Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hur många här tror på Gud?

26/05 -09 18:46 Koongo

Koongo

6197 XP 266 inlägg

Spiner_ skrev:


Och jag hindrar dig inte från att vara dum.

Jag tror på precis vad jag vill, och jag vill göra det utan att bli kalla dum.
Varför? Att förtrycka det uppenbara är bara att göra saken värre.

Läs Fuskabloggen och bidra gärna med artiklar!
---> http://fuskanu.blogg.se/
http://namninsamlingemotfnumoderatorer.webb.se/

27/05 -09 19:18 hawki

hawki

733 XP 10 inlägg

Lite.

Metal
lica f
orever

29/05 -09 23:49 Threeforce

Threeforce

198 XP 1124 inlägg

Nej.

tjockis

30/05 -09 00:00 gta89

gta89

6005 XP 270 inlägg

Det kan ja inte svara på än.

Står för det jag säger.

14/06 -09 23:03 Finlaendaren

Finlaendaren

1245 XP 38 inlägg

Om detta är guds verk är jag inte imponerad, titta på youtube när George Carilin talar om religion, om det inte hjälper kan inget hjälpa er... Religösa personer är trångsynta, tänk utanför lådan, gäller inte bara religösa också idioter   hehe...

Men varför tror man på gud igentligen? Svaren? HA! Bibelns svar är samma som när en unge säger "därför"... Varför finns sjukdomar? Därför...?

Jag vet bäst för att jag är bäst, enkelt.
Red Dead Redemption 2010 FTW!
Psn: crazycat690

14/06 -09 23:10 Klimpen2

Klimpen2

2968 XP 16 inlägg

Finlaendaren skrev:
Bibelns svar är samma som när en unge säger "därför"... Varför finns sjukdomar? Därför...?

Ge mej ett exempel...

Finlaendaren skrev:

Allvarligt, men dendär frågan "om ditt barn dött i en bilolycka", skulle det inte kännas skönare, i så fall var det ju guds fel till att börja med eftersom han bestämmer vem som dör eller när.
Så jag skulle mest bli arg för att gud just dödat mitt barn. Inte vara glad över att han kommer till himlen. Som jag ändå inte tror på såå... Men annars då, hur livet kom till, det jag tror är... En slump! Då är allt enkelt, är livet meningslöst för det? Nej^^

Att det är Gud som bestämmer att människor ska dö när de gör det är helt obibliskt.

// K2

15/06 -09 18:31 Finlaendaren

Finlaendaren

1245 XP 38 inlägg

Klimpen2 skrev:
Finlaendaren skrev:
Bibelns svar är samma som när en unge säger "därför"... Varför finns sjukdomar? Därför...?

Ge mej ett exempel...

Finlaendaren skrev:

Allvarligt, men dendär frågan "om ditt barn dött i en bilolycka", skulle det inte kännas skönare, i så fall var det ju guds fel till att börja med eftersom han bestämmer vem som dör eller när.
Så jag skulle mest bli arg för att gud just dödat mitt barn. Inte vara glad över att han kommer till himlen. Som jag ändå inte tror på såå... Men annars då, hur livet kom till, det jag tror är... En slump! Då är allt enkelt, är livet meningslöst för det? Nej^^

Att det är Gud som bestämmer att människor ska dö när de gör det är helt obibliskt.

"Helt obibliskt"? Förklara närmmare vad du menar.

Exempel? När man frågar en kristen om nått säger de ofta bara "för att det står i bibeln" eller för "att gud vill det", förstår du vad jag menar? Allvarilgt... Är du kristen? Tror du på ALLT som står i bibeln? I så fall, wow det var inte dåligt, om inte, hur kan man tro på resten om nått är fel? Och folk säger att gamla testamentet inte stämmer, även kristna, så varför har man med det än då??

Hur kan man i alla fall tro på en bok som blev skriven på en tid då folk trodde att jorden var platt och universums medelpunkt

Jag vet bäst för att jag är bäst, enkelt.
Red Dead Redemption 2010 FTW!
Psn: crazycat690

15/06 -09 21:17 kev96

kev96

885 XP 51 inlägg

jag tror inte på gud. fast alla får tro vad dom vill. :)

kev96

15/06 -09 22:15 sdac

sdac

6286 XP 499 inlägg

Om vi skulle säga att Gud verkligen "existerade", skulle JAG vilja säga att det är satans lata, och inte minst sagt värdelösa lillayster.

Folk ser ju Gud som hoppet i våran värld, men inte f*n ser jag något hopp på nyheterna.

“If you need an example of how to live, you should not have been born.”

15/06 -09 23:12 GoldenMew

GoldenMew

14211 XP 577 inlägg

Klimpen2 skrev:

Finlaendaren skrev:

Allvarligt, men dendär frågan "om ditt barn dött i en bilolycka", skulle det inte kännas skönare, i så fall var det ju guds fel till att börja med eftersom han bestämmer vem som dör eller när.
Så jag skulle mest bli arg för att gud just dödat mitt barn. Inte vara glad över att han kommer till himlen. Som jag ändå inte tror på såå... Men annars då, hur livet kom till, det jag tror är... En slump! Då är allt enkelt, är livet meningslöst för det? Nej^^

Att det är Gud som bestämmer att människor ska dö när de gör det är helt obibliskt.


Psaltaren 90 verkar antyda något annat, jag citerar den i dess helhet:

Psaltaren 90 (Levande Bibeln)

1Herre, så länge människan funnits har du varit vår tillflykt!

2Innan bergen skapades, innan jorden formades, fanns du, Gud, utan början och utan slut.

3Du talar och människan blir åter jord.

4Tusen år är för dig bara som gårdagen! Ja, de är som en enda timme!

5-6Vi sveper fram på tidens vågor, lika snabbt som en rasande flod, och vi försvinner lika snabbt som en dröm när man vaknar. Vi liknar gräset, som växer upp och är grönt på morgonen men som vissnar ner och dör innan kvällen.

7Ja, genom din vrede förgås vi, och snabbt är det ute med oss.

8Vår synd ligger öppen för dig, ja, till och med våra mest hemliga synder har du dragit fram i ljuset.

9Inte undra på att åren känns långa och tunga när du blir vred på oss, och att alla våra dagar är fyllda av suckar!

10Vi blir sjuttio år, en del kanske till och med blir åttio. Men också våra bästa år är ofta tomma och problemfyllda. Snart försvinner de och vi är borta.

11Vem kan förstå hur väldig din vrede är? Vem av oss fruktar dig som han borde?

12Lär oss att räkna våra dagar, och lär oss förstå hur korta de är. Hjälp oss att använda dem på bästa sätt.

13Herre, kom och välsigna oss! Eller hur länge tänker du dröja? Var inte förargad på oss längre!

14Visa oss din godhet i vår tidigaste ungdom, ja, ge oss glädje till livets slut.

15Ge oss glädje som uppväger alla de olyckor som har drabbat oss! Byt de onda åren mot goda.

16Låt oss få se dina under igen. Låt våra barn få se din härlighet och de kraftgärningar som du visade under gångna tider.

17Ja, Herre, vår Gud, visa oss din godhet och låt oss bli framgångsrika i allt vad vi gör!

Är inlägget rött så jag talar som moderator (NOT ANYMORE)
Synpunkter på min moderering? Gärna via PM! (TY M8)

16/06 -09 00:24 oblivionluve

oblivionluve

3274 XP 440 inlägg

Kristendomen är så löjlig att jag pissar ner mig... Dom tror inte på apmänniskan vi har skelett och kranier på apmänniskor.... Dom tror ej på att människan är ett djur vilket är riktigt stupat vi säger såhär En apa har ju en hjärna? =Ja en människa har en hjärna = ja.. en människa har blood =ja det har alla andra djur också därför är vi ett djur. altså allt som har organ är djur vi är ett Däggdjur som föder levande ungar Reptiler o.s.v får ägg... ska ni fortsätta diskutera detta eller?

Sparkle Nvidia GeForce GTX460 768mb, Q9400 2,66GHz
Asus p5kpl, Corsair VX 550W 80+, 4 GB ram
Coolermaster Elite 330 Case

16/06 -09 20:07 OdenRaz

OdenRaz

4344 XP 196 inlägg

jag bara undrar en sak, varför lär massa skolor ut Kristendom som ämne när dom helt har tagit bort Asatron från skolämnerna? jag menar ska vi inte få lära oss den rigtiga religonen eller?

Må de krisnas blod pryda min grav
Må demoner ta de Falska
Sänd dem till HEL

16/06 -09 20:09 Shoryuken

Shoryuken

3115 XP 2750 inlägg

smutsigare skrev:
jag bara undrar en sak, varför lär massa skolor ut Kristendom som ämne när dom helt har tagit bort Asatron från skolämnerna? jag menar ska vi inte få lära oss den rigtiga religonen eller?


För att Kristendomen är världens största religion.

~ A winner is you!

16/06 -09 20:10 repli

repli

9026 XP 509 inlägg

Jag tror inte på någonting som är orealistiskt, så jag tror på vetenskapen! :) Och så tror jag mycket på mig själv. Alltså att Sonic är bäst!
Hehe, kunde bara inte motstå att säga det sista...

Want some chocolate?

16/06 -09 20:44 oblivionluve

oblivionluve

3274 XP 440 inlägg

replicator99 skrev:
Jag tror inte på någonting som är orealistiskt, så jag tror på vetenskapen! :) Och så tror jag mycket på mig själv. Alltså att Sonic är bäst!
Hehe, kunde bara inte motstå att säga det sista...


Du har helt rätt Replicator!

Sparkle Nvidia GeForce GTX460 768mb, Q9400 2,66GHz
Asus p5kpl, Corsair VX 550W 80+, 4 GB ram
Coolermaster Elite 330 Case


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar