Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hur många här tror på Gud?

21/03 -10 15:07 Molle_

Molle_

659 XP 57 inlägg

VampireBlood skrev:
Jag tror inte på gud, men tror konstigt nog på jesus.

Vad kallas det?

Jesusist.

Ont är jag en satanist. I believe in you, Satan!

Molle här.
[kursiv]Hej[/kursiv]
Anti-minusxpförregelbrottiforumet.

21/03 -10 17:47 zvensksoldat

zvensksoldat

10119 XP 141 inlägg

EXODUS skrev:
Till dig som är troende, använd ditt sunda förnuft och känn efter om du verkligen tror på Gud och det bibeln påstår.

Som svar till tråden säger jag nej, jag tror inte på Gud.

För 2000 år sedan trodde man ju på att jorden var platt, ända tills det kom konkreta bevis på att den var rund.
Men Gud däremot, går inte att bevisa eftersom han/hon/det är abstrakt. *

Varför finns det så många olika religioner? Vilken är den rätta? Om till exempel hinduismen stämmer så kommer vi ju inte till himmlen eller helvetet. ^_^

Skapade verkligen Gud allt det här för 5000-6000 år sedan? http://www.youtube.com/watch?v=fgg2tpUVbXQ

* Titta på 6:40+ på denna video, rätt intressant http://www.youtube.com/watch?v=yTnbtSvjAQc&a...



Det där med att biblen påstår att jorden skulle vara skapad för 6000 år sedan beror på hur man tolkar tror jag, kolla länken, det är en religiös som har fått den frågan om jordens ålder. :)

http://www.alltombibeln.se/bibelfragan/earth...

My mom gave me a dollar and dropped me of at town!
xD

22/03 -10 16:20 19Robb92

19Robb92

9486 XP 1615 inlägg

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Spelar just nu: Mario Kart 7

Robbview #117: Super Mario: 3D Land (3DS) - 8/10 (Super Bra)

22/03 -10 18:04 tompus

tompus

3284 XP 203 inlägg

Unknowned skrev:
ReservoirDog skrev:
Jag tror inte på gud men det är snarare människan som skapade kriget.



Många krig har ju startat pga religion.


men de är ju människan som har skapat religion!
själv tycker jag att "gud" och "satan" bara är de  "goda" och det "onda" som finns inom oss, himlen och helvetet är vad vi gör av vårt liv här på jorden!

24/03 -10 16:01 SBTK

SBTK

9589 XP 1058 inlägg

Religion är bullshit.
Muslimerna tror att Allah vill att de ska röja undan alla syndare så de spränger WTC och 3000+ människor.

Den enda religionen som låter förnuftig är faktiskt hinduismen, då de inte äter kött för att de respekterar guds skapelser. Om man tänker efter är det ganska bra tänkt men om gud hade funnits hade han väl inte skapat kackerlackan som är tamejfan värdelös.

From green to red our days pass by
Waiting for a sign to tell us why
Are we dancing all alone?

31/03 -10 20:52 Rainbowzz

Rainbowzz

2784 XP 1616 inlägg

Jag tror inte på Gud.

31/03 -10 20:57 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

Ingen aning vad jag tror.

7 år på fuska.nu

31/03 -10 21:00 Wetterl

Wetterl

5725 XP 329 inlägg

SBTK skrev:
Religion är bullshit.
Muslimerna tror att Allah vill att de ska röja undan alla syndare så de spränger WTC och 3000+ människor.

Den enda religionen som låter förnuftig är faktiskt hinduismen, då de inte äter kött för att de respekterar guds skapelser. Om man tänker efter är det ganska bra tänkt men om gud hade funnits hade han väl inte skapat kackerlackan som är tamejfan värdelös.





Om jag hade varit kristen skulle jag svarat med följande mening:
"Kackerlackor skapades för att vissa människan att man kan klara allt, bara man har kraften inom sig"
eller nåt liknande.

Meh.

23/05 -10 20:48 Devil_Jim

Devil_Jim

2565 XP 14 inlägg

Jag hatar kristendomen... Kolla bara hur den har påverkat människor i historien. Kvinnoförtryck till följd av häxprocesser. Kristendomen var inget folk ville ha, den tvingades på dem. Idag är den också världens mest internationella hjärntvätt. Men eftersom de inte lyckas så skriver de in en i Svenska Kyrkan redan vid födseln..

23/05 -10 20:50 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg

Nope. Ingen gud för mig, jag tror på något som kallas vetenskap.

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

23/05 -10 21:09 louie

louie

2020 XP 491 inlägg

tror på chuck norris

tjavagörs

23/05 -10 21:11 Arsenal_96

Arsenal_96

982 XP 48 inlägg

Jag tror på Håkan Mild

My bluewhite heart will always be strong <33
ANTIGAISARE
- klistra in om du är emot laget GAIS

24/05 -10 18:51 Devil_Jim

Devil_Jim

2565 XP 14 inlägg

Tror på själva individen... Men det är kul att urinera och spotta på religioner.

24/05 -10 19:15 TCP

TCP

2241 XP 40 inlägg

Kristendomen är stort skämt. Först var det Adam och Eva sen bytes det till nåt som jag inte kommer ihåg  namnet på. Tycker synd alla som med i svenska kyrkan och betalar ett par tusen i skatt på år i helt onödan.

PC: Powercolor 6970, Gigabyte 6990, Intel I7 3820 @4,3Ghz, Intel 520 250GB, Asrock extreme 7, Silverstone tj-11, Vattenkyling med 120+480 rad.

25/05 -10 16:05 Nienna

Nienna

2942 XP 17 inlägg

Tro är upp till var och en. Att inte tro är också en typ av tro, och enligt mig finns det inget rätt och fel eftersom man trots allt inte kan bevisa att Gud inte existerar. Det finns inga stadiga bevis för att han existerar, heller, men det är (just nu!) omöjligt för oss att veta helt 100% vad som är "rätt" eller, som man också kan säga, "korrekt".

Personligen tror jag inte på Gud som populär religion beskriver... honom. Den. Ja. Jag är väldigt öppen för möjligheter, men samtidigt är jag väldigt skeptisk till i princip allt. Jag utesluter inte några möjligheter och jag är öppen för diskussion. Religion och principen/livsstilen bortom vördnaden för "Gud" är fascinerande och intressant.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar