Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Officiell frågetråd för Pokémonspel

Svara
12/09 -09 09:54 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

Det här forumet svämmar nästan över med frågetrådar, så för att få någon sorts struktur över underforumet så har vi moderatorer tänkt att experimentera lite med en frågetråd.

Vi vill alltså att ni ska ställa era frågor här, i den här tråden, istället för att göra en ny tråd när ni undrar något.

Tänk på att använda [quote] när ni svarar någon, annars kan det bli väldigt rörigt.



12/09 -09 20:29 Creeper

Creeper

5466 XP 243 inlägg

När man byter Pokemons med varandra.

När två personer byter Pokemon med varandra, hur vet man då om t.ex. den ena personen har fuskat till sig en viss Pokemon via AR?

Ssssssssssss...

12/09 -09 20:35 pingis1

pingis1

787 XP 36 inlägg

halo3master skrev:
När man byter Pokemons med varandra.

När två personer byter Pokemon med varandra, hur vet man då om t.ex. den ena personen har fuskat till sig en viss Pokemon via AR?

tror inte man kan se det

12/09 -09 20:35 flodhast

flodhast

5121 XP 71 inlägg

halo3master skrev:
När man byter Pokemons med varandra.

När två personer byter Pokemon med varandra, hur vet man då om t.ex. den ena personen har fuskat till sig en viss Pokemon via AR?


det vet man inte. det går inte att ta reda på. ibland går det att ta reda på det när man väl har den på sitt spel, det beror på hur han/hon har hackat den. men har man den på spelet så är det ju lite för sent.

12/09 -09 23:23 Creeper

Creeper

5466 XP 243 inlägg

Tack för era svar =)
Tänkte bara på om man inte vill ha en hackad pokemon och så råkar man byta sig till en >___>
Aja nog om detta.
- Fråga låst

Ssssssssssss...

13/09 -09 09:24 SuperJOCKE

SuperJOCKE

9095 XP 648 inlägg

halo3master skrev:
När man byter Pokemons med varandra.

När två personer byter Pokemon med varandra, hur vet man då om t.ex. den ena personen har fuskat till sig en viss Pokemon via AR?

Måste bara säga detta. Kolla vart den är fångad. Om den är fångad på ett ställe där den inte finns så är den hackad. Och sen kan man se det på bollen den är fångad i.

Så, nu är frågan låst.

I'm the Master Gamer. Think you can win?
I draw my power from my inner hollow.
~ Blessing in Disguise - Hey there, kitten.

13/09 -09 20:00 B_Boy

B_Boy

233 XP 3 inlägg

Var kan man hitta sin WEP key??

jag vill gärna få min friend code och spela med andra. Jag kan inte min Wep key och undrar om man kan få reda på den genom internet??

13/09 -09 20:14 Cindy

Cindy

205 XP 20 inlägg

B_Boy skrev:
Var kan man hitta sin WEP key??

jag vill gärna få min friend code och spela med andra. Jag kan inte min Wep key och undrar om man kan få reda på den genom internet??


Vad jag vet kan man hitta den på ett sätt. Jag hade själv samma problem, men det beror ju på vilken router du har. Om du vet din gateway, kan du skriva 192.168.0.x i din webbläsare och då är användarnamnet admin, och du ska inte skriva något i lösenordet. Då kommer du in på din router. Där ska du kunna hitta din WEP nyckel. Det kunde jag iallfall göra på min router.

13/09 -09 22:03 B_Boy

B_Boy

233 XP 3 inlägg

vad står "x" för?

14/09 -09 16:25 Cindy

Cindy

205 XP 20 inlägg

Alltså alla har olika gateway (Är inte helt säker). Om du inte vet din gateway, gå in på kör och skriv sedan "cmd" och sedan "ipconfig". Där ser du din gateway.

15/09 -09 08:15 balenstein

balenstein

58 XP 2 inlägg

Var finns Earthcuake?

Var i spelen Gold/Silver/Crystal hittar man TM Earthcuake? (Kan inte dess nummer)

Rädda träden, ät en bäver!

15/09 -09 09:26 Knewt

Knewt

11417 XP 453 inlägg

balenstein skrev:
Var finns Earthcuake?

Var i spelen Gold/Silver/Crystal hittar man TM Earthcuake? (Kan inte dess nummer)

TM #26 Earthquake - Victory Road

Karta över Victory Road (TM 26 är utmarkerat med ett E på våning 2):
http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?r...

15/09 -09 14:41 Krulle

Krulle

216 XP 1 inlägg

Krulle skrev:
kan någon svara på dessa frågor?
Måste man använda music box för att locka till sig mew eller räcker det med att bara ha den med sig?
Vilken lv. är mew i? Kan man bara ha en musicbox?
och kan man få starters att joina?
Tack på förhand!
:)

(Pokémon Mystery Dungeon: Red Rescue Team)

15/09 -09 20:26 Sw3den

Sw3den

3736 XP 188 inlägg

coopa_troopa skrev:
Är det sant att det finns många av legendariska? Eller finns det bara en av varje? Jo, denna fråga har jag vilja veta ända sen jag var liten!
T EX. att det finns många av Mew?


nej det finns bara en av varje, men det kan hända att det finns t.ex mew i både pokemon fire red och i nåt annat spel.
Och så kan det vara så att du har flera av mew men det beror ju på om du fått det av nån annnan.
Officelt så är legendariska "uncommon" och det finns bara en av varje -egentligen-

My opinions may have changed, but not the fact
that I'm right.

16/09 -09 07:13 balenstein

balenstein

58 XP 2 inlägg

Void skrev:

TM #26 Earthquake - Victory Road

Karta över Victory Road (TM 26 är utmarkerat med ett E på våning 2):
http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?r...


Nice tack så mkt :D Behöver den för att slå Red ;)

Rädda träden, ät en bäver!

16/09 -09 07:52 Sw3den

Sw3den

3736 XP 188 inlägg

coopa_troopa skrev:
Okej, men är det inte så att Rayquaza föder ett barn i ett avsnitt?


det vet jag inget om, men vad jag vet så går det inte iafall.

My opinions may have changed, but not the fact
that I'm right.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar