Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Invandrare

03/05 -10 20:39 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

WaKnuckles skrev:
Meganium skrev:

Om du nu inte tror det, varför tar du ens upp det som exempel? :/


Det jag tog upp som gått sönder under valborg var där jag bor, hände säkert mer men det är vad jag vet. :|
Jag tog inte upp det riktat mot invandrare. Dock det första gjorde jag det, då de förstör en hel del här i Sverige.
Se på Rosengård.. :x

Men Rosengård handlar mer om segregation och utanförskap. Om Sverige blir mer integrerat så skulle inte sådana problem uppstå.

Är det därför helt okej att bränna upp bilar och kasta stenar på poliser?

7 år på fuska.nu

03/05 -10 20:45 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg

Apower skrev:
WaKnuckles skrev:
Meganium skrev:

Om du nu inte tror det, varför tar du ens upp det som exempel? :/


Det jag tog upp som gått sönder under valborg var där jag bor, hände säkert mer men det är vad jag vet. :|
Jag tog inte upp det riktat mot invandrare. Dock det första gjorde jag det, då de förstör en hel del här i Sverige.
Se på Rosengård.. :x

Men Rosengård handlar mer om segregation och utanförskap. Om Sverige blir mer integrerat så skulle inte sådana problem uppstå.

Är det därför helt okej att bränna upp bilar och kasta stenar på poliser?


Absolut inte. Jag menar att det är som det är i Rosengård på grund av den hårda segregationen, inte för att det bor mest invandrare där. Och så kan det ha något med att polisen kallar folk "blattajävel".

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

03/05 -10 20:47 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg


Jag tror inte att invandrarna har orsakat det.



Bra fråga, vet faktiskt inte.. Kanske för att lite av det var av invandrare?


Motsägelse.

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

03/05 -10 20:47 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

WaKnuckles skrev:
Apower skrev:
WaKnuckles skrev:
Meganium skrev:

Om du nu inte tror det, varför tar du ens upp det som exempel? :/


Det jag tog upp som gått sönder under valborg var där jag bor, hände säkert mer men det är vad jag vet. :|
Jag tog inte upp det riktat mot invandrare. Dock det första gjorde jag det, då de förstör en hel del här i Sverige.
Se på Rosengård.. :x

Men Rosengård handlar mer om segregation och utanförskap. Om Sverige blir mer integrerat så skulle inte sådana problem uppstå.

Är det därför helt okej att bränna upp bilar och kasta stenar på poliser?


Absolut inte. Jag menar att det är som det är i Rosengård på grund av den hårda segregationen, inte för att det bor mest invandrare där. Och så kan det ha något med att polisen kallar folk "blattajävel".

Du kanske tror att alla poliser säger så, eller hur?
Fel.

Du kanske tror att det var därför som de började? På grund av en otrevlig polis?
Fel.

7 år på fuska.nu

03/05 -10 20:52 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg

Apower skrev:
WaKnuckles skrev:
Apower skrev:
WaKnuckles skrev:
Meganium skrev:

Om du nu inte tror det, varför tar du ens upp det som exempel? :/


Det jag tog upp som gått sönder under valborg var där jag bor, hände säkert mer men det är vad jag vet. :|
Jag tog inte upp det riktat mot invandrare. Dock det första gjorde jag det, då de förstör en hel del här i Sverige.
Se på Rosengård.. :x

Men Rosengård handlar mer om segregation och utanförskap. Om Sverige blir mer integrerat så skulle inte sådana problem uppstå.

Är det därför helt okej att bränna upp bilar och kasta stenar på poliser?


Absolut inte. Jag menar att det är som det är i Rosengård på grund av den hårda segregationen, inte för att det bor mest invandrare där. Och så kan det ha något med att polisen kallar folk "blattajävel".

Du kanske tror att alla poliser säger så, eller hur?
Fel.

Du kanske tror att det var därför som de började? På grund av en otrevlig polis?
Fel.


Fel.
Jag säger att det är på grund av segregationen. Jag litar på det svenska rättsväsendet, fast några rötägg finns alltid. Men det uttalandet var som salt i såren, och väldigt obekvämt att höra sånt från en person med sån makt.


Är det egentligen så konstigt att polsen kallar invandrare för det fula ordet, så som de beter sig?


Om han hade sagt jävel hade ingen reagerat. Men ett rasistiskt uttalande är alltid fel, hur än situationen ser ut.

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

03/05 -10 21:01 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Fel.
Jag säger att det är på grund av segregationen. Jag litar på det svenska rättsväsendet, fast några rötägg finns alltid. Men det uttalandet var som salt i såren, och väldigt obekvämt att höra sånt från en person med sån makt.

De började vandaliseringen utan sådana uttalanden.

7 år på fuska.nu

03/05 -10 21:04 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg

Meganium skrev:

Om han hade sagt jävel hade ingen reagerat. Men ett rasistiskt uttalande är alltid fel, hur än situationen ser ut.


Nej, men ska jag vara ärlig så tror jag knappast att det skulle hjälpa om polisen slutade kalla de "blattejävlar".
De får helt enkelt acceptera vårat Svenska samhälle eller dra sig tillbaka.
Ursäkta om jag lät otrevlig men de får faktiskt anpassa sig.


Men låter vi de anpassa sig?


De började vandaliseringen utan sådana uttalanden.

Jag har inte sagt motsatsen. För tusende gången, det är segregationens fel. Glöm att jag sa det där om polisen.

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

03/05 -10 21:05 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg


Men låter vi de anpassa sig?


De vill inte.

7 år på fuska.nu

03/05 -10 21:07 sdac

sdac

6286 XP 499 inlägg

Utan invandrade hade dödsantalet varit större än födelseantalet i Sverige : (

... ändå vill jag inte ha in fler fölk. Sverige är inte länge svenskt. Mångkulturellt dretland är vad det är!

Finland är lite tuffare att säga emot iaf.

“If you need an example of how to live, you should not have been born.”

03/05 -10 21:07 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg

Apower skrev:

Men låter vi de anpassa sig?


De vill inte.


På vilka grunder säger du att de vill inte? Hur ska de anpassa sig?


... ändå vill jag inte ha in fler fölk. Sverige är inte länge svenskt. Mångkulturellt dretland är vad det är!

Jag har alltid sett mångkulturellt som ett positivt ord.

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

03/05 -10 21:08 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

sdac skrev:
Utan invandrade hade dödsantalet varit större än födelseantalet i Sverige : (

... ändå vill jag inte ha in fler fölk. Sverige är inte länge svenskt. Mångkulturellt dretland är vad det är!

Finland är lite tuffare att säga emot iaf.



+1.

7 år på fuska.nu

03/05 -10 21:16 WaKnuckles

WaKnuckles

5048 XP 50 inlägg

Meganium skrev:

Mångkulturellt dretland är vad det är!


Kunde inte sakt det bättre själv, de får helt enkelt ge tusan i att ta in mer, det funkar inte.. :x


Men det är väl inte det kulturella som det inte funkar i!?

Some legends are meant to die...
...Kuwabara, KUWABARA!!!

03/05 -10 21:25 Apower

Apower

9102 XP 2260 inlägg

WaKnuckles skrev:
Meganium skrev:

Mångkulturellt dretland är vad det är!


Kunde inte sakt det bättre själv, de får helt enkelt ge tusan i att ta in mer, det funkar inte.. :x


Men det är väl inte det kulturella som det inte funkar i!?

Delvis, jo.

7 år på fuska.nu

03/05 -10 21:59 ShadowKid

ShadowKid

5117 XP 304 inlägg

WaKnuckles skrev:
Apower skrev:

Men låter vi de anpassa sig?


De vill inte.


På vilka grunder säger du att de vill inte? Hur ska de anpassa sig?


... ändå vill jag inte ha in fler fölk. Sverige är inte länge svenskt. Mångkulturellt dretland är vad det är!

Jag har alltid sett mångkulturellt som ett positivt ord.

Inte när det handlar om Islam, enligt mig. Deras syn på kvinnor är hemsk, att dom ska tvingas bära slöja och i vissa fall burka. Tycker att både och borde bannlysas.

Här i det samhället jag bor i så har massinvandringen verkligen förändrat hur det är att bo här. Vingåker var ett ställe folk ville flytta till. Det fanns många lediga jobb, lägenheter man verkligen ville bo i. Men sen när massinvandringen kom in så har många ställen förvandlats till "ghetton", många hus har terroriserats, sönderslagna fönster, att cyklar blir stulna är inte ovanligt eller att någon punkterar däcken på cyklarna.  Och jag ska säga er en sak, det är MAJORITETEN av eleverna på Vidåker som är invandrare som är stökiga, bråkiga och jobbiga. Jag känner ett par invandrare som också är extremt schyssta och sköter sig, men fler som är stökiga och jobbiga.

Om ni nu klasar det här inlägget som rasistiskt får ni väll själva avgöra, jag skriver bara hur jag och mina föräldrar upplever hur det är.

Enligt mig är det bara att inse att Sveriges invandringspolitik är en katastrof, vi öser bara in fler och fler. Arbetskraft är ingenting vi behöver nu, arbetslösheten är högre än någonsin nu. Det är ändå redan svårt för en invandrare att skaffa sig ett "riktigt" jobb. Om vi säger att en invandrare jobbade som hjärnkirurg i sitt hemland så kommer han att jobba som taxichaufför i Sverige.

Jag tror inte det är fel på invandrarna, jag tror det är deras religion. Jag vet att man ska ha rätt att tycka och tro på vad man vill, men hur många gångar mordhotas inte folk om dom nu avbildar Muhammed eller säger någonting illa om Islam? Det är väldigt sällan en Kristen mordhotar någon bara för att man gör lite kul av Jesus eller så. Theo van Gogh som gjorde en dokumentär om våldet hos kvinnor i Mulsimiska samhällen blev mördad av en Muslim bara för den dokumentären, helt sjukt. Och skaparna av South Park blev också mordhotade för att dom avbildade Muhammed i ett av deras South Park-avsnitt. Hur många gånger har inte Jesus vart med i Family Guy, The Simpsons och South Park? Jag förstår att många Kristna kanske tar illa upp av det där, men mordhot är nog väldigt sällsynt. Förstår inte varför man ska överdriva över en sån liten småsak...

Boobs...
The one thing that men will stand up
for everything!

04/05 -10 07:24 UnlimitedDri

UnlimitedDri

3581 XP 242 inlägg

Fint skrivet ..

Enligt mina invandrarkompisar så är det INTE att man är tvungen till att bära slöja, det gör man ENDAST ifall man tänkt följa Koranen OCH vara en TROVÄRDIG muslim. Inget annat. Man bär slöjan för att inte visa sig så mycket för män. Ingen vill bli en billig hora ellerhur? Då är det som skyddmotdetfina. Men ja, det är ett stort problem som vi har idag, det är att folk tänker på det negativa först hos invandrare.

Fler människor, fler jobb. Det är inte ens kläder eller hur man ser ut som avgör vem man är som person. Men det har 10 tusentals rasister inte tänkt på.

BLACK OPS IZZZZ GOOING
TO
PWWNN!!!


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar