Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Iphone

Svara
11/02 -10 20:14 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

Några frågor om Iphone.

1. Kan man köpa ett bättre minneskort till den?

2. Värd att köpa?

3.Vad är bra och dåligt med den?

11/02 -10 20:30 wfps_105

wfps_105

9571 XP 656 inlägg

1. Nej. Den endast inbyggt minne, dvs de som du kan köpa, 16 och 32GB, vilket i och för sig är mer än nog för en mobil.

2. Beror på vad du är ute efter. Är du beredd att slänga upp 7000 kr kontant så visst, det är ingen dålig mobil. Tar du den med abonnemang kan du få ner den till ca. 5000 kr.

3. Apple's restriktioner är dåliga. De håller undan funktioner som multitasking och flash eftersom de inte vill gynna adobe genom flash.
Den är snabb (3GS), har många funktioner och fungerar utmärkt som mobil, men om du vill få ut allt ska du definitivt jailbreaka den. Mjukvaran låses upp så att du kan använda andra program än de från AppStore, det vill säga att de inte är kontrollerade av Apple och inte heller berörs av deras restriktioner och regler.

=)

Har själv en 3GS 16GB, och jag är nöjd med den hittills. Tog den på abonnemang, jailbreakade och låste upp den och använder tele2.

11/02 -10 21:51 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Wfps_105 svarade så bra här ovan, vill bara påpeka att om du tänker köpa en iPhone för att få datorupplevelse rekommenderar jag Nokia N900 istället (som dessutom är lite billigare). Om du är ute efter en mobil med trevliga funktioner och väldigt bra multimediafunktioner, visst, köp en iPhone.

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

11/02 -10 22:08 Dexter

Dexter

12703 XP 1058 inlägg

Multitasking är ett självklart för mig, därför avstod jag från att köpa iPhone.

Skrattar åt klasskompisen med sin iPhone, icke jb:ad som inte kan lyssna Spotify samtidigt som han surfar, *fniss*.

Fast appstoren är överlägsen och det är därför de flesta köper den, den enda punkten jag är missnöjd med min HTC Hero på.

Tonight's the night.

12/02 -10 15:40 Tekkennord

Tekkennord

1846 XP 72 inlägg

Jag köpte min iPhone 3GS 32GB för 2100:- så betalar mina föräldrar abonnemanget vilket är typ 300 månaden i 2 år tror jag. Då får jag obegränsat med SMS och fri mobilsurf. VÄLDIGT bra för den som surfar mycket och SMSar mkt. som jag :] Bättre mobil finns inte än iPhone 3GS. En mobil börjar komma ifatt iPhone nu, Google Nexus One är en bra mobil nu är i samma nivå som iPhone. Men med tanke på att iPhone 3GS har varit ute i ett halvår och först nu börjar andra komma ifatt så kan man ju inte neka att Apple har gjort ett riktigt bra jobb med deras iPhone!

12/02 -10 16:20 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg


Bättre mobil finns inte än iPhone 3GS. En mobil börjar komma ifatt iPhone nu, Google Nexus One är en bra mobil nu är i samma nivå som iPhone. Men med tanke på att iPhone 3GS har varit ute i ett halvår och först nu börjar andra komma ifatt så kan man ju inte neka att Apple har gjort ett riktigt bra jobb med deras iPhone!


http://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_N900

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

12/02 -10 16:38 Tekkennord

Tekkennord

1846 XP 72 inlägg

FIQ skrev:

Bättre mobil finns inte än iPhone 3GS. En mobil börjar komma ifatt iPhone nu, Google Nexus One är en bra mobil nu är i samma nivå som iPhone. Men med tanke på att iPhone 3GS har varit ute i ett halvår och först nu börjar andra komma ifatt så kan man ju inte neka att Apple har gjort ett riktigt bra jobb med deras iPhone!


http://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_N900

vad är det med den?

14/02 -10 13:21 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

Finns det något billigt men bra abbonemang?

14/02 -10 13:37 wfps_105

wfps_105

9571 XP 656 inlägg

petifeten skrev:
Finns det något billigt men bra abbonemang?

Det är svårt att komma under 5000 vilket abonnemang du än tar, Halebop har ett erbjudande med ett abonnemang på 24 månader som kostar 268 kr/mån. Telia hade tidigare ett erbjudande där mobilen kostade 1 kr, månadsavgift 229 kr samt spotify premium gratis fram till påsk, men det verkar tyvärr inte finnas kvar.

03/03 -10 19:24 Hyrule

Hyrule

8428 XP 582 inlägg

Om några polare vill ge över musik till mig, kostar det?

15/03 -10 17:52 potatismos11

potatismos11

2435 XP 543 inlägg

Ett alt. till IPhone är Samsung Galaxy el. Spica.
Den har samma apps som IPhonen och bättre kamera
MEN......IPhone har så mycket mer tillbehör, skal och sånt. Spican som jag har finns nästan inget tillbehör. Enda är ett silikonskydd och skyddsdisplay på skal-man.se. Dom har det enda skalet vad jag har sett. Kanske inte så viktigt men...

Själv tycker jag IPhone är snordyr jämfört med Spica.
IPhone:7000-8000 kr
Samsung Galaxy Spica: 3098 på Telia.
Spica är egentligen en bantad version av Galaxy men är väldigt bra ändå. och alla apps är gratis för Android som är Spicans programvara. Det går att koppla till nätverk(Wi-Fi)vilket jag tycker är jäkligt bra istället för att slösa mobilpengar.

Det här var bara ett tips om en annan touch, det är ditt val, värt att titta på Spican.

Kolla in min Hardstyle lista!

Hardstyle will newer die!

15/03 -10 18:29 wfps_105

wfps_105

9571 XP 656 inlägg

potatismos11 skrev:
Ett alt. till IPhone är Samsung Galaxy el. Spica.
Den har samma apps som IPhonen och bättre kamera
MEN......IPhone har så mycket mer tillbehör, skal och sånt. Spican som jag har finns nästan inget tillbehör. Enda är ett silikonskydd och skyddsdisplay på skal-man.se. Dom har det enda skalet vad jag har sett. Kanske inte så viktigt men...

Själv tycker jag IPhone är snordyr jämfört med Spica.
IPhone:7000-8000 kr
Samsung Galaxy Spica: 3098 på Telia.
Spica är egentligen en bantad version av Galaxy men är väldigt bra ändå. och alla apps är gratis för Android som är Spicans programvara. Det går att koppla till nätverk(Wi-Fi)vilket jag tycker är jäkligt bra istället för att slösa mobilpengar.

Det här var bara ett tips om en annan touch, det är ditt val, värt att titta på Spican.

iPhone kostar inte 7000-8000kr på Telia. Vadå samma apps? Jag förmodar att du menar Android-market vilket ABSOLUT inte är samma sak, Apple har sin egen store och den används bara till Apple-telefoner.

17/04 -10 12:55 Lordvader

Lordvader

3476 XP 8 inlägg

iPhone's are awesome!

Hi!

25/04 -10 22:37 potatismos11

potatismos11

2435 XP 543 inlägg

wfps_105 skrev:
potatismos11 skrev:
Ett alt. till IPhone är Samsung Galaxy el. Spica.
Den har samma apps som IPhonen och bättre kamera
MEN......IPhone har så mycket mer tillbehör, skal och sånt. Spican som jag har finns nästan inget tillbehör. Enda är ett silikonskydd och skyddsdisplay på skal-man.se. Dom har det enda skalet vad jag har sett. Kanske inte så viktigt men...

Själv tycker jag IPhone är snordyr jämfört med Spica.
IPhone:7000-8000 kr
Samsung Galaxy Spica: 3098 på Telia.
Spica är egentligen en bantad version av Galaxy men är väldigt bra ändå. och alla apps är gratis för Android som är Spicans programvara. Det går att koppla till nätverk(Wi-Fi)vilket jag tycker är jäkligt bra istället för att slösa mobilpengar.

Det här var bara ett tips om en annan touch, det är ditt val, värt att titta på Spican.

iPhone kostar inte 7000-8000kr på Telia. Vadå samma apps? Jag förmodar att du menar Android-market vilket ABSOLUT inte är samma sak, Apple har sin egen store och den används bara till Apple-telefoner.

Jo, nästan alla apps är samma. .slut

Kolla in min Hardstyle lista!

Hardstyle will newer die!

25/04 -10 22:52 wfps_105

wfps_105

9571 XP 656 inlägg

potatismos11 skrev:
wfps_105 skrev:
potatismos11 skrev:
Ett alt. till IPhone är Samsung Galaxy el. Spica.
Den har samma apps som IPhonen och bättre kamera
MEN......IPhone har så mycket mer tillbehör, skal och sånt. Spican som jag har finns nästan inget tillbehör. Enda är ett silikonskydd och skyddsdisplay på skal-man.se. Dom har det enda skalet vad jag har sett. Kanske inte så viktigt men...

Själv tycker jag IPhone är snordyr jämfört med Spica.
IPhone:7000-8000 kr
Samsung Galaxy Spica: 3098 på Telia.
Spica är egentligen en bantad version av Galaxy men är väldigt bra ändå. och alla apps är gratis för Android som är Spicans programvara. Det går att koppla till nätverk(Wi-Fi)vilket jag tycker är jäkligt bra istället för att slösa mobilpengar.

Det här var bara ett tips om en annan touch, det är ditt val, värt att titta på Spican.

iPhone kostar inte 7000-8000kr på Telia. Vadå samma apps? Jag förmodar att du menar Android-market vilket ABSOLUT inte är samma sak, Apple har sin egen store och den används bara till Apple-telefoner.

Jo, nästan alla apps är samma. .slut

Så du menar att av de nästan 200,000 program som finns på AppStore är "nästan samma"?
Har du använt en iPhone eller sett AppStore?

26/04 -10 18:27 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Nembo skrev:
petifeten skrev:
Om några polare vill ge över musik till mig, kostar det?



Nej, men det går inte att skicka saker via blåtand om det var det du menade.


...Jo?

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar