Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hur många här tror på Gud?

04/10 -09 17:21 Unicron

Unicron

262 XP 4 inlägg

Shoryuken skrev:
"Man tror ju inte på Gud, men nånting..."

04/10 -09 18:04 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg


inns det bilder på folk som håller i Himlakroppar/komete


Jo visst, det är inte möjligt att en meteor skulle vara så liten och inte brinna upp innan den når marken.

Om de inte respekterar dig får du ta det med de, det är bara onödigt att ta upp här.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

05/10 -09 16:00 oblivionluve

oblivionluve

3274 XP 440 inlägg

antonfusk skrev:

inns det bilder på folk som håller i Himlakroppar/komete


Jo visst, det är inte möjligt att en meteor skulle vara så liten och inte brinna upp innan den når marken.

Om de inte respekterar dig får du ta det med de, det är bara onödigt att ta upp här.


[b]LoL[b]

Det var ju så himla komplicerat.... Ofcourse har den varit stor och sedan brunnit igenom atmosfären och landat på jorden och därmed blev den så liten att att den fick plats i handen.....

Och jag skulle nog hellre tro på Islam än på Kristendomen eftersom dom tror på Evolutionen och hur jorden skapades..... Det finns inga bevis på att gud finns..... Ett par vetenskapliga bevis.... Metioriter, Nebulosa(Stjärnbildningar osv), Att vi är ett djur är ju självklart. Vi föder levande ungar det gör oss till ett däggdjur eftersom fåglar är ett reptildjur och dom lägger ägg.... Alla av dom sakerna är bevisat... Och detdär med att *Gud vill inte att vi ska ha bevis på honom utan att vi ska tro på det ändå* Är den lamaste och simplaste ursäkten som går att komma på.

Min mammas före detta kille köpte den boken till mig vintern 2006, Den är på 360 Sidor.

Några ställen och namn jag kan ta ur boken är:

*Jessheim, Norge, 21,238 cubice CM Meteorite found by Leif Larssen, April 2004.....
* Namíquipa, Mexico 16,396 cubice CM Meteorite found by Adolfo Méricias, Februari 1997...

Men du får väl tro på vad du vill men jag vet att det finns..

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Sparkle Nvidia GeForce GTX460 768mb, Q9400 2,66GHz
Asus p5kpl, Corsair VX 550W 80+, 4 GB ram
Coolermaster Elite 330 Case

05/10 -09 16:33 andiders

andiders

2407 XP 220 inlägg

låt folk tro va dom vill... blir dom överbevisade men fortfarande tror motsatsen, låt då dessa leva som ignoranta naiva förnekande människor, det är allas rättighet att tro va dom vill

AntiModerator
AntiAntiModerator
dubbelmoralisk, optimistisk pessimist

05/10 -09 16:56 FIQ

FIQ

7471 XP 624 inlägg

Jag tror själv inte på gud men motsätter mig inte hans existens (även om det vore otroligt i mina ögon). Samtidigt respekterar jag folks tro, men tänker inte låta de försöka få in mig i deras religion (om det någonsin händer, har aldrig hänt mig).

| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |

FIQ - medlem

(Inspirerad från signatur av Anti)

05/10 -09 18:55 Eragon_Lover

Eragon_Lover

5487 XP 468 inlägg

FIQ skrev:
Jag tror själv inte på gud men motsätter mig inte hans existens (även om det vore otroligt i mina ögon). Samtidigt respekterar jag folks tro, men tänker inte låta de försöka få in mig i deras religion (om det någonsin händer, har aldrig hänt mig).

Det är möjligt att det finns någon övermakt, men jag håller med dig. Alla har vi en religion, även om vi inte vet om det.
Själv är jag ateist.

"Gud sitter i sin himmel och skrattar åt alla som inte tror på honom"
Citat ur Spelkortsmysteriet, av Jostein Gaarder.

05/10 -09 21:46 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg


Det var ju så himla komplicerat.... Ofcourse har den varit stor och sedan brunnit igenom atmosfären och landat på jorden och därmed blev den så liten att att den fick plats i handen.....


Nej, den hinner brinna upp helt om den inte är sjukt stor, och även om den är riktigt stor så blir det en flera kilometer stor meteror som landar. En så liten kan inte landa, det är nog fejk det där du.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

05/10 -09 22:11 oblivionluve

oblivionluve

3274 XP 440 inlägg

antonfusk skrev:

Det var ju så himla komplicerat.... Ofcourse har den varit stor och sedan brunnit igenom atmosfären och landat på jorden och därmed blev den så liten att att den fick plats i handen.....


Nej, den hinner brinna upp helt om den inte är sjukt stor, och även om den är riktigt stor så blir det en flera kilometer stor meteror som landar. En så liten kan inte landa, det är nog fejk det där du.


Så du tror att att boken är fejk? Herregud dethär blir snart roligt x´D

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

...... Bilderna har jag sett med egna ögon.... Så det du säger är väldigt fejk.


Du borde lära dig lite mer om astronomi... Jag har lärt mig mycket av farfar som jobbar dels med sånt i Trollhättan.... Från och med nu så tänker jag ignorera dig .... Men du kanske är en kristen ändå? Men jaja tro på vilken skit du vill men det gör mig bara irriterad för jag vet att du har fel..

Sparkle Nvidia GeForce GTX460 768mb, Q9400 2,66GHz
Asus p5kpl, Corsair VX 550W 80+, 4 GB ram
Coolermaster Elite 330 Case

05/10 -09 22:28 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg


Så du tror att att boken är fejk? Herregud dethär blir snart roligt x


Ja, tror inte på vad som helst, kommer inte tro på det där förens jag ser en meteor falla som himlen och jag fångar den lilla stenen i handen, då vet jag att det verkligen är en meteor. Tills dess, försök inte övertyga mig.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

05/10 -09 22:33 oblivionluve

oblivionluve

3274 XP 440 inlägg

antonfusk skrev:

Så du tror att att boken är fejk? Herregud dethär blir snart roligt x


Ja, tror inte på vad som helst, kommer inte tro på det där förens jag ser en meteor falla som himlen och jag fångar den lilla stenen i handen, då vet jag att det verkligen är en meteor. Tills dess, försök inte övertyga mig.


Okej, då får du nog leva med en falsk tro hela livet då...men försök inte lära massa andra falska saker här heller.

Nu går vi On Topic.

Sparkle Nvidia GeForce GTX460 768mb, Q9400 2,66GHz
Asus p5kpl, Corsair VX 550W 80+, 4 GB ram
Coolermaster Elite 330 Case

05/10 -09 22:45 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg


Okej, då får du nog leva med en falsk tro hela livet då...men försök inte lära massa andra falska saker här heller.


Falsk tro? jag tror inte på gud, ,man måste inte vara kristen för att man inte ska tro på att en meteor ska ha landat på jorden och vara jätteliten.

Sedan har jag lärt mig lite också, tror en fullt utbildad NO lärare vet mer än din farfar och en bok. DÅ han har läst ett antal fler böcker.
Jag kan ha lika rätt som du men du försöker få det att framstå som något annat. Försök inte med det tack.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

06/10 -09 13:57 oblivionluve

oblivionluve

3274 XP 440 inlägg

antonfusk skrev:

Okej, då får du nog leva med en falsk tro hela livet då...men försök inte lära massa andra falska saker här heller.


Falsk tro? jag tror inte på gud, ,man måste inte vara kristen för att man inte ska tro på att en meteor ska ha landat på jorden och vara jätteliten.

Sedan har jag lärt mig lite också, tror en fullt utbildad NO lärare vet mer än din farfar och en bok. DÅ han har läst ett antal fler böcker.
Jag kan ha lika rätt som du men du försöker få det att framstå som något annat. Försök inte med det tack.


Men jag vet ju att det finns handstora *meteoriter*... Men visst tro inte på det då... Men jag vet ändå att du har fel.. Och min farfar vet mer än en vanliga NO lärar eftersom nästan hela hans arbeta handlar om vetenskap och rymden... Så säg svordom borttagen inte att en billig NO-lärare kan mer än honom..

För andra gången... Nu går vi On Topic.

Sparkle Nvidia GeForce GTX460 768mb, Q9400 2,66GHz
Asus p5kpl, Corsair VX 550W 80+, 4 GB ram
Coolermaster Elite 330 Case

06/10 -09 15:39 antonfusk

antonfusk

10170 XP 616 inlägg

oblivionluve skrev:
antonfusk skrev:

Okej, då får du nog leva med en falsk tro hela livet då...men försök inte lära massa andra falska saker här heller.


Falsk tro? jag tror inte på gud, ,man måste inte vara kristen för att man inte ska tro på att en meteor ska ha landat på jorden och vara jätteliten.

Sedan har jag lärt mig lite också, tror en fullt utbildad NO lärare vet mer än din farfar och en bok. DÅ han har läst ett antal fler böcker.
Jag kan ha lika rätt som du men du försöker få det att framstå som något annat. Försök inte med det tack.


Men jag vet ju att det finns handstora *meteoriter*... Men visst tro inte på det då... Men jag vet ändå att du har fel.. Och min farfar vet mer än en vanliga NO lärar eftersom nästan hela hans arbeta handlar om vetenskap och rymden... Så säg fan inte att en billig NO-lärare kan mer än honom..

För andra gången... Nu går vi On Topic.



Billig, han har utbildat sig så mycket som det går inom ämnet och har läst mest poäng inom det i hela småland, då nej han är inte billig, han kan få vilket jobb han vill inom området.

Sedan är inte jag hundra procent säker om det avr vad han sa, men det förändrar inte det faktum att jag tror på vad jag vill eller inte.

Team Divinus
GT: Divinus FeroH
Best MW2 clan Sweden

06/10 -09 16:44 oblivionluve

oblivionluve

3274 XP 440 inlägg

antonfusk skrev:
oblivionluve skrev:
antonfusk skrev:

Okej, då får du nog leva med en falsk tro hela livet då...men försök inte lära massa andra falska saker här heller.


Falsk tro? jag tror inte på gud, ,man måste inte vara kristen för att man inte ska tro på att en meteor ska ha landat på jorden och vara jätteliten.

Sedan har jag lärt mig lite också, tror en fullt utbildad NO lärare vet mer än din farfar och en bok. DÅ han har läst ett antal fler böcker.
Jag kan ha lika rätt som du men du försöker få det att framstå som något annat. Försök inte med det tack.


Men jag vet ju att det finns handstora *meteoriter*... Men visst tro inte på det då... Men jag vet ändå att du har fel.. Och min farfar vet mer än en vanliga NO lärar eftersom nästan hela hans arbeta handlar om vetenskap och rymden... Så säg fan inte att en billig NO-lärare kan mer än honom..

För andra gången... Nu går vi On Topic.



Billig, han har utbildat sig så mycket som det går inom ämnet och har läst mest poäng inom det i hela småland, då nej han är inte billig, han kan få vilket jobb han vill inom området.

Sedan är inte jag hundra procent säker om det avr vad han sa, men det förändrar inte det faktum att jag tror på vad jag vill eller inte.


Sa jag inte att vi skulle gå On Topic? Du vill ha sista ordet, är det så?

http://www.cynical-c.com/archives/bloggraphi...

Om du ska ha bevis som att en meteorit träffar din hand så kommer du nog få en del problem i livet...

Sparkle Nvidia GeForce GTX460 768mb, Q9400 2,66GHz
Asus p5kpl, Corsair VX 550W 80+, 4 GB ram
Coolermaster Elite 330 Case

06/10 -09 16:58 Danne_00

Danne_00

17394 XP 1169 inlägg

oblivionluve skrev:
antonfusk skrev:
oblivionluve skrev:
antonfusk skrev:

Okej, då får du nog leva med en falsk tro hela livet då...men försök inte lära massa andra falska saker här heller.


Falsk tro? jag tror inte på gud, ,man måste inte vara kristen för att man inte ska tro på att en meteor ska ha landat på jorden och vara jätteliten.

Sedan har jag lärt mig lite också, tror en fullt utbildad NO lärare vet mer än din farfar och en bok. DÅ han har läst ett antal fler böcker.
Jag kan ha lika rätt som du men du försöker få det att framstå som något annat. Försök inte med det tack.


Men jag vet ju att det finns handstora *meteoriter*... Men visst tro inte på det då... Men jag vet ändå att du har fel.. Och min farfar vet mer än en vanliga NO lärar eftersom nästan hela hans arbeta handlar om vetenskap och rymden... Så säg fan inte att en billig NO-lärare kan mer än honom..

För andra gången... Nu går vi On Topic.



Billig, han har utbildat sig så mycket som det går inom ämnet och har läst mest poäng inom det i hela småland, då nej han är inte billig, han kan få vilket jobb han vill inom området.

Sedan är inte jag hundra procent säker om det avr vad han sa, men det förändrar inte det faktum att jag tror på vad jag vill eller inte.


Sa jag inte att vi skulle gå On Topic? Du vill ha sista ordet, är det så?

Snarare du som vill det...

Have I ever told you the definition of insanity?


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar