra tack vare hennes feta HP, en bold Blissey med max defense tar faktiskt fysiska attacker bättre än en max hp scizor. Dessutom kan hon heala status tack vare natural cure.

Att hon har låg attack gör inget, hennes special attack är användbar och hon har också seismic toss och attacker som thunder wave och toxic. Så Blissey är knappast dålig..

@Dragontamer
Jag skulle nog ta Swampert eller Gliscor. Du har redan två normal pokémon varav en kan ta special attacks hyffsat bra så jag skulle nog ta Swampert eller Gliscor.

Soul silver Fc: 2150 0754 2245
Platinum Fc: 2579 0724 1171

22/08 -10 15:12 Fuska-nu

Fuska-nu

1 XP 16411 inlägg

Skrivet av den borttagna medlemmen Growlancer

Videoland skrev:
DBZ5 skrev:
Dragontamer skrev:
Jag håller på att göra om mitt SS team

Weavile (under träning)

Porygon-Z

Dusknoir

Togekiss

Sen vet jag inte vilka jag ska ha, funderar på Blissey och Gliscor, eller kanske Swampert, jag är inte säker


Blissey har bara bra HP annars är den dålig. Den har 10 i Atk. jag skulle välja; 1. Swapert 2. Gliscor 3. Blissey


Blissey har också väldigt hög special defense och är den bästa special wallen i spelet. Hennes defense må vara låg, men det är bara för att balansera henne. Maxar man hennes defense kan hon ändå ta fysiska attacker hyffsat bra tack vare hennes feta HP, en bold Blissey med max defense tar faktiskt fysiska attacker bättre än en max hp scizor. Dessutom kan hon heala status tack vare natural cure.

Att hon har låg attack gör inget, hennes special attack är användbar och hon har också seismic toss och attacker som thunder wave och toxic. Så Blissey är knappast dålig..

@Dragontamer
Jag skulle nog ta Swampert eller Gliscor. Du har redan två normal pokémon varav en kan ta special attacks hyffsat bra så jag skulle nog ta Swampert eller Gliscor.

Epic, alltså tiden du skrev inlägget. Pokémon är inte epic.

27/08 -10 18:11 Videoland

Videoland

473 XP 53 inlägg

Growlancer skrev:
Videoland skrev:
DBZ5 skrev:
Dragontamer skrev:
Jag håller på att göra om mitt SS team

Weavile (under träning)

Porygon-Z

Dusknoir

Togekiss

Sen vet jag inte vilka jag ska ha, funderar på Blissey och Gliscor, eller kanske Swampert, jag är inte säker


Blissey har bara bra HP annars är den dålig. Den har 10 i Atk. jag skulle välja; 1. Swapert 2. Gliscor 3. Blissey


Blissey har också väldigt hög special defense och är den bästa special wallen i spelet. Hennes defense må vara låg, men det är bara för att balansera henne. Maxar man hennes defense kan hon ändå ta fysiska attacker hyffsat bra tack vare hennes feta HP, en bold Blissey med max defense tar faktiskt fysiska attacker bättre än en max hp scizor. Dessutom kan hon heala status tack vare natural cure.

Att hon har låg attack gör inget, hennes special attack är användbar och hon har också seismic toss och attacker som thunder wave och toxic. Så Blissey är knappast dålig..

@Dragontamer
Jag skulle nog ta Swampert eller Gliscor. Du har redan två normal pokémon varav en kan ta special attacks hyffsat bra så jag skulle nog ta Swampert eller Gliscor.

Epic, alltså tiden du skrev inlägget. Pokémon är inte epic.


Tog du tid eller? För alla skriver nämligen inte lika långsamt som dig och det där var ju knappast ett långt inlägg med tanke på att det var riktat till två personer. Fast håller man enbart till på ett forum som riktar sig till lite yngre människor kan man ju tycka det... Om du inte har något vettigt att skriva kan du låta bli.

Soul silver Fc: 2150 0754 2245
Platinum Fc: 2579 0724 1171

09/10 -10 22:14 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Lite åsikter jag har:
Skippa Latias. Dom flesta vill köra efter Tier och Latias är Uber.
Swampert såg lite märklig ut. Skulle nog byta plats. Ta Waterfall / Ice Beam istället för Surf / Avalance.
Helt klart Ice Shard istället för Ice Punch på Weavile.
Ta bort Dusknoir helt och hållet. Kör med Gengar eller Froslass istället. Trick Room förstör ditt team.
Leftovers på Starmie.
Byt ut Gardevoir. Blissey eller Cresselia är bättre som Support.

Lite off-topic kanske men, lust att köra nån gång?

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

10/10 -10 11:40 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

Dragontamer skrev:
Få se nu...

Weavile är snabb, så det behövs inte ice shard
Jag har massa långsamma pokémon som jag ska träna upp tillsammans med Dusknoir
Latias är min älskling
Surf på Swampert har jag av en anledning, den tar bättre ner rock och ground
Jag håller på att skaffa en Blissey, bara a1tt jag måste breeda fram en bra
Gardevoir är min älskling

Och jag måste bara fixa tillbaka min wi-fi och det kan ta ett tag ^^' Men visst

Jag råder dig. Kör Ice Shard.
Om du ska köra Trick Room så kommer din Porygon-Z, Starmie och Weavile bli alldeles för sega. Dusknoir är bra för en grej och en grej bara. Spin Blocking!
Och jag tycker Froslass gör det bättre.
Bort med Latias. Uber är bannade om du inte kör Uber.
Surf tar inte Rock och Ground bättre. Waterfall är det du ska köra med.
Bort med Gardevoir... In med Blissey eller Cresselia...

Har du testat detta?
http://www.youtube.com/watch?v=Eb-4YsPBu4I

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

10/10 -10 12:32 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

1. Säg att du har fler.

2. Jag lovar dig, Dusknoir är till för en sak.

3. Ice Shard har alltid kommit för Ice Punch i val av attacker till Weavile. Och bara för att den är snabb betyder det inte att den alltid kommer att vara snabbare. Choice Scarf, inget mer behövs sägas. Dessutom är Weavile low tier i OU och är inte speciellt bra längre.

4. Swampert har mycket högre Attack än Sp. Atk så Waterfall kommer ta mer skada. Anledning till at Ice Beam är bättre än Avalanche är Gliscor. Gliscor tar inte mycket skada av Avalanche och kan Stalla ut Swampert hur lätt som annars.

Tycker du ska lyssna på mina tips. Jag har ju erfarenhet. Det kan jag bevisa.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar