Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Forumtråd

Välkommen till Fuska.nus forum. För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad. Medlem blir du gratis genom att klicka på Registrera dig i logga in-rutan. Men du kan kika runt i alla forumen och läsa även om du inte är inloggad.



Berätta eran historia! - Hur fick ni Wii?

Svara
08/12 -06 12:05 L1NK

L1NK

3201 XP 44 inlägg

Ja, alla har väl en egen liten historia om hur de lyckades få tag på Wii... här kan man samlas och dela den stora glädjen.. ^^'

Min Wii-Story
Jag hade förhansbokat 8 November. Det var försent... -.-
Altså, min lösning blev:
Dra ner till BR 7:30 idag 8 Dec, campa i 2h och 30 min, och få Wii! När jag kom till BR, var jag rädd att det skulle vara många där, men det var bara 2 snubbar. de var asshyssta ^^' , vi snackade lite om Wii och Twilight Princess i typ en halvtimme, och då kom en till Snubbe, han var kanske 17 år typ.. de andra var 15.. iaf, vi snackade alla 4 litegrann och efter en stund kom en expidit ut och sa:

Ni ska ha Wii eller?
Vi: Jaa!
Okej, vad bra, för vi har fått in fyra Wii, så, om det kommer nån mer så kan ni bara säga till att det inte finns plats.
Vi fick varsinna lappar, med numrerna 1-4 på. Själv hade jag ju 3 då.
När vi hade fått lapparna, var ju liksom våra platser i kön fixade, så vi tog en bensträckare och gick förbi OnOff, De var skitmkt folk där som skulle köpa Wii.. vi skrattade lite åt dem, och gick tillbaks. Lite då och då kom det snubbar som frågade om vi satt där och campade för Wii, ja, svarade vi, och berättade att de bara fick in 4 konsoler. Fan, sa de flesta. Jag blev t.o.m. erbjuder 500 spänn av en snubbe för att ge bort min köplats, men nej, glömm det! sa jag. Tiden gick extreeeemt långsamt, men tillslut var klockan 10, och i rusade in, tillsammans med korkade föräldrar som hade samplats runt BR cirka 10 minuter innan de öppnade, de skulle tydligen köpa Wii till sina barn, men blev skit snopna när de fick reda på att de bara fick in 4 st, hehe, en mamma nästan skrek på expiditen att det var dåligt att de ibara fått in 4 st.. jag kom fram till kasan och sa: Hej, Nintendo Wii och Zelda: Twilight Princess tack.
Expiditen: Tyvärr, vi hade bara två Zelda...
Jag höll på att dö när jag hörde det, men som tur var, kom en annan expidit och sa: Men joo! Vi har ju ett kvar. Och jäklar vad glad ja blev.. Hon lade upp Wii kartongen och Twilight Princess och jag betalade och sprang ut. Wii!!!!! Skrek jag inte... men jag tänkte det. Nu gick jag mot EBGames för att avboka mitt Wii som jag endå inte skulle få, och mitt Twilight Princess som jag också redan hade. Jag bytte pengarnasom ja fick tillbaks mot Wii Play för att få en till kontroll, och en extra nunchuck. Sedan sprang jag hem och lämnade Wii och gick till skolan... ja hade missat 3 lektioner.. -.- och ett prov.. -.- ... men jag hade Wii!!! iallafall, nu är jag hemma, vi har håltimme + rast, så jag kan va hemma innan sista lektionen. Eller så skiter jag i den också kanske... aja vi får se.. 



Drar från fuska.
Kommer inte tillbaka.
Men kanske kommer jag tillbaka. Väntar ni? ;]

08/12 -06 13:00 Sinny

Sinny

7709 XP 61 inlägg

Ahh! L1NK-sama var bor du så jag kan våldgästa dig och ditt Wii?? xP

Jag satt och tänkte på dig i skolan idag när våran mattelektion precis hade blivit inställd för läraren hade nationella prov med tvåorna. Då va klockan prick 10!! xO

Fast jag var tvungen att åka hem och ta hand om min hund annars hade jag fan åkt in till gbg och letat upp din adress xP


Okej, bortse från detta inlägget eftersom jag inte har fått mitt Wii än men jag antar att det kommer bli nåt i den här stilen:
Killen från EB Games ringer. "Hej, ni kan komma och hämta ert Wii nu." Pappa åker dit och hämtar Wii. Vi sitter hemma i 16 dagar och:

På julafton öppnar vi alla paketen och typ sparar Wii till sist :P Alla tjatar på personen med flest paket att skynda sig. Vi öppnar paketet med Wii och rusar iväg till TV:n xD

För övrigt har jag varit i Karthago.

08/12 -06 13:05 L1NK

L1NK

3201 XP 44 inlägg

Hehe gööt ^^ glöm inte TP... 

Drar från fuska.
Kommer inte tillbaka.
Men kanske kommer jag tillbaka. Väntar ni? ;]

08/12 -06 13:22 Emmin

Emmin

2317 XP 11 inlägg

Jag drog ner till ONOFF som är mitt i motorvägen kl 7:00

jag väntade i 3 timmar och INGEN var där!!! det fans 10 st i lager men ingen var där... Jag köpte TP och Wii PLAY!!!

Jag tycker om att vara oseriös

//Emmin

08/12 -06 13:35 L1NK

L1NK

3201 XP 44 inlägg

Hehe gööt jag med!! 
3 timmar i onödan xD
men du, hur gjorde du för å skippa plugget?

Drar från fuska.
Kommer inte tillbaka.
Men kanske kommer jag tillbaka. Väntar ni? ;]

08/12 -06 13:35 Sinny

Sinny

7709 XP 61 inlägg

Nänä jag trodde TP ingick i dina beräkningar :P man skaffar inte Wii utan att skaffa TP xD

För övrigt har jag varit i Karthago.

08/12 -06 13:36 L1NK

L1NK

3201 XP 44 inlägg

Ja.. jo, det e ju rätt! Jag blev så jääkla skraj när ja hörde att de inte hade Wii..

Drar från fuska.
Kommer inte tillbaka.
Men kanske kommer jag tillbaka. Väntar ni? ;]

08/12 -06 14:04 simojn

simojn

2525 XP 336 inlägg

Jag köpte aldrig Wii -.-

Fast jag har chans att vinna en. Eller två.

08/12 -06 14:13 L1NK

L1NK

3201 XP 44 inlägg

Vinna? Hah! Lycka till! 

Drar från fuska.
Kommer inte tillbaka.
Men kanske kommer jag tillbaka. Väntar ni? ;]

08/12 -06 16:11 AngelOfGames

AngelOfGames

15785 XP 112 inlägg

L1NK du glömde att köpa en trisslott ;). Hehe, du hade lite tur idag kan man väl säga ^^! Men rolig berättelse att läsa :P

AngelOfGames, medlem, fuska.nu

08/12 -06 16:12 L1NK

L1NK

3201 XP 44 inlägg

Hehe.. ja du, det var kul att vara där nere också, och se OnOff kön xD

Drar från fuska.
Kommer inte tillbaka.
Men kanske kommer jag tillbaka. Väntar ni? ;]

08/12 -06 16:14 AngelOfGames

AngelOfGames

15785 XP 112 inlägg

Hehe, kan tänka mig det ^^!

AngelOfGames, medlem, fuska.nu

08/12 -06 16:15 L1NK

L1NK

3201 XP 44 inlägg

Mm.. fan va seg Rain är... -.- jag vill spela TP!! 

Drar från fuska.
Kommer inte tillbaka.
Men kanske kommer jag tillbaka. Väntar ni? ;]

09/12 -06 20:57 Malak

Malak

7016 XP 391 inlägg

Snodde L1NK's berättelse och anväde som novell som jag lämmnade in till läraren, gjorde om den lite med talstäck och lite gramatik fel.

I brist på något bättre:
Gå och ställ dig i ett hörn!
http://www.myspace.com/domnickeehn

09/12 -06 21:10 Splintey13

Splintey13

3890 XP 65 inlägg

Här är min historia...

Efter jag kom hem från skolan typ kl 15.00, så hade jag och två kompisar bestämmt att vi skulle campa utanför Webhallen i stockholm (www.webhallen.com). Dom hade nattöppen Wii-release, så vi åkte dit för att campa i 9 timmar. När vi kom upp på Sveavägen såg vi att kön redan började vid tunnelbane-uppgången. Dom  hundra första i kön skulle få 700 spänn rabbat på sin Wii. Resten Tony Hawk bundlat för 3300. Vi sprang till någon snubbe med ett anmälningsblock, också skrev vi upp oss. Jag var på plats 128 av 140 (Vi hade j**ligt tur). Då var det bara att packa upp liggunderlag, filtar etc. Vi låg där i en timme och bara snacka om Wii, sedan kom det 13 personer efter oss. Om man gick intill kön från tunnelbanan tog det 2 min, så det var en j**la massa folk. Då helt plötsligt blev vi hungriga, så jag och en kompis gick och köpte hamburgare.

Tiden gick och gick, och det var svinkallt. 0 gradigt och blåsigt. Men så gick en snubbe in på posten för att värma sig, helt plötsligt kom han ut med Eniro-kattaloger, så skrek han att det fanns Eniro-kataloger att hämta för att sitta på. Så tog vi typ 10 stycken. Sedan gick jag in och spelade Gears Of War på Webhallen. Sedan stängde dom, jag gick in i videobutiken precis bredvid för att värma mig och kolla lite på film. Alla i kön var värkligen asschysta!. Vi gick ut och spelade lite multiplayer på Nintendo-DS.

Nu var klockan typ 21.00 och det började helt plötsligt spöregna! Så vi packade allt och ställde oss intill en vägg. Det var så j**la kallt asså! Och nu ställde man sig i den slutgiltiga kön. Fick värat nummer uppropat och ställde sig i kön. Nu frös man som f*n, och man pratade med alla schysta killar runt om en, och vi spelade DS och höll på. Också pratade man med varandra för att inte frysa ihjäl.

Min kompis mamma kom med varm oboy, fy f*n vad gott det var. Nu var klockan 23.00, 1 timme kvar, fast egentligen 2 timmar för oss. kl 00:01 så öppnade dom. Dom första kom rusande ut och skrek med sin Wii. Då väntade vi och snackade i 1 timme tills vi sprang in i butiken, jag sa: Wii också hade jag bokat Zelda. Då kom han fram med Zelda och packade ner det i påsen med min Wii (och Tony Hawk fick jag ju med)

Nu har jag 3 spel. Så vi sprang till min kompis morsa som skjutsade hem oss och då kopplade jag upp min Wii och spelade tills 4 på morgonen. En j**ligt härlig känsla!

09/12 -06 21:48 oscar_pett

oscar_pett

3001 XP 46 inlägg

Zelda Twilight Princess

Haxxed by Pettis butt


Svara

Du måste vara inloggad för att svara på trådar.

Hoppa till forum

Trådar