Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Hur många här tror på Gud?

11/11 -08 21:05 SBTK

SBTK

9589 XP 1058 inlägg

Livet är ju bara en illusion, ett test. Som några (vem vet, antagligen gudar) slår vad om. En slår vad om att George Bush dör när han är 65. De andra slår vad om att han dör av ålder, vid 82. Men om Bush nu dör vid 65 års ålder så måste de andra bjussa hon/han på varsin whisky. Själva grejen är att se vem som pallar längst. Själv ska jag fan plåga folk med datavirus och klamydia tills jag blir 127 år.  Då blir dom snopna, "gudarna".

From green to red our days pass by
Waiting for a sign to tell us why
Are we dancing all alone?

11/11 -08 21:36 little_man

little_man

8522 XP 857 inlägg

cybertronx skrev:
Jag tror på gud. Det gör alla som vill ha ett bättre liv.
Först är hårdrockare emos, och nu är det så att dom som tror på Gud har ett bättre liv än dom som inte har det? :S

Detta är en liten hälsning

11/11 -08 21:38 Shoryuken

Shoryuken

3115 XP 2750 inlägg

Det är när livet är skit då man frågar sig om det finns någon gud.

~ A winner is you!

11/11 -08 22:44 midgard100

midgard100

7918 XP 1515 inlägg

Det finns inga bevis på att det finns en gud, Men det finns dock inga bevis på att det inte finns någon gud.

11/11 -08 22:44 Evil_Joke

Evil_Joke

5032 XP 321 inlägg

little_man skrev:
cybertronx skrev:
Jag tror på gud. Det gör alla som vill ha ett bättre liv.
Först är hårdrockare emos, och nu är det så att dom som tror på Gud har ett bättre liv än dom som inte har det? :S

Det är väll dags och inse att alla kristna vet mer, är av mer värde, mer förnuftiga, mindre ignoranta och självklart bättre människor än alla andra...
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Edit:

Det finns inga bevis på att det finns en gud, Men det finns dock inga bevis på att det inte finns någon gud.
Och du råkar inte ha något bevis emot herr Klövman i rymden, som enligt 'Joakims Allheliga Rövslickeri-bok för spirituellt begåvade', har skapat oss?

Interventionism är ekonomiskt heroin
Problem lindras inte med nya
Välfärdsstaten är ditt rättsliga självmord

11/11 -08 22:49 Evil_Joke

Evil_Joke

5032 XP 321 inlägg

xcookie skrev:
Evil_Joke skrev:
Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

innan jag lade märke till animationen trodde jag seriöst att den där smileyn petade sig i näsan

Klicka för att öppna bilden i nytt fönster och i full storlek

Interventionism är ekonomiskt heroin
Problem lindras inte med nya
Välfärdsstaten är ditt rättsliga självmord

11/11 -08 23:09 Evil_Joke

Evil_Joke

5032 XP 321 inlägg


lite mer ontopic: Jag tror inte på någon gud, men är mer och mer övertygand om att jag skulle kunna vara allt, att världen är en perfekt illusion gjord för att jag inte ska kunna genomskåda den. jag vet sökert att jag har ett "jag", men jag kan aldrig veta detsamma om någon annan. Därför skulle jag kunna vara gud. När jag föddes startade allt, När jag dör störtar allt.
Du råkar inte veta vad denna filosofi kallas? Jag har nämligen suttit ett tag och försökt leta rätt på den, men utan resultat  .

Interventionism är ekonomiskt heroin
Problem lindras inte med nya
Välfärdsstaten är ditt rättsliga självmord

11/11 -08 23:13 midgard100

midgard100

7918 XP 1515 inlägg

strutus4ever skrev:
midgard100 skrev:
Det finns inga bevis på att det finns en gud, Men det finns dock inga bevis på att det inte finns någon gud.

var god sluta med dina vidriga dagisargument. Tänk om det funkade såi rätten.
Har du dödat dessa männiiskor?
-Nej, jag lovar, ni har inga bevis över huvud taget att jag var där, ni har till och med dömt 5 andra!
Har du några bevis för att du inte var en medbrottsling? Har du några bevis för att inte ha 20000 medbrottslingar? Har du några bevis för att inte hela din jävla släkt är en kriminell liga?

fattar du grejen?


Nej.

11/11 -08 23:21 Evil_Joke

Evil_Joke

5032 XP 321 inlägg

strutus4ever skrev:
Evil_Joke skrev:

lite mer ontopic: Jag tror inte på någon gud, men är mer och mer övertygand om att jag skulle kunna vara allt, att världen är en perfekt illusion gjord för att jag inte ska kunna genomskåda den. jag vet sökert att jag har ett "jag", men jag kan aldrig veta detsamma om någon annan. Därför skulle jag kunna vara gud. När jag föddes startade allt, När jag dör störtar allt.
Du råkar inte veta vad denna filosofi kallas? Jag har nämligen suttit ett tag och försökt leta rätt på den, men utan resultat  .


det kallas att vara solipsist tror jag, men vad filosofin heter vet jag inte riktigt. Solipsi?
Iaf så är det riktigt facsinerande, kul att du också , antar jag, tycker det


Soliplism låter väldigt bekant :). Jo, jag har varit inne mycket på dessa banor att världen är en illusion.

Interventionism är ekonomiskt heroin
Problem lindras inte med nya
Välfärdsstaten är ditt rättsliga självmord

12/11 -08 16:53 Koongo

Koongo

6197 XP 266 inlägg

little_man skrev:
Först är hårdrockare emos, och nu är det så att dom som tror på Gud har ett bättre liv än dom som inte har det? :S
Det har han aldrig påstått, han sa att alla som trodde på gud vill ha ett bättre liv. Vilket också är logiskt eftersom man oftast vänder sig till spirituella krafter när man har problem.

midgard100 skrev:
Det finns inga bevis på att det finns en gud, Men det finns dock inga bevis på att det inte finns någon gud.
Tja, eftersom mirakel är bevisade vara omöjliga så finns iaf inte den kristna guden.

Strutus4ever skrev:
Solipsi?
solipsism


inget bevis för ett påstående är i säg ett bevis för att påståendet är falskt
Nej, Einsteins relativitets-teori hade inga källor som visade att den var sann, ändå var den det.

Läs Fuskabloggen och bidra gärna med artiklar!
---> http://fuskanu.blogg.se/
http://namninsamlingemotfnumoderatorer.webb.se/

12/11 -08 19:55 strutus4ever

strutus4ever

544 XP 3 inlägg

Hans teori hade ändå med materiella ting att göra, inte md något som varken kan ses, höras eller kännas.
Nej, kärlek och medvetande är inte ett bevis för guds närhet, utan ett resultat av nerimpulser i hjärnan, för de som inte visste.

To mend divides
To change the world
To reach the farthest star

12/11 -08 20:22 Koongo

Koongo

6197 XP 266 inlägg


Hans teori hade ändå med materiella ting att göra,
Sen när är energi materia?

Läs Fuskabloggen och bidra gärna med artiklar!
---> http://fuskanu.blogg.se/
http://namninsamlingemotfnumoderatorer.webb.se/

13/11 -08 10:06 cybertronx

cybertronx

6966 XP 662 inlägg

Jag tror nog att 2% av fuska.nu's medlemmar är kristna. 98% är inte det.

cybertronx!

13/11 -08 14:40 Koongo

Koongo

6197 XP 266 inlägg

cybertronx skrev:
Jag tror nog att 2% av fuska.nu's medlemmar är kristna. 98% är inte det.

Snarare 75% - 90% som är kristna.

Läs Fuskabloggen och bidra gärna med artiklar!
---> http://fuskanu.blogg.se/
http://namninsamlingemotfnumoderatorer.webb.se/

13/11 -08 16:26 Unknowned

Unknowned

2978 XP 182 inlägg

xcookie skrev:
NTC skrev:
Känslor styrs inte av nerver utan kemikaler som blandas på ett visst sätt, för dig som inte visste det.

hormoner, pucko.


Nej, alla känslor är inte hormoner.

Våga satsa på dig själv. runka i motvind.


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar